Menu

Technika

Doporučená světlá výška vozu I.

Doporučená světlá výška vozu pro přední a zadní pružiny v mm pro vozy Alfa Romeo – Opel. Světlou výšku měřit při nezatíženém vozu. Pouze pro vozy se standartním podvozkem. Model Rok Typ Motor mm mm Alfa Romeo 156 1997 932 1.8 T Spark 390 384 156 2000 932 1.9 JTD 385 390 159 2006 939 […]

Valeo Tech centre: Detekce zpátečky pro beep&park

Produkty beep&park od společnosti Valeo vyžadují spouštěcí signál, který udává, že byla zařazena zpátečka. Tento signál je obecně veden přímo z kontrolky zpátečky. U většiny vozidel tento režim funguje správně. Avšak u některých vozidel byla u produktů beep&park zjištěna závada. Důvodem je, že signál o zařazení zpátečky není na kontrolku zpátečky správně přenášen. Vozidla Hlavně […]

Valeo Tech centre: Manipulace, montáž a odvzdušnění koncentrického spojkového válce

Dnes si s firmou Valeo přiblížíme manipulaci, montáž a odvzdušnění koncentrického spojkového válce. Manipulace s CSC Abyste se vyhnuli předčasnému selhání hydraulického ložiska (CSC), například výskytu úniku, měli byste dodržovat níže uvedené zásady manipulace. Když nový výrobek vyjmete z krabice, předtím než jej na auto namontujete, je zakázáno hydraulické ložisko stlačovat rukou, a simulovat tak […]

FCD.eu: Toyota Avensis může poškodit diagnostický přístroj

Ve spolupráci s technickou hotline LAUNCH Europe poskytuje poradenský FCD.eu server důležitou informaci, kdy některé typy vozů Toyota Avensis mohou těžce poškodit diagnostické přístroje přes diagnostickou zásuvku. Problém se týká se to především těchto modelů Avensis 4AFE (81kw). Toyota Avensis 1.6i typ vozidla: – AT2204AFE (81kw) roky výroby: od – 10-1997 do 07-2000 jen evropské […]

Přítlačné kotouče SAC (Self-Adjusting-Clutch)

Stále častěji se stává, že se blokovací díl u přítlačných kotoučů SAC odstraní před montáží. Tím zaskočí jednotka pro dostavení opotřebení a přítlačný kotouč již nelze namontovat. Vrácení jednotky pro dostavení opotřebení do původní polohy je velmi nákladné a je možné je provádět pouze pomocí speciálních přípravků (viz. malý obrázek). – Nový přítlačný kotouč je […]

Valeo Tech centre: Hydraulický ovládací systém spojky CMC-CRC/CSC

Dnes si s firmou Valeo přiblížíme, proč byl zaveden hydraulický ovládací systém. Hydraulický ovládací systém spojky byl zaveden proto, aby nahradil tradiční mechanický systém, který využívá k ovládání spojky lanko připojené na spojkový pedál.   Hlavními důvody jsou: – Flexibilita, kterou hydraulický systém poskytuje, nezávisle na kostrukci a uchycení pevných částí motoru. – Redukce a […]

Technické argumenty pro výměnu ventilů včetně příslušenství

Je možné uvést nějaké technické důvody, proč je třeba spolu s ventily vyměnit i pružiny, vodítka a sedla? VODÍTKA V praxi mohou opotřebená vodítka a vadné těsnění dříku ventilu zvýšit spotřebu oleje více než netěsné pístní kroužky. V mnoha případech se výměna pístních kroužků provádí zbytečně a pravá příčina tohoto časově i finančně náročného problému […]

Valeo Tech centre: Sonda výparníku – vozidla koncernu VW

Velká většina vozidel koncernu VW vyráběná do roku 2000 měla snímač teploty umístěný v trubce výstupu z výparníku. Tento systém je podobný dřívější technologii sondy výparníku se spínačem, která vypínala kompresor klimatizace v případě zamrznutí. Tento senzor je rezistor typu CNT. Jeho signál se používá pro monitorování teploty výparníku a k předcházení jeho zamrznutí. Pokud […]

Při servisu A/C systému zkontrolujte vodní chladič

V automobilech byla klimatizace poprvé použita v roce 1933, kdy byla v USA nabízena jako drahé doplňkové řešení. V roce 1939 byla poprvé zavedena jako volitelná výbava přímo od výrobce vozu a v šedesátých letech bylo již 54 % nových vozů v USA prodáváno s klimatizací. V Evropě se klimatizace v automobilech výrazně rozšířila od […]

Valeo Tech centre: Mini – vlastní diagnostika

Popis vlastní diagnostiky u vozidel Mini. Funkce vlastní diagnostiky má 3 provozní režimy: 1. Zobrazení kódu poruch 2. Vlastní kalibrace 3. Manuální test některých funkcí   Mini ovládací panel Postup K provedení funkcí diagnostiky zapněte zapalování a přidržte současně stisknuta tlačítka “OFF” a “-“. Na ovládacím panelu se objeví indikační proužek reprezentující režim č. 1 […]

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy