Menu

Technika

BOSCH: Posilovač brzd je významným pomocníkem

Posilovač brzd podporuje sílu nohy při sešlápnutí brzdy a snižuje tím potřebné vynaložení síly. V kombinaci s hlavním brzdovým válcem je součástí brzdové soustavy osobních vozidel. Obě běžná provedení posilovačů brzd jsou podtlakový nebo hydraulický posilovač brzd. Konstrukce Brzdové systémy osobních vozidel jsou většinou vybaveny podtlakovými posilovači brzd. Ty využívají pro posílení síly nohy řidiče […]

Digitální inteligence Bosch v moderních převodovkách

Výrobce prvního automobilu se spalovacím motorem (1885) Karl Benz by asi nevěřil, jak se v čase proměnila jeho patentovaná motorová tříkolka. Dnešní moderní vozidla vyšší třídy sice až na malé výjimky musí stále řídit člověk, přesto mu v tom vydatně pomáhá řada miniaturních počítačů v podobě řídicích jednotek, jejichž úkolem je například řídit bezpečnostní systémy […]

Výměna ramene TRW na příkladu modelu Ford Focus II

Výměna ramene TRW na příkladu modelu Ford Focus II. TRW připomíná: některé šrouby uchycující rameno se musí dotáhnout teprve po spuštění auta nebo po zatížení zavěšení jiným způsobem. U předního ramene modelu Ford Focus se jedná o upevňovací  šroub malého silentbloku ( přední silentblok ramene). U zadního zavěšení se jedná o všechny šrouby. Jenom takovým […]

Problémy s asistenčními systémy automobilů po výměně ložiska kola

Výměna ložiska kola je v servisech dosti častý servisní úkon. Podvozek (a tím i ložiska kol) má bezprostřední vliv na bezpečnost jízdy. Z tohoto důvodu je velmi důležité, aby všechny činnosti spojené s jeho opravami prováděl kvalifikovaný personál v souladu s technologickými postupy výrobce, s použitím dílů odpovídající vysoké kvality. Neprofesionálně provedená výměna ložiska kola […]

Odlišnost SKF designu – Ložisko SKF v sadě VKBA 3667

Odlišnost SKF designu – povinná výměna víčka přiloženého k sadě!  

Montáž vodní pumpy SKF VKPC 91416

Pokyny k montáži VKPC 91416 – pouze pro pumpy s označením AISIN na těle pumpy.

Výměna silentbloku v podpoře poloosy

Jak jednoduše vyměnit silentblok v podpoře poloosy u vozidla Chrysler PT Cruiser? Výměna celé podpory znamená velké náklady – cenu opravy lze snížit, pokud využijete řešení nabízené firmou Tedgum. Proces výměny: 1.       Zadřené ložisko a spálená guma předurčuje díl k výměně. 2.       První věc, kterou musíme udělat, je oddělení kovového obalu od ložiska. 3.       Následně […]

Poškození motoru díky nebezpečným kopiím filtrů

Čím dál častěji se servisy a řidiči aut setkávají s vážným poškozením motoru. Příčinou je často montáž olejového filtru, který díky drobnému detailu nefunguje správně. Pístek MAHLE – multifunkčnost u olejového filtru V dolní části filtračního kotouče (konkrétně u olejového filtru: OX 171/2D) je zabudovaný černý  plastový pístek s o-kroužkem. V branži je znám jako […]

Napínání ve směru nebo proti směru hodinových ručiček? To je otázka!

V konstrukci moderních vznětových motorů je napnutí rozvodového řemenu regulováno pomocí dynamických napínáků. Zajišťují kompenzaci napnutí řemenu a trvale snižují jeho vibrace. Vzhledem k tomu, že jsou vybaveny vnitřními pružinami (vestavěnými) a mechanismus předepnutí využívá excentrickou montáž napínáku, je možné zajistit regulaci napnutí jak po směru, tak také proti směru hodinových ručiček. Ve většině napínáků […]

Příčiny poškození napínáku drážkového řemene

Řešení příčin poškození napínáku drážkového řemene způsobené nefunkční volnoběžnou řemenicí, připravené firmou Febi Bilstein. PROBLÉM: Poškozený nebo vylámaný napínák drážkového řemene. PŘÍČINA: Zadřená volnoběžná řemenice alternátoru. Volnoběžná řemenice, zvaná také předstihová spojka alternátoru, využívaná v pohonu drážkového řemene tlumí vibrace motoru. Jestliže dojde k zadření volnoběžné řemenice alternátoru, vibrace nejsou tlumeny. V důsledku čehož je […]

Rady, postupy a technické informace pro autoservisy