Glysantin je schválený pro první plnění a výměnu chladicí kapaliny

25. října 2011, 0:00

Průměrně ve 30 různých testech musí vyhovět chladicí kapalina, před tím než obdrží schválení výrobce vozidla. K tomu patří především všechny různé zkoušky koroze, ale také snášenlivost s originálními díly chladicího systému.

Mimo toho se provádějí měření různých vlastností kapaliny, jako jsou například hustota, hodnota pH nebo poměry pěnění při zahřátí. Aby se vyzkoušela snášenlivost, vaří se ponořené plastové díly chladicího systému až 1.000 hodin ve vroucí chladicí kapalině a následně se posoudí případné změny.

Dlouhodobé zkoušky a praktické testy
Dalším důležitým bodem schvalovacího postupu jsou dlouhodobé zkoušky na stacionárním testovacím motoru. Po trvalém zatížení v délce sto hodin se chladicí kapalina rozboruje na stopy produktů koroze. Mimo to inženýři rozeberou motor a důkladně prohlédnou všechny díly, se kterými chladicí kapalina prochází. Zdrsněl povrch uvnitř vodního čerpadla v průběhu zkoušky? Jak vypadají chladicí kanálky v hlavě válců? Jsou lamely chladiče ucpané?

Na konec se většinou provádí provozní test na více vozidlech, často více než dva roky nebo 200.000 km. Tento provozní test je zdaleka nejnáročnější a nejdražší součástí schvalovacího procesu. Také tady se chladicí kapalina v pravidelných intervalech rozboruje a nakonec se motory a chladič rozeberou a rozřežou a vyhodnotí.

Teprve když chladicí kapalina úspěšně vyhoví ve všech zkouškách, obdrží od výrobce vozidel schválení. Celý proces trvá tři až čtyři roky. Při každé změně receptury musí znovu proběhnout celý proces schvalování chladicí kapaliny.

Glysantin®. Kolem dokola neustále prověřované ochrany.

Více na top-oil.cz

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!