TRW představuje funkce a výhody elektrické parkovací brzdy

20. března 2016, 14:56

Firma ZF TRW nedávno ohlásila výrobu své šedesátimilionté parkovací brzdy (EPB), namontované přímo na brzdovém třmenu. Tato událost zdůrazňuje úspěch ZF TRW ve výrobě dnes již páté generace EPB.

ZF TRW v roce 2001 jako první uvedla na trh systém EPB. Zpočátku nalezl uplatnění u takových značek jako Lancia, Audi a VW, posléze se objevil ve vozech Renault, Nissan a Daimler a naposledy v autech jako BMW X4, BMW i8, Jeep Renegade, Fiat 500X, Ford F150, Honda Accord, Nissan Qashqai, Range Rover Evoque a dalších.

Přelomová technologie byla vyvinuta v globálním technologickém centru ZF TRW v Koblenzi v Německu a současně jsou systémy EPB vyráběny na území Severní Ameriky a Číny.

Elektrická parkovací brzda má za cíl udržet vozidlo jednak v kopci, tak i na rovné silnici. Tradičně tuto funkci plnila ruční parkovací brzda. U systému EPB aktivuje brzdový mechanismus řidič jedním tlačítkem. Brzdové destičky jsou přitlačeny k zadním brzdovým kotoučům prostřednictvím elektronické jednotky ovládající ECU.

V součastnosti se při výrobě aut využívají dva brzdné systémy. První, založený na mechanických lankách, které zatahují brzdu a druhý systém, nabízený ZF TRW, který je integrovaný do třmene EPB. V těchto integrovaných systémech je třmen elektrické parkovací brzdy kombinací hydraulicky ovládaných brzd a elektricky řízené parkovací brzdy. Soustava motorku a převodovky umístěná v pouzdru z plastické hmoty, která přebírá funkci parkovací brzdy, je upevněna pomocí šroubů přímo na tělese brzdového třmene. Parkovací brzdu  aktivuje řidič spínačem ve vozidle. Absence tradiční páky ruční brzdy tak umožnila získat další volné místo uvnitř automobilu. Díky vyřazení brzdových lanek ze systému, nedochází k takovým problémům, jako jejich zamrznutí nebo mechanické poškození, což garantuje optimální funkci brzdy za každých podmínek.

EPB je výsledkem neustále probíhajícího snažení ZF TRW o rozvoj technologií brzdění a zvyšování bezpečnosti a komfortu řidiče. Kromě zajištění funkce brzdy je systém EPB plně integrovanou součástí brzdového systému, který má takové vlastnosti, jako je např. rychlá aktivace, zjišťování opotřebení brzdových destiček nebo narozdíl od konvenčních systémů, nižší mechanické opotřebení.

EPB zvyšuje bezpečnost v krizových situacích. Pokud například dojde k selhání hydraulického systému (což je jediný důvod, kdy lze parkovací brzdu použít za jízdy), zadní kola jsou přerušovaně brzděna tak, aby nedošlo k jejich zablokování a tím ke ztrátě kontroly nad vozidlem.

Kromě toho, asistenční funkce rozjezdu do kopce, jejíž úkolem je pomoci řidiči při rozjezdu do stoupání, může být založena na systému EPB. Příkladem může být jízda v přeplněném vícepodlažním parkovišti. Pokud auta jedou pomalu za sebou a dojde k zastavení v prudkém stoupání, rozjezd do kopce bývá obtížný. Systém EPB ovšem tento problém řeší, pokud je součástí asistence rozjezdu. Automaticky uvolňuje parkovací brzdu, když motor poskytne dostatečný výkon pro bezpečný rozjezd. Navíc u málopravděpodobné situace, kdy by došlo k zhasnutí motoru a vůz by se začal samovolně pohybovat, systém to zaregistruje a aktivuje parkovací brzdu.   

(UPOZORNĚNÍ: další funkce se liší v závislosti na výrobci vozidla)

Podrobný popis komfortních a bezpečnostních funkcí EPB:

Ø  Nouzové brzdění – pokud dojde k sepnutí tlačítka elektrické parkovací brzdy za jízdy, systém to interpretuje jako nouzové brzdění. Za situace, kdy náhlé a intenzivní brzdění by zapříčinilo zablokování zadní nápravy a ztrátu přilnavosti, parkovací brzda se aktivuje a uvolňuje ve velmi krátkých intervalech (přibližně jako ABS). Toto zajišťuje bezpečné brzdění až do úplného zastavení.

Ø  Zabezpečení před dětmi – parkovací brzda nemůže být uvolněna, pokud je vypnuto zapalování.

Ø   Asistent rozjezdu – automatické uvolnění brzdy – také na rovné cestě a v autech vybavených systémem start-stop.

Ø  Automatické spuštění – parkovací brzda se aktivuje automaticky, pokud se otevřou řidičovy dveře nebo po vypnutí spínací skříňky.

ZF TRW nabízí několik verzí systému EPB. Jednak standartní EPB, dále integrovaný EPBi, který vzhledem k integraci s elektronickým stabilizačním eliminuje nutnost instalace samostatné řídící jednotky ECU nebo EPB pro přední nápravu, což je cenově výhodnější řešení pro segment menších vozů.

Související články

TRW PROEQUIP se chystá v roce 2016 zkompletovat nabídku brzd pro těžké nákladní vozy
TRW PROEQUIP se chystá v roce 2016 zkompletovat nabídku brzd pro těžké nákladní vozy

Program TRW pro těžký užitková vozidla (HCV), který na trhu vystupuje pod značkou TRW Proequip, oznamuje, že v roce 2016 přidá brzdové kotouče a třmeny a vytvoří tak kompletní nabídku brzdového sortimentu pro HCV. Dennis Christ, HCV Channel Marketing Manager TRW, vysvětluje: "Naše podnikání jde i nadále od úspěchu k úspěchu. V roce 2015 jsme […]

Brzdové destičky TRW
Brzdové destičky TRW

Technická charakteristika brzdových destiček firmy TRW Automotive Aftermarket. {uri:/gallery/159} TECHNICKÁ CHARAKTERISTIKA BRZDOVÝCH DESTIČEK TRW Třecí segmenty používané v brzdových systémech se skládají ze dvou základních částí – třecího materiálu a uchycujících částí, ke kterým je třecí materiál upevněn. V případě brzdových destiček se jedná o třecí materiál a zadní destičku. O požadavcích na zadní destičku […]

Novinky v online katalogu TRW
Novinky v online katalogu TRW

Společnost TRW přidala nové, dynamické funkce do svého online katalogu, za účelem poskytnutí rychlejšího a přívětivějšího uživatelského prostředí a vyzdvihnutí přidané hodnoty hlavních, na trhu vedoucích, produktových oblast – brzd, řízení a tlumičů. TRW webový katalog je dostupný na www.trwaftermarket.com  a nyní nabízí 360° fotografie 1000 nejčastějších náhradních dílů. Dále mohou nyní zákazníci najít seznam […]

Vylepšená verze internetových stránek TRW
Vylepšená verze internetových stránek TRW

TRW Aftermarket zavádí na základě hloubkového průzkumu trhu pro zlepšení pohodlí uživatelů novou a vylepšenou verzi svých internetových stránek: www.trwaftermarket.com. Tento vývoj podporuje cíl společnosti stát se digitální jedničkou ve svém oboru a zdůraznit svoji pozici předního dodavatele dílů typu Corner Module a systémů na globální trh s náhradními díly. Vylepšená navigace a rozšířené funkce, […]

Společnost ZF TRW zavádí technologii elektrické parkovací brzdy v Indii
Společnost ZF TRW zavádí technologii elektrické parkovací brzdy v Indii

Společnost ZF TRW dnes oznámila prostřednictvím svého společného podniku, Brakes India Limited, že získala první obchodní ocenění za systém elektrické parkovací brzdy (EPB) v Indii. Tato technologie byla zavedena společně s velkým globálním výrobcem vozidel. Technologie bude zavedena do výroby v roce 2017 a bude prvním uvedením svého druhu na indickém trhu. Elektrická parkovací brzda […]

Firma ZF TRW vyrobila již miliardu brzdových třmenů typu Colette
Firma ZF TRW vyrobila již miliardu brzdových třmenů typu Colette

Divize aktivních a pasivních bezpečnostních systémů ZF TRW oslavuje vyjímečnou událost v historii firmy, vyrobení miliardy kusů brzdového třmene typu Colette. „Podařil se nám mimořádný úspěch v oblasti vývoje brzdových systémů, protože jsme dosáhli na číslo jedné miliardy vyrobených brzdových třmenů typu Colette. Žádný z jiných projektů týkajících se kotoučových brzdových systémů se nesetkal s […]

TRW aftermarket obdržela ocenění Volvo cars quality excellence award 2015
TRW aftermarket obdržela ocenění Volvo cars quality excellence award 2015

Hlavní výrobní závod pro repasování společnosti TRW Aftermarket ve Frýdlantu v České republice získal ocenění Volvo Cars Quality Excellence (VQE) award pro rok 2015. Tato cena je udělována za vynikající výsledky v oblasti bezpečnosti, procesů zajištění kvality, zaměření na zákazníky a environmentální integrity. Tato zpráva podporuje pozici společnosti TRW Aftermarket jako předního dodavatele dílů typu […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!