V neděli 22. 5. 2016 ve večerních “Událostech” přišla reportáž o dopadu Evropské direktivy 2014/45 na způsob zákonem předepsaných kontrol motorových vozidel.
V reportáži došlo k několika drobným nepřesnostem: Prvně to, že sloučené STK a SME budou platit již od příštího roku. V platnost sice toto vstoupí, ale samostatné emisní stanice musí dostat dle doporučení EU přechodnou dobu pro rozšíření služeb o pracoviště pro technickou kontrolu 5 let. Takže odhadujeme, že současné SME by měly smět samostatně existovat až do roku 2023.
Dále zmínil ministr Dan Ťok, že Ministerstvo generovalo kastu "autoservisů" s výhradním právem kontrolovat vozidla, a tím jim zajišťovaly jistý job. Leč to nebyly a nejsou "autoservisy", nýbrž "kasta kontrolních stanic STK" (když máme citovat označení ministra), které mají ze zákona zákaz oprav. Zákaz oprav pro technické kontroly také přestane platit.
Další dotazy na sebe nenechaly dlouho čekat. Dnes (23. 5. 2016) ráno jsem diskutoval s několika podnikateli v tomto oboru a odpovědi na jejich dotazy zpracováváme pro všechny, protože se vesměs opakují. Takže vyčkejte prosím pár dní, než je zveřejníme jako často kladené otázky.
Související články
Přinášíme článek asociace ASEM, zabývající se nařízením EU o sjednocení pravidel o technických kontrolách. Jejich nedílnou součástí se má stát i zákonem nařízené měření emisí. Samostatně měřit emise se v budoucnu nebude povolovat. V České republice se odhaduje na cca 1.500 podnikatelských subjektů (opraven se statutem “Stanice Měření Emisí”), kterých se toto nařízení týká. Konec […]
V diskusi bylo hned několik žhavých momentů, kdy se její členové neshodovali na názorech. Hostem byl i Ing. Jan Procházka ze ŠKODA Auto a.s., aby zde přispěl odborným poradenstvím k nově zaváděné metodice. Diskutovalo se zda nevyřadit zcela z programu měření emisí traktory, u kterých je diagnostika nejednotná a velmi těžko by se u ní […]
Jak jistě víte, blíží se konec přechodného období (již od 1. 7. 2016), kdy se na Stanicích měření emisí nebude smět používat jakýsi “odlehčený kompromis” nové emisní metodiky. V souběhu se zkouškami nových emisních přístrojů s novým softwarovým průvodcem sledoval ASEM po 1.1.2016 celé spektrum problémů u Stanic měření emisí v prvních měsících právě tohoto […]
Na ASEM se od včerejška obracejí první akreditovaní zástupci značek a renomované autorizované servisy v České republice a žádají o podporu dle evropské směrnice 2014/45/EU, která ruší evropskou směrnici 2009/40/ES, kde pod zdůvodněním (34) stojí toto: Kontroloři by při provádění technických prohlídek měli jednat nezávisle a jejich úsudek by neměl být ovlivněn střetem zájmů, včetně […]
Členské státy se budou řídit instrukcemi Směrnice 2014/45/EU a přitom vnímat vlastní specifické podmínky a vazbu na historii. Ministr dopravy Dan Ťok organizuje dne 21.6.2016 setkání, kde se budou prezentovat všechny připravované změny tzv. “velké technické novely”. Osloveny jsou všechny zainteresované organizace, aby se k prezentovaným změnám mohly v zájmu komunit, které zastupují, ve lhůtě […]
Komentáře