Technické doporučení pro montáž napínáku VKM15216 a vodní pumpy VKPC85624

, 14. června 2016, 9:38

Správné namontování napínáku VKM 15216 je velmi důležité, protože jinak může dojít ke zničení nebo poškození zadní desky napínáku, šroubu nebo vodní pumpy.

Doporučení se týká následujících vozidel:

Správné namontování napínáku VKM 15216 je velmi důležité, a proto musíte postupovat podle návodu SKF obsaženém v rozvodových sadách (viz tabulka na konci).

Utahovací moment šroubu napínáku (dodávaného s napínákem) musí být přesně dodržen – pokud nebudete postupovat přesně podle návodu, tak může dojít ke zničení nebo poškození zadní desky napínáku,  šroubu nebo vodní pumpy.

Přepnutí rozvodového systému v první řadě poškodí vodní pumpu – ta je totiž na nesprávnou montáž nejvíce citlivá. Znakem přepnutí je hluk vycházející z vodní pumpy, který  se velmi často ozve už po několika ujetých kilometrech.

Doporučení k montáži 
1. Zkontrolujte správné uložení vodní pumpy. Značka na těle pumpy musí být srovnaná se značkou na bloku motoru.
2. Při montáži napínáku VKM 15216 zkontorlujte, jestli je umísťovací kolík správně umístěný v drážce na bloku motoru (viz obrázek 1).
3. Přednastavení: Srovnejte pohyblivý indikátor s pravou hranou desky.
Poznámka: pohyblivý indikátor nesmí zasahovat za pravý okraj desky. Napínák v této poloze zajistěte a proveďte dvě otáčky motoru.
4. Otočte horní destičkou tak, aby se  pohyblivý indikátor posunul ke značce “NEW” na desce za kladkou napínáku (viz obrázek 2).
5. Utáhněte šroub napínáku odpovídajícím momentem (ten záleží na konkrétním vozidle (viz níže)).  6. Proveďte motorem dvě plné otáčky.
7. Zkontrolujte nastavení napínáku – pokud značky nejsou v rovině, musíte provést celé nastavení znovu.

Příklady poškozených vodních pump: 

Pozorovaný příznak/efekt/problém:
– Porucha kladky vodní pumpy.

Pravděpodobná příčina:
– Přepnutí napínáku rozvodů.
– Nesprávná montáž napínáku.

Související články

Novinky firmy SKF – 05/2016
Novinky firmy SKF – 05/2016

Prostřednictvím tohoto mailingu Vás bude SKF v pravidelné měsíční komunikaci informovat o novinkách a dalších zajímavostech týkajících se automobilových náhradních dílů SKF. Cílem je přinášet Vám aktuální a relevantní informace, díky kterým můžete zlepšovat svoje znalosti a konkurenceschopnost. SKF je OE dodavatelem ložisek pro nápravy Gigant Gigant nenabízí samotné ložisko jako náhradní díl, nabízí pouze […]

Při špatném montážním postupu napínací kladky u motorů VAG Group 1,9 TDI může být vážně poškozen motor automobilu
Při špatném montážním postupu napínací kladky u motorů VAG Group 1,9 TDI může být vážně poškozen motor automobilu

Vzhled napínací kladky ze sady VKM 11130 se může lišit od demontované kladky z opravovaného motoru. Koncern VAG se v roce 2002 rozhodl nahradit původní kladku (VAG č. 038 109 243 G montovanou v letech 1996 – 2002) novou kladkou (VAG č. 038 109 243 N). Při výměně je nutné použít řemen odpovídající originálnímu dílu. […]

Úspěšná spolupráce SKF s týmem eForce FEE Prague Formula pokračuje
Úspěšná spolupráce SKF s týmem eForce FEE Prague Formula pokračuje

Společnost SKF i v letošním roce navázala na úspěšnou spolupráci s týmem jediné české elektrické studentské formule eForce FEE Prague Formula Českého vysokého učení technického v Praze. Na cestě za úspěchy doprovází SKF tuto studentskou formuli už šestou sezónu v podobě poskytování produktů SKF souvisejících s vývojem a výrobou monopostu. Monopost eForce FEE Prague Formula […]

Novinky firmy SKF – 07/2016
Novinky firmy SKF – 07/2016

Prostřednictvím tohoto mailingu Vás bude SKF v pravidelné měsíční komunikaci informovat o novinkách a dalších zajímavostech týkajících se automobilových náhradních dílů SKF. Cílem je přinášet Vám aktuální a relevantní informace, díky kterým můžete zlepšovat svoje znalosti a konkurenceschopnost. VKMA 04225 a VKMA 04226 Rozdíly v sadách rozvodového řemene pro motory Ford C-Max, Ecosport, Fiesta, Focus, […]

SKF radí: Vodní čerpadla vs. tmel
SKF radí: Vodní čerpadla vs. tmel

Mnoho závad na vodním čerpadle je přímo způsobeno špatnou montáží. Aplikace těsnícího tmelu je klíčovým faktorem správné funkce a životnosti vodního čerpadla. V této technické informaci je uveden postup pro správnou montáž. Použití těsnícího tmelu: Základní doporučení SKF při výměně vodního čerpadla a údržbě chladícího systému. 1- Před montáží počkat na vychladnutí motoru na pokojovou […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!