Menu

Technika

Jak funguje stabilizátor? Důležitá součást nezávislého zavěšení kol

Za účelem snížení náklonů karoserie navrhli konstruktéři soustavu spolupracujících dílů. Díky stabilizátoru jsou vozy při dynamickém průjezdu zatáčkou méně náchylné k tomu, že se převrátí. Tato součástka také zajišťuje komfortnější jízdu. Jak stabilizátor funguje a z čeho se skládá?

Faktory zvyšující a snižující životnost rozvodového řemene

U některých motorů je výrobcem stanoven mimořádně dlouhý interval výměny rozvodů, zatímco u jiných je až překvapivě krátký. Ve spolupráci s firmou Airtex vám objasníme, na čem to závisí a kdy ve vlastním zájmu můžete nebo dokonce byste měli servisní interval zkrátit.

Opotřebované pístní kroužky – příznaky poruchy

Pístní kroužky jsou malou, ale velmi důležitou součástí každého spalovacího motoru (vznětového i zážehového). Příznaky poruchy způsobené opotřebením pístních kroužků se nejčastěji objevují u vozů s vysokým počtem najetých kilometrů, nicméně je lze pozorovat i u mnohem mladších vozů, které byly nesprávně servisovány (špatný motorový olej) nebo jejichž motory byly špatně zaběhnuté. Jaké jsou příznaky […]

Proč je geometrie kol tak důležitá?

Táhne řízení vašeho vozu doleva nebo doprava? Je váš volant při jízdě přímo nakřivo? Je opotřebení vašich pneumatik nerovnoměrné? Pokud jste na některou z otázek odpověděli ano, je pravděpodobné, že nemáte správně seřízenou geometrie kol.

Adaptivní systémy regulace jízdy – detailnější pohled

Systémy odpružení již dlouhou dobu používají klasické uspořádání s vinutými pružinami a tlumiči. Vývoj však učinil velký pokrok a moderní automobily stále častěji využívají vysoce pokročilé systémy adaptivního tlumení. V tomto článku vám společnost Arnott vysvětlí, jak adaptivní systémy tlumení fungují, a umožní vám lépe pochopit, na jakých principech tato technologie odpružení pracuje.

Jaká je funkce intercooleru? Tajemství výkonu přeplňovaného motoru

Turbodmychadla jsou v automobilech velmi rozšířená, přičemž v posledních desetiletích prošla mnoha změnami, aby byla účinnější a výkonnější. S rostoucími požadavky na výkon je však stále důležitější dostat z turbodmychadla do sacího potrubí co nejvíce vzduchu za danou časovou jednotku – zde přichází na pomoc mezichladič (intercooler).

Continental upozorňuje na různé verze napínacích kladek ze sad ozubených řemenů

Firma Continental upozorňuje na skutečnost, že existují různé verze napínací kladky ze sad ozubeného řemene CT1139K2, CT1139K3PRO, CT1139WP2, CT1139WP6, CT1139WP8PRO, používané v různých motorech 1,2-2,0 l TDI Common Rail EA189 od automobilek Audi/Seat/Škoda/VW.

Rychlý a snadný test ventilu sekundárního vzduchu [VIDEO]

Nadměrný hluk při provozu pumpy sekundárního vzduchu nebo nefunkčnost této součástky může být důsledkem problémů s ventilem sekundárního vzduchu. Toto instruktážní video od společnosti Motorservice Group vysvětluje, proč se může pumpa za této situace pokazit, a ukazuje, jak lze stav ventilu snadno a rychle zkontrolovat.

Diagnostika zapalovacích cívek

Zapalovací cívka je jedním z nejdůležitějších prvků systému zapalování zážehového motoru. Zapalovací cívka generuje přeměnou nízkého napětí na vysoké napětí elektrický náboj. Vysoké napětí je ve finální fázi přeměněno zapalovací svíčkou v jiskru, která zažehne směs vzduchu a paliva nahromaděnou ve spalovací komoře.

Polymerizace chladiva R1234yf

Polymerizace chladiva R1234yf může způsobit úplné zničení plničky klimatizace. V určitých situacích může při plnění stanic pro servis klimatizace chladivem R1234yf dojít k polymerizaci. Výsledkem je látka s konzistencí podobnou silikonu, která nevratně poškozuje servisní stanici klimatizace.

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy