Zásady při montáži ramen uchycených pomocí horizontálních silentbloků

, 20. dubna 2016, 16:36

Bezpečnost, efektivita a životnost opravy záleží na dodržení všech správných postupů. Specialisté z firmy Delphi popisují, jak správně postupovat při výměně ramen, která jsou uchycená pomocí horizontálních silentbloků. Ukazují také, jaké mohou být následky nesprávné montáže silentbloků.

Jak měnit ramena uchycená pomocí horizontálních silentbloků?

  • Pokud je to možné, provádějte opravu na čtyřsloupém zvedáku, použijte příční nosníky, aby podpíraly auto a také zaražte klíny pod kola, kvůli zajištění vozidla.
  • Vždy použijte nové šrouby a matice a ujistěte se, že také všechny ostatní montážní díly budou vyměněny za nové.

  • Vždy si projděte návod k montáži a všechny šrouby dotahujte utahovácím momentem doporučeným výrobcem.
  • Pokud je rameno uchyceno horizontálními silentbloky, dotahujte šrouby tehdy, pokud je auto v přirozené cestovní výšce, tzn. stojí-li na kolech a zavěšení je pod zatížením.
  • Nikdy nedotahujte šrouby, pokud je auto zvednuto na zvedáku. Když bude poté spuštěno na kola a zavěšení se zátíží, dojde k nadměrnému „napružení” silentbloků, což povede k jejich předčasnému zničení.
  • V případě jakýchkoliv pochybností si ověřte údaje v montážním návodu, dříve než uděláte konečné rozhodnutí.

 

Co se stane po nesprávném uchycení silentbloků?

  • Na silentblok budou působit nadměrné síly, které povedou k prasknutí a roztržení jeho gumové části.
  • Silentblok ztrácí svou pevnost astabilní upevnění, což vede k poškození zavěšení.
  • Během provozu může být slyšet zřetelné klepání a řízení se stává o mnoho těžší.

Poškození silentbloku způsobené nesprávnou montáží


Nesprávné utažení šroubů vedlo k nadměrnému zatížení silentbloku, které způsobilo roztržení gumové části a jeho následnou destrukci.

Související články

Delphi předvedla na veletrhu Automechanika revoluční, 48voltový systém
Delphi předvedla na veletrhu Automechanika revoluční, 48voltový systém

Nová, 48voltová mild hybridní technologie, vyvinutá společností Delphi, nabízí 50 až 70 procent výhod konvenčního vysokonapěťového plného hybridu za pouhých 30 procent jeho ceny. Tento systém dokáže zachytit 85 procent brzdné energie dostupné při nedávno zavedeném testovacím emisním cyklu WLTP. Tato energie může být následně vrácena do pohonného systému, což podstatně zlepší spotřebu paliva i […]

Delphi Product & Service Solutions nyní nabízí tři volby vstřikovačů paliva
Delphi Product & Service Solutions nyní nabízí tři volby vstřikovačů paliva

V souvislosti s růstem cílových emisních limitů vyžadují zákazníci nízkou spotřebu a delší servisní intervaly. Vstřikovače vznětových motorů jsou tedy stále sofistikovanější. Náročné standardy a úzké výrobní tolerance, které to vyžaduje, nutně znamenají, že spolehlivé náhradní díly mohou být drahé a se stárnutím vozidla může tato cena být ve srovnání s cenou vozidla neúměrně vysoká. […]

300 novinek od Delphi
300 novinek od Delphi

V prosinci firma Delphi Product & Service Solutions představila více než 300 nových produktů určených pro aftermarketový trh s náhradními díly. Delphi Product & Service Solutions oznámila rozšíření své nabídky pro trh s náhradními díly o 319 nových položek. Jen v roce 2016 Delphi uvedla na trh více než 1.220 nových referencí. Novinky v nabídce […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!