Změněná příruba ložiska kola u BMW. Bezpodmínečně použijte šrouby dodané v balení.
Výrobce: BMW, Modely: 5er (F07, F10, F11, F18). 6er (F06, F12, F13), 7er (F01, F02, F03, F04), X1 (E84), X3 (F25), X4 (F26). Aktuální přiřazení viz katalog dílů.
U výše uvedených vozidel jsou na přední nápravě namontována ložiska kol 3. generace, která jsou upevněna čtyřmi šrouby k čepu nápravy. Výrobce vozidla používá v sériové výrobě různá ložiska kol s různými stoupáními závitů.
Pozor:
Pokud jsou použity šrouby s jiným stoupáním závitu, bude závit zničen. V nejhorším případě může dojít i ke ztrátě kola!
Při opravě je proto vhodné nejprve našroubovat šrouby rukou a na konci je dotáhnout na předepsaný utahovací moment. Důrazně nedoporučuje používat během montáže rázové utahováky. Je třeba dodržet následující utahovací momenty:
M12x1,5 | M12x1,25 |
1. stupeň: 80 Nm | 1. stupeň: 20 Nm |
2. stupeň: 90° | 2. stupeň: 120 Nm |
3. stupeň: 90° |
Pokud se mají vyměňovat ložiska kol, musí být bezpodmínečně použity šrouby, které jsou v sadě ložiska kola FAG. Jedině tak lze zajistit, že bude shodné stoupání závitu v přírubě ložiska kola a na šroubu.
Materiál připravila firma Schaeffler CZ s.r.o. a byl zveřejněn v APM Magazínu 1/2018. Stav 02. 2018 (nahrazuje: 05.2017) FAG 0035 Technické změny vyhrazeny.
Aleš, 11. dubna 2019, 11:39 0 0
Ložisko 3 generace je asi proto,aby to více stálo.
Odpověď