Originální servisy si brousí zuby na zákazníky nezávislých autoservisů

, 4. května 2015, 18:51

Autorizované servisy automobilek se snaží stále více o to, aby přilákali zákazníky na servis a opravy aut po záruce. Vnímají nezávislé autoservisy tuto konkurenci a reagují na ni?

Autorizované servisy mají u nás víceméně monopol na servisování vozidel, které jsou ještě v záruce garantované výrobcem. Nicméně v této době, kdy vzhledem ke kupní síle obyvatelstva se neprodávají nová auta tak, jak bychom si přáli, nemůžeme se divit, že dealeři si chtějí rozšířit okruh svých zákazníků. Nejraději by převzali část trhu s opravami aut po záruce, tedy těch, které dnes provádějí ve většině případů nezávislé servisy.

Čím hrozí autorizovaní?
V boji o zákazníka autorizované servisy neustále zdůrazňují vysokou kvalitu svých služeb, dostupnost OE dílů s logem výrobce a všeobecnou prestiž a komfort, který souvisí s opravou auta právě u nich. Není tajemstvím, že originální servisy jsou marketinkově dobré a silné a v tomto hledisku převyšují nezávislé servisy. Často také lákají zákazníky na vysoký standard služeb a pěkný vzhled servisu. Nezávislé servisy zapomínají na aspekt, že zákazníci mnohdy dají na první dojem a na vzhled servisu moc nedbají. V přeneseném významu i tady platí, že „šaty dělají člověka“.

Mimo to, jak se autorizované servisy prezentují a vypadají, nabízejí zákazníkům čím dál více konkrétních nabídek. Stále častější jsou výhodné cenové akce, které jsou mohutně prezentovány v médiích. Kdo z nás nikdy neslyšel v rádiu, že u autorizovaného dealera nějaké značky právě začíná velká akce na jarní, popř. zimní prohlídku za pár korun nebo o akci na výměnu oleje nebo brzdových destiček za atraktivní cenu.

Servisy autorizované producenty aut chtějí cenově konkurovat nezávislým servisům a k tomu používají mnoho triků. Jedním z nich je nabídka dílů tzv. economy line, které jsou levnější náhradou  originálních dílů. Stává se, že cena práce se odvíjí od stáří auta. U starších aut je nižší hodinová sazba než u novějších. Je to jednuduchý a účinný nástroj k získání zákazníků, kteří by jinak nikdy služeb autorizovaných servisů nevyužili. 

Nezávislí by neměli přehlížet autorizované
Jak je vidět, ofenzíva autorizovaného segmentu na trh pozáručních oprav aut je v plném proudu. Existuje tedy reálná hrozba, že autorizované servisy ukrojí z koláče nezávislým servisům? Určitě bude velmi záležet na tom, jak nezávislé servisy zareagují na konkurenci ze strany autorizovaných servisů. Nejhorším řešením by bylo ignorování konkurence, která jak se ukazuje, nedá nezávislým nic zadarmo. Využije při tom určitě všech možností, ať již čestných nebo nečestných, jak jsme před 2 lety byli svědky při „nezávislé“ televizní reportáži o opravě aut českého výrobce.

 

Související články

Jsou neznačkové servisy opravdu horší a dražší? Aneb o reportáži v Autosalonu
Jsou neznačkové servisy opravdu horší a dražší? Aneb o reportáži v Autosalonu

V sobotu 23. 02. 2013 byla na stanici Prima Family v pořadu Autosalon odvysílána reportáž „Jak ušetřit na servisu“, která dle nás staví neznačkové (nezávislé) servisy v očích zákazníka do pozice neprofesionálních dílen, které jsou drahé a používají díly pochybné kvality. Než se pustíte do čtení článku, doporučujeme shlédnout reportáž, o které pojednáváme. Reportáž je […]

Anketa: Výhody a nevýhody autorizovaných a neznačkových servisů
Anketa: Výhody a nevýhody autorizovaných a neznačkových servisů

V naší anketě jste mohli vyjádřit v procentech výhody a nevýhody autorizovaných a neznačkových servisů. Respondenti mohli odpovídat následujícím způsobem. 0% znamená nevýhoda, 100% výhoda. Pokud je např. cena práce výhodou pro neznačkový servis, respondent uvedl vyšší procenta a u autorizovaného nižší procenta. Pokud byl respondent přesvědčen, že uvedená skutečnost je výhodou pro obě strany, […]

Šedá zóna nahlodává nezávislé servisy odspodu
Šedá zóna nahlodává nezávislé servisy odspodu

Nezávislé autoservisy jsou stále více ohrožovány konkurencí „shora“, ze strany autorizovaných servisů. Zároveň je také „odspodu“ podráží šedá zóna. Nahlédněme blíže na tento problém. Na našem trhu aftermarketu (a určitě nejenom tady), máme bohužel problém s šedou zónou na poli autoopravárenství.  Úmyslně jsme použili slovo „bohužel“, protože tímto jednáním získávají pouze nelegálně fungující osoby, které […]

Levné, neznamená k ničemu
Levné, neznamená k ničemu

V některých médiích se objevuje kritika autodílů pocházejících z aftermarketu, které slouží k opravám aut po havárii. Jedná se o díly jako blatníky, nárazníky nebo světla. Tyto útoky svádí k otázce, jestli někomu nejde o diskreditaci těchto dílů. Na nezávislém trhu s náhradními díly je obrovská konkurence. Z jedné strany jsou to zákazníci, kteří hledají […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 6. května 2015, 0:16 0 0

No nevim,delam napr.rozvody na octavii 2 77kw vcetne vodni pumpy a origo dilu za 6300kc s praci a co vim Skodovka to dela za 13000kc.......

Odpověď

Anonym, 6. května 2015, 22:55 0 0

Značkové servisy nejsou problémem a dokážeme vedle sebe žít. Problém je značné množství pokoutných opravářů...

Odpověď