Menu

Technika

Ložiska bez polohovacího výstupku

Současný trend v oblasti konstrukce ložisek se sice vyhýbá používání polohovacího výstupku, někteří zákazníci však jako náhradní díly požadují ložiska s tímto výstupkem. Tento článek má za úkol poskytnout informace o tom, jak místo nich, co nejsnáze a bez problémů použít ložiska bez tohoto výstupku. Upozorňujeme, že se namísto termínu polohovací výstupek také užívá označení […]

Spojky NKW: Změna uchycení obložení z nýtování na lepení

Postupující technický vývoj spojkových kotoučů vedl v případě některých typů obložení k jejich lepení místo nýtování. S ohledem na změnu technologie zůstává nyní několik otvorů volných. Obr.č.1: Obložení lamely na straně k motoru Obložení na straně k motoru (obr.č.1) se přímo nalepuje na pevný plech unášeče. Obr.č. 2: Obložení lamely na straně k převodovce Obložení […]

Určení správného typu koncentrického pracovního válce

V případě některých autovýrobců jako např. Renault je těžké na základě technických parametrů vozidla správně určit typ koncentrického pracovního válce. Než se začne s montáží nového koncentrického válce je proto vždy nutné porovnat jej se starým, kompletně demontovaným dílem. Kontrola hydraulického přívodu: POZOR – Obtížná montáž a porucha funkce! Může nastat únik hydraulické kapaliny a obtížná […]

Lanko spojky s automatickým nastavovacím mechanismem

Lanko spojky s automatickým nastavovacím mechanismem – postup výměny. Některá vozidla mají mechanicky ovládanou spojku s automatickým nastavovacím prvkem. Pojistné mechanismy uvolněte a odstraňte až po kompletní montáži lanka. U současného provedení spojkového lanka je automatický nastavovací prvek zajištěný buď bajonetovým uzávěrem nebo bílou plastovou páskou (viz obr. č. 1 a č. 2). Bajonetový uzávěr […]

SKF: Technická Informace, kolová jednotka generace 2.1

Kolová jednotka HBU 2.1 je velice specifický typ ložiska, ale s jeho použitím se setkáte čím dát tím častěji. Speciální konstrukce tohoto ložiska vyžaduje, při demontáži a hlavně montáži, použití speciálního nářadí. SKF zatím toto nářadí nemá v nabídce, ale na trhu je dostupné od mnoha výrobců. A někteří výrobci dodávají toto speciální nářadí do […]

Důležitá montážní informace pro VAG motory

Federal-Mogul vydává následující instrukci týkající se ventilových rozvodů AE pro motory VAG. Marketingové informace signalizují rostoucí počet selhání ventilů pro jisté VAG aplikace, zvláště na vznětových motorech VAG 1.9 a benzinových motorech 1.8 (20V). Rozbor těchto problémů, které vedou k poškození ventilů, ukázal, že problém není ve ventilech, ale v metodě opravy hlavy válců. Z […]

Hydraulická zdvihátka VOLKSWAGEN TDi

Podle požadavků originální výbavy značky Volkswagen uvedla společnost Federal-Mogul na trh nová hydraulická zdvihátka FOL 175 (EO 038 109 309C), určená pro všechny motory se vstřikovacím systémem pumpa/tryska (Pdi). V katalogu FM CATAE403 nejsou tyto nejnovější produkty v originální výbavě zohledněny, a proto je třeba provést toto doplnění.   FOL114                                                             FOL175 Na katalogových listech je třeba […]

Jak zabránit předčasnému opotřebení nové vačkové hřídele a cylindrických zdvih&

Cylindrická ventilová zdvihátka by neměla způsobit zatížení, soustředěné pouze na jedné hraně vačky. Jestliže k tomu dochází, může se hrana vačky odštípnout, ošoupat nebo odírat, a tím předčasně opotřebit. Aby se tomuto zatížení hrany vačky zabránilo, má většina zdvihátek vypouklou kontaktní plochu a vačky jsou obrobeny s lehkým kuželovým zkosením. Tím je zajištěno, aby kontaktní […]

Schéma olejového okruhu s olejovým filtrem

Schéma olejového okruhu s olejovým filtrem – připravené firmou MANN+HUMMEL. 1. V olejové vaně se sbírá olej nacházející se v motoru. Olejová pumpa ho pod tlakem vhání do olejového filtru. 2. Schéma olejového okruhu s olejovým filtrem V olejovém filtru proudí olej skrz filtrační médium, kde je zbavován nečistot. Díky vysoké efektivitě filtrování zajišťuje olejový […]

Service Info – INA: Optické rozdíly u vahadel s vlečnou pákou

Optické rozdíly u vahadel s vlečnou pákou 422 0102 10 a u opěrných prvků 420 0222 10. Výrobci: Audi, Seat, Skoda, Volkswagen Modely: Audi: A3, A4, A5, A6, A8, Q5, Q7,TT Seat: Altea, Exeo, Ibiza V Škoda: Oktavia, Superb, Yeti VW: Golf V, Golf VI, Jetta III, Passat, Phaeton, Polo, Scirocco, Tiguan, Touareg, Multivan T5, […]

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy