Menu

Technika

Kódování řídicích jednotek v koncernu VW

Auto Kelly přináší další díl svého diagnostického seriálu, který vyšel v e-Info. Tentokrát se bude věnovat řídicím jednotkám z hlediska kódování. Ve třetím díle diagnostického seriálu se budeme věnovat řídicím jednotkám z  hlediska kódování. Pro jednoduché vysvětlení: „KÓDOVÁNÍ“ znamená nastavení/změnu určitých parametrů pro některé z funkcí řídicích jednotek a měnění konfigurace výbavy automobilu. Například nastavení […]

Technické doporučení pro montáž napínáku VKM15216 a vodní pumpy VKPC85624

Správné namontování napínáku VKM 15216 je velmi důležité, protože jinak může dojít ke zničení nebo poškození zadní desky napínáku, šroubu nebo vodní pumpy. Doporučení se týká následujících vozidel: Správné namontování napínáku VKM 15216 je velmi důležité, a proto musíte postupovat podle návodu SKF obsaženém v rozvodových sadách (viz tabulka na konci). Utahovací moment šroubu napínáku […]

Důležité pokyny pro správnou montáž centrálního vypínacího mechanismu (CSC) 510 0073 10

Konkrétní centrální mechanismus pod objednacím číslem LUK 510 0073 10 a OE číslem 24422061 se týká těchto výrobců: Alfa Romeo, Fiat, Opel, Saab, Vauxhall. Centrální vypínací mechanismus, zkráceně označovaný CSC (z angl. Concentric Slave Cylinder) podléhá stejně jako spojka a setrvačník přirozenému opotřebení, a proto je nutné jej vyměňovat při každé výměně spojky. Aby byla […]

Kapaliny do ostřikovačů – jejich složení, obsah a typ přítomných povrchově aktivních látek

Článek pojednává o složení a toxicitě kapalin do ostřikovačů. Specificky je zaměřen na popis obsahu povrchově aktivních látek – detergentů. Ty se do kapalin ostřikovačů předních skel mohou dostat trojím způsobem: u zimních nemrznoucích směsí jako jedno z denaturačních činidel lihu, k zlepšení senzorické funkce přípravku – jako emulgační složka parfémů, a zejména jako látka […]

Měřené hodnoty a bloky hodnot

Auto Kelly přináší další díl svého diagnostického seriálu, který vyšel v e-Info. Tentokrát na téma: Měřené hodnoty a bloky hodnot. Každá řídicí jednotka poskytuje určité hodnoty, které je možné použít k další diagnostice. Jsou sdruženy do skupin či bloků a pojmenovány podle konkrétního výrobce. V praxi se tak můžeme setkat s názvy jako: bloky měřených hodnot, […]

Brisk radí, jak správně montovat zapalovací svíčky

Je nutné dodržovat důsledně předepsaný utahovací moment pro montáž zapalovací svíčky do motoru. V důsledku zmenšování průměrů závitu (downsizing) je předepsaný utahovací moment nižší a nižší. Použití momentového klíče je nutné. Utahovací moment musí odpovídat uvedeným hodnotám: Pro montáž svíček vždy používejte momentový klíč! Montáž nechte na odbornících. BRISK TIP BRISK uvádí tabulky s doporučeným […]

Technické pokyny pro montáž spojky Valeo 835005

Ve spolupráci s firmou Valeo Vám přinášíme rady, jak postupovat při montáži spojky Valeo 835005. Tuto spojkovou sadu KIT4P lze použít pro motory VAG Group 1,9 TDI. Po demontáži převodovky z motoru: 1. Překontrolujte těsnění klikové hřídele motoru: Překontrolujte, zda olej neznečistil setrvačník. Pokud se zjistí únik oleje po demontáži setrvačníku, vyměňte těsnění klikové hřídele. […]

Vše o problematice TPMS

Auto Kelly přináší praktickou a přehlednou brožuru věnovanou systémům monitorování tlaku v pneumatikách. Ta nabízí množství užitečných informací pro lepší orientaci v této problematice. Naleznete v ní: • Legislativa, co je TPMS a proč je dobré být připraven • Přehled TPMS diagnostických přístrojů • Porovnávací přehled TPMS diagnostik • Nabídka nářadí pro práci s ventilky […]

Při špatném montážním postupu napínací kladky u motorů VAG Group 1,9 TDI může být vážně poškozen motor automobilu

Vzhled napínací kladky ze sady VKM 11130 se může lišit od demontované kladky z opravovaného motoru. Koncern VAG se v roce 2002 rozhodl nahradit původní kladku (VAG č. 038 109 243 G montovanou v letech 1996 – 2002) novou kladkou (VAG č. 038 109 243 N). Při výměně je nutné použít řemen odpovídající originálnímu dílu. […]

Geometrie pro budoucnost – prosím, nedotýkejte se!

A myslíme to doslova. Historie měření geometrie je v autoservisech dlouhá a celkem přesně ilustruje technologický pokrok, který automobilová technika i okolní svět prodělává. Co začalo různými provázky a mechanickými měřítky, postupně přešlo v nasazení přesné optiky a výkonné výpočetní techniky. Prostor pro lidskou chybu se zmenšoval, čas nutný pro měření zkracoval a přesnost se […]

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy