FIGIEFA podporuje zavedení systému eCall

17. června 2013, 22:25

FIGIEFA uvítala návrh Evropské komise (EK) na zavedení systému eCall. Vybavení vozidel s telematickou technologií bude povinné od roku 2015.

Telematika eCall dle sdružení FIGIEFA přispěje ke snížení počtu úmrtí na silnicích a zmírnění následků nehod. Přinese mnoho výhod pro uživatele z hlediska bezpečnosti a doplňkových služeb.

eCall – telematická technologie
Systém eCall je elektronická bezpečnostní funkce, která se automaticky aktivuje při vážné dopravní nehodě. Systém vysílá signál, který ukáže umístění poškozeného vozidla pro přivolání rychlé pomoci na místo nehody. Evropská komise odhaduje, že zavedení takového systému by mohlo zachránit ročně až 2.500 životů.

FIGIEFA je pro systém eCall
FIGIEFA vítá návrh Evropské komise (EK), který se týká požadavků na zavedení systému eCall. Systém eCall bude povinnou součástí vybavení vozidla a dává více možností, než jen činnost systému „tísňového volání“. Její infrastruktura může být použita na dodatečné služby, jako je navigace v automobilu, dálková rezervace ubytování, informace o provozu, silniční asistence, vzdálená diagnostika vozidel a plánování návštěv servisu. V současné době mají plný přístup k datům na palubě vozidla pouze výrobci automobilů (prostřednictvím dálkové komunikace s vozidlem), které staví nezávislé subjekty na druhou kolej (pokud se nezmění zákon).

Hartmut Röhl, prezident FIGIEFA, se domnívá, že zavedení systému eCall je příležitostí pro nezávislý trh, pokud bude všeobecný přístup k platformě: „To znamená, poskytnout společnostem zabývající se výrobou a velkoobchodním prodejem automobilových dílů a servisům, rovný přístup ke stejným funkcím a informacím a zabránit monopolu na trhu, kdy řidič i zástupci nezávislého trh budou moci rovněž využívat výhod telematiky“.

Návrh Komise bere v úvahu budoucí možné aplikace a služby, které mohou být součástí systému eCall. Nicméně i přes výzvy k spravedlivému přístupu, aby byla platforma otevřena pro všechny účastníky na trhu, Evropská komise ještě přesně neurčila, jak bude věc vyřešena.

Je třeba garantovat výrobcům a distributorům automobilových dílů a servisní techniky možnost nabízet alternativu a konkurenční služby, které si mohou majitelé vozidel objednat pomocí telematického systému vybraného dodavatele. FIGIEFA proto vyzývá evropské a národní zákonodárci pro rozšíření návrhu EK k vytvoření nařízení, které zajistí skutečně rovné podmínky pro všechny účastníky na trhu.
 

Související články

Studie firmy Ricardo-AEA o fungování „normy Euro 5“
Studie firmy Ricardo-AEA o fungování „normy Euro 5“

Federace FIGIEFA uvítala studii firmy Ricardo-AEA, neboť se jedná o ucelenou zprávu popisující současné problémy, které se týkají zajišťování přístupu k informacím o opravách a údržbě (RMI), jimž čelí nezávislý trh automobilových náhradních dílů. Přínosem „komplexní analýzy“ je, že se zaměřuje na hodnotový řetězec trhu náhradních dílů a na významnou roli „zprostředkovatelů“, jako jsou distributoři […]

Nedostatky v zabezpečení systému BMW Connected Drive
Nedostatky v zabezpečení systému BMW Connected Drive

Nedostatky v zabezpečení zjištěné u telematického systému BMW Connected Drive – FIGIEFA podporuje vytvoření interoperabilní a bezpečné telematické platformy pro připojená vozidla, která funguje na bázi nejmodernějších technologií a zároveň reaguje na konkurenční produkty vytvořené uzavřenými soukromými systémy. Bezpečnostní nedostatky zjištěné u systému BMW Connected Drive ukazují, že uzavřené soukromé telematické systémy nemusí nutně zajišťovat […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!