Technika
Tipy pro správnou demontáž brzdových destiček. DEMONTÁŽ BRZDOVÝCH DESTIČEK Je-li to možné, nejprve absolvujte zkušební jízdu a zaznamenejte podmínky, za kterých dochází k hlučnosti. POSTUP DEMONTÁŽE – Nadzvedněte vozidlo – Zkontrolujte hladké otáčení kola – pokud se kolo volně neotáčí, znamená to, že brzda se nevrací zpět (Obrázek 1) – Sejměte kolo a zkontrolujte montáží […]
Vzhledem ke stále častějším dotazům na připojení nových lahví s chladivem, které mají rozdílné plnicí ventily, k plničce klimatizací, připravila firma APM Automotive jednoduchý návod “step by step” postupu připojení pro obě varianty: pro lahev s jedním plnicím ventilem s velkým průměrem závitu a pro lahev se dvěma plnicími ventily s malými průměry závitů. Postup […]
Abyste předešli závadám na tomto motoru, musíte při opravách použít speciální nářadí, zejména zajišťovací kolík vačkového hřídele. Motor také vyžaduje zvláštní nastavení, týká se to zejména napínací kladky VKM 11202. Výrobce Model Motor AUDI A4, A6, A8, Allroad 2.4, 2.7 Bi Turbo, RS4, S4, 2.8 V6 ŠKODA Superb 2.8 V6 VW Passat, Passat Variant […]
VYSVĚTLENÍ HLUČNOSTI BRZD Hlučnost brzd je jedním z hlavních důvodu pro návštěvu servisu, a často vzbuzuje nespokojenost u jinak spokojených zákazníku. Může se jednat o složitý problém a často je nelehké ho odstranit. Tento článek je zaměřený na problematiku hlučnosti brzd a obsahuje užitečné rady k diagnostice problému, na jaké příznaky si dát pozor u brzdových […]
Od 1. listopadu 2012 budou muset být všechny pneumatiky prodávané v Evropě označeny štítkem s informacemi o 3 základních vlastnostech pneumatiky. Dvě se týkají životního prostředí (energetická náročnost a hlučnost) a třetí pak bezpečnosti silničního provozu. Nové nařízení Evropské unie proto vyžaduje, aby každá prodaná pneumatika měla standardní štítek s uvedením valivého odporu (viz detailní […]
Protože za posledních několik let se klimatizace stala prakticky nezbytnou výbavou moderního automobilu, dotýká se nařízení Evropské komise ohledně nového chladiva pro autoklimatizace nejen všech automobilek, ale také mnoha autoservisů… Na základě nařízení Evropské komise 842/2006/ES a 2006/40/ES musí výrobci automobilů od 1. července 2011 u nově homologovaných osobních vozidel použít v klimatizaci chladivo, jehož […]
Tato série článků Vám dává možnost sdílet technické znalosti a dlouholeté zkušenosti v oblasti chlazení motorů a klimatizačních systémů pro automobily – firma Nissens nabízí odborné poradenství, které vám pomůže poskytnout svým zákazníkům lepší a profesionálnější služby. Klimatizační díly: Výparník Klimatizační okruh (dále A/C) přenáší energii ze vzduchu vnitřního prostoru do vnějšku. Výsledkem je ochlazený […]
Electronic Stability Control neboli ESC – Elektronická kontrola stability. Tento skvělý elektronický systém vám pomáhá předcházet smyku a následné ztráty kontroly nad vozidlem. Zhruba u 40% smrtelných dopravních nehod byl příčinou smyk. Studie ukazují, že ESC by mohlo snížit riziko smyku až o 80% a tím i následnou nehodovost. Většina nehod, při nichž dojte ke […]
V dnešní době se stále častěji setkáváme s alternátory, jejichž regulátory jsou řízené pomocí řídicí jednotky automobilu. Správnou funkčnost těchto regulátorů není možno odzkoušet klasickými metodami. Připravili jsme pro Vás několik tipů, jak tyto regulátory otestovat. Regulátory FORD Regulátor pro vozy Ford, který je na (obr. 1) má tři piny, které se označují jako A […]
S účinností od 1. ledna 2011 dle legislativy Evropské komise (Kjótský protokol, vyhláška 2006/40/EC) musí všechny schválené typy vozidel používat ve svých klimatizačních systémech nové chladivo R1234yf, které postupně nahradí současné chladivo R134a, které se může používat jen do 1. 1. 2017. Produkce nového chladiva je výsledkem spolupráce společností DuPont a Honeywell. Zavedení tohoto nového […]