Menu

Technika

Příčiny poškození napínáku drážkového řemene

Řešení příčin poškození napínáku drážkového řemene způsobené nefunkční volnoběžnou řemenicí, připravené firmou Febi Bilstein. PROBLÉM: Poškozený nebo vylámaný napínák drážkového řemene. PŘÍČINA: Zadřená volnoběžná řemenice alternátoru. Volnoběžná řemenice, zvaná také předstihová spojka alternátoru, využívaná v pohonu drážkového řemene tlumí vibrace motoru. Jestliže dojde k zadření volnoběžné řemenice alternátoru, vibrace nejsou tlumeny. V důsledku čehož je […]

Magneti Marelli: Proplach klimatizace

Jedním z úkonů během opravy systémů klimatizace ve vozidlech je proces proplachování. Některé modely stanic pro diagnostiku a plnění klimatizace jsou vybaveny funkcí proplachování chladivem. Je nutné si uvědomit, že proplachování servisními porty je nereálné. Proplachování s využitím servisních portů je omezeno pouze na vytlačování nečistot z jednoho komponentu do druhého. Takovým proplachem odstraníme ze […]

Je nutná výměna startéru a alternátoru?

Pokud není spouštěč nebo alternátor funkční, není vždy nutné měnit jej za nový. Každý z těchto dílů, i zdánlivě již vysloužilý, je sestaven z jednotlivých součástek, které lze poměrně jednoduše vyměnit, přičemž jejich cena je podstatně nižší než cena celého agregátu. Navíc můžete při použití kvalitních dílů zaručit i odpovídající opravu při zachování velmi příznivé […]

Nepravidelný chod a ztráta výkonu motoru u Hyundaiu Getz

Pokud se u Hyundai Getz 1.1, vyrobeném mezi rokem 2003 a 2005 , objeví problém související s vynecháváním zapalování a ztrátě výkonu, a zároveň se rozsvítí kontrolka motoru, možnou příčinou je poškození řemenice klikového hřídele. V paměti chybových hlášení motoru se mohou objevit následující chybové kódy. P0300 „Různé válce rozpoznáno vynechání zapalování ”. P0301 „1 […]

FCD.eu: Když nekomunikuje diagnostika (zásuvka Carb 16 – “OBD”)

Diagnostiku elektronických systémů na vozidle, jakými jsou řídící jednotky motoru, převodovky, ABS, panelu přístojů, airbagů a mnoho dalších, ulehčuje diagnostické rozhraní. Do diagnostické zásuvky, umístěné na přístupném místě se servisní mechanici připojují, aby zjišťovali chyby na vozidle, nastavovali servisní intervaly výměny olejů, či přizpůsobovali jednotky imobilizéru. Když diagnostika vozidla neodpovídá Pokud jsme si jisti, že […]

Jak rozlousknete kód NGK

Pravděpodobně jste se již ptali, co znamenají kombinace písmen a číslic na balení zapalovacích svíček NGK. My Vám s tím za pomoci NGK pomůžeme. Na každé zapalovací svíčce NGK udaná kombinace z písmen a čísel je nejen typovým označení, ale hlavně logickým vzorcem obsahujícím důležité podrobné informace o funkci zapalovací svíčky. Tímto vzorcem standardizoval NGK […]

Malá, ale šikovná, to je volnoběžka Valeo

Alternátorová volnoběžka je v současnosti povinnou součástí dodávek alternátoru. V minulosti nebylo pravidlem, že alternátory byly vybavovány volnoběžkami, ale nyní je tomu naopak. Co je důvodem? Především menší rozměry motoru a úroveň acyklického chodu. Alternátory mění mechanickou energii na elektrickou; výroba energie je závislá na otáčkách. Otáčky alternátoru odpovídají trojnásobku otáček motoru, což znamená, že […]

Valeo: Technologie EGR pod lupou

Ačkoli technologii EGR používá už většina vznětových motorů osobních a dodávkových vozů, které splňují předpis Euro 4 nebo vyšší, ještě se najdou mechanici, kterým tato tři písmena mnoho neříkají. EGR (anglicky Exhaust Gas Recirculation, česky recirkulace spalin) je jedna ze dvou technologií, které umožňují snížit určité škodlivé složky emisí výfukových plynů vznětových motorů. Ještě nebyl […]

Oblíbený Kit 4P Valeo pro mnohem více vozidel

Dvouhmotový setrvačník je navržený ke zvýšení momentu setrvačnosti převodu bez navýšení hmotnosti, kterou je třeba pohybovat (hmotnost setrvačníku), jinými slovy, k vyrovnání setrvačnosti mezi převodovkou a setrvačníkem. Určité aplikace však čelily problémům spojeným s dvouhmotovým setrvačníkem a jejich výsledkem byla brzká výměna velmi drahého setrvačníku a spojky. Přednosti a výhody dvouhmotového setrvačníku však mají svůj […]

Spojka Valeo Kit 4P místo dvouhmotového setrvačníku

Někteří výrobci tvrdí, že není možné při výměně spojky nahradit DMF žádným alternativním řešením, protože hrozí poškození motoru a převodovky. Je tomu tak opravdu? Během vývoje nového modelu auta nejprve vzniká motor a převodovka, potom specializovaný dodavatel navrhuje vhodnou spojku, která musí zajistit jejich bezproblémovou činnost. Vzrůstající požadavky výrobců vozidel byly důvodem vzniku dvouhmotových setrvačníků […]

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy