Na ASEM se od včerejška obracejí první akreditovaní zástupci značek a renomované autorizované servisy v České republice a žádají o podporu dle evropské směrnice 2014/45/EU, která ruší evropskou směrnici 2009/40/ES, kde pod zdůvodněním (34) stojí toto:
Kontroloři by při provádění technických prohlídek měli jednat nezávisle a jejich úsudek by neměl být ovlivněn střetem zájmů, včetně zájmů ekonomických nebo osobní povahy. Odměna kontrolorů by tedy neměla být v přímém vztahu k výsledkům technických prohlídek. Členské státy by měly mít možnost stanovit požadavky ohledně oddělení činností nebo povolit soukromým subjektům provádět zároveň technické prohlídky i opravy vozidel, a to i na tomtéž vozidle, v případech, kdy se orgán dozoru přesvědčil, že je zachována vysoká úroveň objektivity." (konec citace směrnice 2014/45/EU)
ASEM podpoří jak neautorizované, tak i autorizované opravny, kde budou splňovat předpoklady pro "vysokou úroveň objektivity", Tuto "vysokou úroveň" bude ASEM pomáhat zajišťovat a certifikovat pro své členy tak, aby je orgány dozoru uznali za dostatečné. K opatřením, které mohou vysokou objektivitu zajistit patří vedle výstupů z měřicích přístrojů i dokumentační systém prokazatelných závad. (Prohlížejte obrázky a čtěte dále po kliknutí na "Read more" níže…)
V níže zobrazené galerii je na prvním obrázku klasická česká velkokapacitní STK s několika linkami. Tyto stanice však doplní po roce 2018 i TK v podobách zobrazených na ostatních obrázcích, jak existují v Německu, Rakousku či Švýcarsku a to nejen u autorizovaných či neautorizovaných autoopraven, ale i u zkušebních organizací jako je GTÜ či KÜS. Podoby STK, SME a TK budou vedle sebe existovat do roku 2023, pak už budou jen technické kontroly typu TK, nabízející dle evropského požadavku jak technickou, tak i emisní kontrolu, popřípadě i opravy, pokud před orgány dozoru splní i kritéria "dostatečné objektivity".
Komentáře