Menu

Technika

SKF radí: Při montáži nové poloosy je nutná i výměna spojovacího prvku

U vozidel VW Multivan V a Transporter V může po výměně poloosy dojít k jejímu předčasnému selhání. Společně s firmou SKF se pokusíme tento problém popsat a poradit, jak mu předejít.

Efektní protočení ručiček na přístrojovém panelu OCTAVIE III

V tomto díle technických informací Auto Kelly se podíváme na určité „specialitky“, které mohou potěšit nejednoho zákazníka. Mezi ty nejzajímavější patří například aktivace efektního protočení ručiček na přístrojovém panelu na vozech Octavia III 5E.

Předhled jednotlivých typů senzorů Valeo

Tento obrázek názorně zobrazuje možnosti a schopnosti jednotlivých senzorů, včetně jejich možného umístění na automobilu. V následující tabulce pak najdete kompletní přehled všech typů senzorů, které vyvíjí společnost VALEO. Nechybí ani stručný popis funkce a jejich možné využití pro komfortní či asistenční systémy. Dozvíte se také, jaké má konkrétní typ senzoru přednosti i omezení ve […]

Trvalá deaktivace start-stop systému OCTAVIA III NEBO GOLF VI

V tomto díle seriálu se budeme věnovat systému START-STOP, který je nyní používán pro snižování emisních limitů u koncernu Volkswagen. Pro některé majitele vozidel je však tato funkce velice nekomfortní, a tak se podíváme i na možnosti trvalé deaktivace systému START-STOP pomocí diagnostiky SuperVAG (platí pouze pro vozy Octavia III nebo Golf VII). Na úvod něco […]

Modrá nebo růžová?

Jan Skolil ze společnosti CLASSIC Oil s.r.o. se v článku věnuje tématu nemrznoucích směsí. Zaměří se v něm na jeden neutuchající fenomén, a to trvalý prodej modrozelené chladicí kapaliny, ačkoliv je již skoro dvacet let v prvovýrobě nahrazena růžovou tekutinou. Barva pomáhá rozlišení Modrou, podle normy TL 774 správně nazývanou modrozelenou chladicí kapalinu (označovanou jako typ C, […]

Důvody selhání turbodmychadel

Ve spolupráci s firmou Turbo-Tec Vám přinášíme poradnu, kde se její experti zaměří především na nejčastější příčiny poškození, prevenci a problémové typy motorů. Důvody selhání turbodmychadel – vnější faktory Nejprve se zaměříme na příčiny poškození turbodmychadel, ke kterým dochází bez ohledu na typ motoru a zároveň splňují podmínku vnějších faktorů – nejčastěji například mechanické nečistoty […]

Manipulace, montáž a odvzdušnění koncentrického spojkového válce (CSC)

Abyste se vyhnuli předčasnému selhání hydraulického ložiska (CSC), například výskytu úniku, měli byste dodržovat níže uvedené zásady manipulace. Když nový výrobek vyjmete z krabice, předtím než jej na auto namontujete, je zakázáno hydraulické ložisko stlačovat rukou, a simulovat tak pohyb součástky – provoz. Vyvíjení tlaku na ložisko by mohlo poškodit jeho těsnění a rozpojit díly […]

Antialergické kabinové filtry Bosch FILTER+

Chcete volně dýchat? Pohodlí a bezpečnost při řízení vozidla jde ruku v ruce!! Bosch kabinové filtry Vám poskytují maximální pohodlí během jízdy a zároveň mají vliv na to, zda dojedete vždy v bezpečí. • Ochrana proti zápachu a příjemný vzduch ve voze – filtr zachycuje pyly a jemný prach, páchnoucí a škodlivé plyny (ozon, smog, […]

SKF radí: Vodní čerpadla vs. tmel

Mnoho závad na vodním čerpadle je přímo způsobeno špatnou montáží. Aplikace těsnícího tmelu je klíčovým faktorem správné funkce a životnosti vodního čerpadla. V této technické informaci je uveden postup pro správnou montáž. Použití těsnícího tmelu: Základní doporučení SKF při výměně vodního čerpadla a údržbě chladícího systému. 1- Před montáží počkat na vychladnutí motoru na pokojovou […]

Technický problém: Chvění brzd

Společně s firmou Federal Mogul Vám přinášíme několik postřehů a rad, co můžete dělat, pokud brzdy vibrují. Chvění brzd představuje vibrace pociťované prostřednictvím volantu a zavěšení, když je při jisté rychlosti sešlápnut brzdový pedál. Může se projevit od téměř nezjistitelných vibrací až po prudké a silné chvění, které se projevuje dvěma způsoby: • pulsace brzdového […]

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy