Lehká vozidla spotřebují méně paliva a mají dynamičtější jízdní vlastnosti. Výrobci automobilů a jejich dodavatelé nahrazují proto dosud používanou ocel ve stále větší míře lehčími kovy, aby dále snížili hmotnost vozidel. Aktuálním příkladem je podtlakový posilovač brzdové soustavy Bosch Tie Rod 4, který je nyní k dispozici také v různých variantách z hliníku.
„Nové hliníkové varianty našeho podtlakového posilovače brzdové soustavy mají jen poloviční hmotnost oproti variantám z oceli,“ říká Gerhard Steiger, vedoucí divize Bosch Chassis Systems Control. „V absolutních číslech to v závislosti na velikosti znamená úsporu až 1,5 kilogramu oproti dřívějším modelům.“ Lehčí varianty posilovače brzdové soustavy Bosch se začnou sériově vyrábět ještě v roce 2013 pro tři různé modely vozidel.
Vývojáři společnosti Bosch výrazně odlehčili konstrukci v porovnání s předešlými modely již u posilovačů brzdové soustavy Tie Rod 4 z oceli, jejichž výroba běží od roku 2011. Nový posilovač brzdové soustavy Bosch z hliníku snižuje hmotnost ještě víc. Dodává se v jednoduché variantě s průměrem 10 nebo 11 palců, jakož i v tandemové verzi s rozměry 8+8, resp. 8+9 palců. Další varianty je možné realizovat v případě zájmu. Integrovaná tažná tyč zajišťuje navzdory menším tloušťkám stěny pouzdra vysokou pevnost, která je předpokladem pro dobrou zpětnou vazbu v pedálu brzdy a krátkou „mrtvou“ dráhu pohybu pedálu s nulovou odezvou brzdové soustavy.
K dispozici je rovněž varianta Through Bolt, která umožňuje montáž posilovače brzdové soustavy výhradně z motorového prostoru. Dokonalým doplňkem je stejně jako u všech posilovačů brzdové soustavy Bosch hlavní brzdový válec TMC 8e. V porovnání s předchůdcem snížil Bosch jeho hmotnost o 20 procent a délku zkrátil dokonce o 30 procent.
Všechny varianty posilovače Tie Rod 4 lze vyrábět po celém světě. Bosch tak nabízí výrobcům automobilů standardizované řešení vhodné zejména pro globální platformy vozidel.
Související články
Mnoho výkonných asistenčních systémů používá ke snímání okolí vozidla jeden radarový senzor. Jeho silnou stránkou je schopnost velmi přesného měření vzdálenosti a rychlosti vpředu jedoucích vozidel. Bosch nyní vyvinul nový radarový senzor s dlouhým dosahem, který používá stejně jako dosavadní varianty frekvenční pásmo 77 GHz a v porovnání s přímým předchůdcem je ještě výkonnější, kompaktnější […]
„C“ znamená kompaktní a „60“ značí vnější průměr pouhých 60 milimetrů. Bosch C60 je tak nejmenším spouštěčem pro osobní vozy na světě. Výkon tří nabízených variant sahá od 0,8 do 1,2 kW. Hlavní sférou použití jsou zážehové motory se zdvihovým objemem až cca 2 litry a také menší vznětové motory se sníženým brzdným momentem. Spouštěč […]
Jízda samými zatáčkami do kopce může stát člověka nervy. Žádný převodový stupeň se nezdá být vhodný. Jednou má motor příliš nízké, podruhé zase příliš vysoké otáčky. To se netýká bezstupňových samočinných převodovek CVT(Continuously Variable Transmission), které nemají pevně stanovené převodové stupně. Díky tomu je možná plynulá jízda bez rázů s konstantní hnací sílou a otáčkami […]
Evropská unie požaduje od poloviny roku 2014 drastické snížení emisí oxidů dusíku (NOx) u nových osobních a lehkých užitkových vozů. Zvýšená množství oxidů dusíku v centrech některých evropských měst jsou navíc předmětem častých diskuzí. Systémy Bosch snižují emise oxidů dusíku již dnes. Bosch nabízí jako dodavatel automobilového průmyslu technická řešení pro plnění přísných norem, jako […]
Nová ramena stěračů Bosch Jet Wiper přinášejí inovaci na čelní okno. Trysky ostřikovačů integrované do ramen stěračů cíleně přivádějí čisticí kapalinu přímo před stírací lištu. Výsledkem je rovnoměrné očištění plochy okna, aniž by byl výhled řidiče negativně ovlivňován zbytky rozstřikované kapaliny. „Jet Wiper ukazuje, že Bosch dokáže vylepšit i zdánlivě vyzrálý produkt, jako jsou stěrače […]
Bez samočinného řazení může být dopravní zácpa dvojnásobně únavná. Důvodem je nutnost opakovaně ovládat spojku, plyn a brzdu. Díky spojce Bosch eClutch se budou moci rozjíždět v popojíždějící koloně bez ovládání spojky i řidiči vozů vybavených mechanickou převodovkou. Pohodlně jako se samočinnou převodovkou, jen ovládáním pedálů brzdy a plynu – aniž by motor nechtěně „zhasl“. […]
Nový rekuperační systém Bosch BRS (Boost Recuperation System) s podporou akcelerace vyplní v současnosti stále ještě velkou mezeru mezi systémy start/stop a hybridními pohony. „Rekuperační systém BRS s podporou akcelerace přinese do střední třídy levnou elektrifikaci,“ říká Wolf-Henning Scheider, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH. „S upravenými komponenty, jako je lithium-iontový akumulátor s kapacitou 0,25 […]
Brzdové soustavy automobilů získaly v uplynulých letech na výkonnosti. Bezpečnost významně zvýšily zejména systémy ABS a ESP. Dosud rozšířený koncept podtlakového posilovače brzdové soustavy zůstal přitom během výše uvedeného vývoje téměř beze změny. Podtlakový posilovač ovšem nabízí jen omezené možnosti zpětného získávání kinetické energie (rekuperace) a za všech okolností stejnou, předem definovanou míru zvyšování síly, […]
Bosch následuje trend stále kompaktnějších a lehčích komponentů vozidel i u své nejnovější modelové řady generátorů. „Kompaktní generátor Power Density Line (PL) spojuje osvědčenou techniku s inovativními komponenty,“ říká Dr. Ulrich Kirschner, vedoucí divize Bosch Starter Motors and Generators. Inženýři společnosti Bosch dosáhli díky nové technice navíjení s plochými statory dosud nevídané hustoty výkonu. Zároveň […]
Drivelog je první servisní portál, který sdružuje nabídky v oblasti mobility pro řidiče a servisy. V rámci spolupráce s autoklubem ADAC budou oba partneři v budoucnosti poskytovat na svých internetových stránkách plnohodnotnou nabídku informací na téma automobil. ADAC již začal poskytovat aktuální informace týkající se automobilu uživatelům portálu Drivelog. Ve druhé fázi nyní dohodnuté spolupráce, […]
Komentáře