Menu

Technika

FeBi: dělená řemenice klikového hřídele

Moderní motory jsou velmi přesné a výkonné. Pro ochranu okolních konstrukčních součástí před předčasným výpadkem musí být minimalizovány vibrace a kmitání. Nepravidelnosti způsobené principem čtyřdobého spalovacího motoru jsou klikovou hřídelí přenášeny na řemenový pohon, což negativně ovlivňuje tvoření hluku a obzvláště životnost konstrukčních součástí pomocného pohonu. Jednou z účinných možností, jak neutralizovat tyto nechtěné vibrace […]

Jak provést diagnostiku mechanického stavu motoru a bez kterých funkcí se neobejdete

Tento díl diagnostického seriálu se bude věnovat nejčastějším diagnostickým postupům v oblasti vznětových motorů, jako je například kontrola počátku vstřiku, kontrola stavu turbodmychadla nebo test komprese. Pomocí těchto testů je možné odhalit mechanický stav motoru a zaměřit se na konkrétní část motoru při následujících opravách. Něco málo z historie starších aut Stále se v servisních […]

Čím se pančují produkty na českém trhu? Vzduchem, vodou i nečistotami.

Jan Skolil ze společnosti CLASSIC Oil varuje před klamavými produkty na českém trhu – v tomto případě některými chladicími kapalinami. Jak získat zákazníka V oblasti provozních kapalin je stejně jako ve většině jiných oblastí tuhé konkurenční prostředí. Výrobci mohou proti sobě bojovat různými způsoby: od nižší ceny, nápaditějšího obalu nebo reklamy až po sliby, že […]

Čištění filtrů naftových motorů

Společnost Hunter Ultrasonics vyzývá k ekologicky šetrnějšímu způsobu čištění filtrů naftových motorů, protože předpisy v oblasti ochrany životního prostředí, které se týkají pouze snižování emisí oxidu uhličitého naftovými motory, opomíjejí důležitou věc. Od uzavření Pařížské smlouvy v roce 2015 se všechny nové předpisy vztahující se na nesilniční vozidla zaměřují pouze na snížení emisí plynů vyvolávajících […]

Těsnění a hlava válců při opravě motoru Mercedes-Benz OM 906

Po určité době provozu nebo v důsledku poškození může docházet ke značnému zhoršení stavu motoru, následkem čehož je nutné provést opravu. K tomu, aby byla obnovena funkčnost motoru, která je předpokládána výrobcem, jsou potřebné obsáhlé technické znalosti. Například je nutné provádět před každým pracovním úkonem pečlivou kontrolu těsnicích ploch motorového bloku a hlavy válců. Optimální […]

Ztráta brzdného účinku: Měkký pedál brzd

Za „měkký“ brzdový pedál bývá označován stav, kdy při sešlápnutí pedálu brzdy reagují pomalu a odpor pedálu je „houbovitý“ – měkčí, než by měl být, a pro zpomalení vozidla je zapotřebí nadměrná sila a nadměrný zdvih pedálu. Co způsobuje houbovitý odpor pedálu a jak se provádí oprava? Vadné brzdové hadice mohou způsobit únik brzdové kapaliny […]

Hlavním příčinám závad vodních čerpadel lze předejít

Analýza kontrolních dat společnosti Gates identifikovala nejběžnější příčiny předčasné závady vodních čerpadel u osobních vozidel v evropských zemích. Gates, jeden z největších světových výrobců řemenů a napínačů,  a vedoucí firma v oblasti návrhu a dodávek hnacích systémů montovaných jako originální vybavení, tvrdí, že nejčastějšími opakovanými problémy jsou chyby mechaniků: – Běh na sucho/testování volného otáčení […]

Kódování řídicích jednotek v koncernu VW

Auto Kelly přináší další díl svého diagnostického seriálu, který vyšel v e-Info. Tentokrát se bude věnovat řídicím jednotkám z hlediska kódování. Ve třetím díle diagnostického seriálu se budeme věnovat řídicím jednotkám z  hlediska kódování. Pro jednoduché vysvětlení: „KÓDOVÁNÍ“ znamená nastavení/změnu určitých parametrů pro některé z funkcí řídicích jednotek a měnění konfigurace výbavy automobilu. Například nastavení […]

Technické doporučení pro montáž napínáku VKM15216 a vodní pumpy VKPC85624

Správné namontování napínáku VKM 15216 je velmi důležité, protože jinak může dojít ke zničení nebo poškození zadní desky napínáku, šroubu nebo vodní pumpy. Doporučení se týká následujících vozidel: Správné namontování napínáku VKM 15216 je velmi důležité, a proto musíte postupovat podle návodu SKF obsaženém v rozvodových sadách (viz tabulka na konci). Utahovací moment šroubu napínáku […]

Důležité pokyny pro správnou montáž centrálního vypínacího mechanismu (CSC) 510 0073 10

Konkrétní centrální mechanismus pod objednacím číslem LUK 510 0073 10 a OE číslem 24422061 se týká těchto výrobců: Alfa Romeo, Fiat, Opel, Saab, Vauxhall. Centrální vypínací mechanismus, zkráceně označovaný CSC (z angl. Concentric Slave Cylinder) podléhá stejně jako spojka a setrvačník přirozenému opotřebení, a proto je nutné jej vyměňovat při každé výměně spojky. Aby byla […]

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy