Menu

Technika

Problémy s asistenčními systémy automobilů po výměně ložiska kola

Výměna ložiska kola je v servisech dosti častý servisní úkon. Podvozek (a tím i ložiska kol) má bezprostřední vliv na bezpečnost jízdy. Z tohoto důvodu je velmi důležité, aby všechny činnosti spojené s jeho opravami prováděl kvalifikovaný personál v souladu s technologickými postupy výrobce, s použitím dílů odpovídající vysoké kvality. Neprofesionálně provedená výměna ložiska kola […]

Odlišnost SKF designu – Ložisko SKF v sadě VKBA 3667

Odlišnost SKF designu – povinná výměna víčka přiloženého k sadě!  

Montáž vodní pumpy SKF VKPC 91416

Pokyny k montáži VKPC 91416 – pouze pro pumpy s označením AISIN na těle pumpy.

Výměna silentbloku v podpoře poloosy

Jak jednoduše vyměnit silentblok v podpoře poloosy u vozidla Chrysler PT Cruiser? Výměna celé podpory znamená velké náklady – cenu opravy lze snížit, pokud využijete řešení nabízené firmou Tedgum. Proces výměny: 1.       Zadřené ložisko a spálená guma předurčuje díl k výměně. 2.       První věc, kterou musíme udělat, je oddělení kovového obalu od ložiska. 3.       Následně […]

Poškození motoru díky nebezpečným kopiím filtrů

Čím dál častěji se servisy a řidiči aut setkávají s vážným poškozením motoru. Příčinou je často montáž olejového filtru, který díky drobnému detailu nefunguje správně. Pístek MAHLE – multifunkčnost u olejového filtru V dolní části filtračního kotouče (konkrétně u olejového filtru: OX 171/2D) je zabudovaný černý  plastový pístek s o-kroužkem. V branži je znám jako […]

Napínání ve směru nebo proti směru hodinových ručiček? To je otázka!

V konstrukci moderních vznětových motorů je napnutí rozvodového řemenu regulováno pomocí dynamických napínáků. Zajišťují kompenzaci napnutí řemenu a trvale snižují jeho vibrace. Vzhledem k tomu, že jsou vybaveny vnitřními pružinami (vestavěnými) a mechanismus předepnutí využívá excentrickou montáž napínáku, je možné zajistit regulaci napnutí jak po směru, tak také proti směru hodinových ručiček. Ve většině napínáků […]

Příčiny poškození napínáku drážkového řemene

Řešení příčin poškození napínáku drážkového řemene způsobené nefunkční volnoběžnou řemenicí, připravené firmou Febi Bilstein. PROBLÉM: Poškozený nebo vylámaný napínák drážkového řemene. PŘÍČINA: Zadřená volnoběžná řemenice alternátoru. Volnoběžná řemenice, zvaná také předstihová spojka alternátoru, využívaná v pohonu drážkového řemene tlumí vibrace motoru. Jestliže dojde k zadření volnoběžné řemenice alternátoru, vibrace nejsou tlumeny. V důsledku čehož je […]

Magneti Marelli: Proplach klimatizace

Jedním z úkonů během opravy systémů klimatizace ve vozidlech je proces proplachování. Některé modely stanic pro diagnostiku a plnění klimatizace jsou vybaveny funkcí proplachování chladivem. Je nutné si uvědomit, že proplachování servisními porty je nereálné. Proplachování s využitím servisních portů je omezeno pouze na vytlačování nečistot z jednoho komponentu do druhého. Takovým proplachem odstraníme ze […]

Je nutná výměna startéru a alternátoru?

Pokud není spouštěč nebo alternátor funkční, není vždy nutné měnit jej za nový. Každý z těchto dílů, i zdánlivě již vysloužilý, je sestaven z jednotlivých součástek, které lze poměrně jednoduše vyměnit, přičemž jejich cena je podstatně nižší než cena celého agregátu. Navíc můžete při použití kvalitních dílů zaručit i odpovídající opravu při zachování velmi příznivé […]

Nepravidelný chod a ztráta výkonu motoru u Hyundaiu Getz

Pokud se u Hyundai Getz 1.1, vyrobeném mezi rokem 2003 a 2005 , objeví problém související s vynecháváním zapalování a ztrátě výkonu, a zároveň se rozsvítí kontrolka motoru, možnou příčinou je poškození řemenice klikového hřídele. V paměti chybových hlášení motoru se mohou objevit následující chybové kódy. P0300 „Různé válce rozpoznáno vynechání zapalování ”. P0301 „1 […]

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy