Předkládáme Vám vyhodnocení analýzy autoservisů v České republice na základě odpovědí zákazníků těchto servisů. Cílem bylo získat pohled zákazníků na segment autoservisů a vše co je s tím spojeno. Od způsobu servisování vozidel, přes legislativu a až po názory zákazníků. V následujích týdnech Vám budeme prezentovat jednotlivé pasáže této analýzy.
Analýza byla provedena na základě odpovědí 542 respondentů, kteří vlastní automobil, nebo používají služební.
Náš klasický řidič je věku 30 až 49 let. Stáří vozidla je nejčastěji 5, 7 a 14 let. Převážně používá soukromé vozidlo, které je v jeho vlastnictví. Jezdí vozidlem na benzín, má najeto více než 150.000 km a ročně najede do 10.000 km. Nejběžnějším vozidlem je Škoda Fabia nebo Octavia.
Nejčastěji servisuje v neznačkovém servisu, 2x ročně a je zvyklý navštěvovat svůj oblíbený servis. Po opravě vyžaduje daňový doklad. Pokud je vozidlo nové, většinou servisuje ve značkovém servisu, po skončení záruky v neznačkovém. V podvědomí má, že návštěvou autorizovaného servisu ztratí záruku výrobce. Blokovou výjimku nezná a i při objasnění výhod Blokové výjimky bude servisovat auto v záruce stále v autorizovaném servisu. Větší čtvrtina však nyní možnost servisovat vozidlo v záruce u neznačkového servisu zvažuje.
Výměnu pneumatik provádí v pneuservisu nebo sám. Za opravy v servisu v minulém roce zaplatil ve většině případů mezi 2.500 až 5.000 Kč. Nejčastějšími servisnímy úkony na vozidle jsou výměna oleje, filtrů, brzd a žárovek. Ze servisních konceptů zná Auto Kelly Autoservis, Bosch Car Service a Best Drive. Ale necelé 2 třetiny do nich nejezdí.
Náhradní díly nakupuje v obchodě, ale necelé 2 třetiny to nechávají na servisu, který jim náhradní díly zajistí. Servisní úkony, které provádí sám jsou převážně doplnění vody do ostřikovače a chladiče, výměna žárovek a stěračů, a také doplnění oleje.
Má povědomí o organizacích jako Autoklub, ÚAMK, ABA, Dekra a Cebia. Ale odbornější organizace zcela nezná. Problém s DPF filtrem by nejčastěji řešil výměnou nebo regenerací. A skoro 2/3 respondentů se již setkalo s tím, že je dnes možno projít na STK za úplatu.
Při výběru autoservisu se řídí nejčastěji důvěrou, cenou a rychlostí opravy. Na servisech jim nejvíce vadí vysoká cena opravy, arogance a špatný přístup.
Komentáře