Technika
Přinášíme Vám materiál připravený firmou Federal-Mogul – Pokyny pro instalaci ventilů a vodítek. 1. Po namontování do hlavy válců zkontrolujte kruhový tvar, rovnost a správný průměr vnitřního otvoru vodítka. Opravte případné nesprávnosti vystružením na správný tvar a průměr. Vnitřní otvor vodítka důkladně vyčistěte kartáčkem na láhve. 2. Zkontrolujte, zda ventily nejsou poškozené, nemají vruby, nemají […]
V minulém čísle jsme si popsali celkovou situaci při poruše některé jednotky a možná řešení pro zákazníka – majitele vozu. Dnes se podíváme na to, co je za výrobou takové řídící jednotky. Jen málokdo si uvědomuje, že řídící jednotky motorů, převodovek, podvozku, a dalších jsou vysoce výkonné počítače zpracovávající miliony operací za sekundu. A to […]
Dvouhmotové setrvačníky (DMF/ZMS) zajišťují oddělení vibrací motoru, šetří převodovku a snižují hluk. Zde Vám k nim přinášíme krátké servisní informace. 1) Primární setrvačník, 2) Pružiny, 3) Planetová kola, 4) Axiální kluzné ložisko, 5) Kluzná patka, 6) Talířová pružina, 7) Krycí plech pro zapouzdření tukové náplně, 8) Radiální kluzné ložisko, 9) Otvor kolíku zajištění proti pootočení, […]
Před montáží nového turbodmychadla je nutné zjistit a odstranit příčinu poškození starého turbodmychadla. Může to být: – Špatné mazání a následné přehřátí, – Cizí materiál v turbodmychadle, – Cizí materiál ve výfukovém kolektoru, – Příliš vysoké otáčky Potom se musí vyčistit sací potrubí, výfukové potrubí a zkontrolovat jeho těsnost. Příruby a závity nemohou být […]
Přinášíme Vám seriál, ve kterém vás postupně v jednotlivých dílech budeme seznamovat s technickými informacemi, které se týkají oprav elektronických automobilových dílů. V prvním vydání vám přiblížíme problematiku týkající se oprav řídicích jednotek motoru. Hlavní příčiny poruch řídicích jednotek motoru Při problémech s ŘJ je velmi důležité znát a vědět hlavní důvod poruchy řídicí jednotky. […]
Výměna sady vačkové hřídele Ruville 225411 pro vozy VW, Audi a Škoda s motorem 2,5 TDi V6. Problém Zvýšené opotřebení ve styčných bodech mezi vačkovými hřídelemi a vahadly. Toto opotřebení způsobuje pozvolnou ztrátu výkonu a neklidný chod motoru, částečně také jeho cukání. Opotřebení se začíná projevovat v mnoha případech již od 120.000 km. Příčina Často […]
Nebýt pravdivého doprovodného komentáře majitele vozidla, že před problémem blikající kontrolky žhavení vyměnil jen žárovku brzdového světla, trvalo by hledání závady déle. O co se pak postarala nesprávně volená žárovka v řízení vznětového motoru si přečtěte v tomto na vysvětlení jednoduchém příběhu… Namísto dvouvláknové žárovky nalezena jednovláknová Jednovláknová žárovka s centrálně umístěným pluspólem propojila v […]
Člověk je pořád jenom lidská bytost a ta dělá chyby. Bylo tomu tak i u tohoto případu, kde bylo sice o vozidlo pečováno v pravidelných intervalech, ale kde se stala chyba. Přirozené opotřebení elektrod svíček pak navíc doprovodila další závada a jejich kombinace se tak stala pro elektronický management motoru neřešitelnou situací. Dokladují to i […]
Přinášíme Vám starší, ale stále aktuální technickou informaci výrobců brzdových kotoučů značek Ate, Bosch, Ferodo, TRW, Lucas, týkající se vibrací předních kotoučových brzd Škody Octavia. Týká se brzdových kotoučů následných katalogových čísel: Originální číslo dílu Škoda: 1JO 615 301 E Číslo dílu Ate: 422 150 nebo 522 150 Power Disc Číslo dílu Bosch: 0986 478 […]
Volnoběžná řemenice alternátoru. Úlohou volnoběžné řemenice (také řemenice alternátoru s volnoběžkou) je odpojení alternátoru od nerovnoměrného otáčení klikového hřídele motoru. Alternátor představuje v pohonu agregátu největší setrvačný moment. Hlavní přednosti volnoběžné řemenice • Nižší průměrná spotřeba paliva • Snížení hladiny vibrací při nízkých otáčkách • Zkracuje napínací dráhy • Zvyšuje životnost drážkového řemene • Zvýšení […]