Bosch Jet Wiper – nová generace ramen stěračů nabízí více bezpečnosti

13. září 2013, 9:11

Nová ramena stěračů Bosch Jet Wiper přinášejí inovaci na čelní okno. Trysky ostřikovačů integrované do ramen stěračů cíleně přivádějí čisticí kapalinu přímo před stírací lištu. Výsledkem je rovnoměrné očištění plochy okna, aniž by byl výhled řidiče negativně ovlivňován zbytky rozstřikované kapaliny.

„Jet Wiper ukazuje, že Bosch dokáže vylepšit i zdánlivě vyzrálý produkt, jako jsou stěrače oken,“ říká Udo Wolz, vedoucí divize Bosch Electrical Drives.

Skvělý výhled zvyšuje bezpečnost
Konvenční systémy čištění oken jsou koncipovány pro určitou rychlost. S rostoucí rychlostí jízdy se zvyšuje rychlost vzdušného proudění, které odchyluje proud čisticí kapaliny. V důsledku toho se dostává na stíranou plochu méně kapaliny a výsledkem je nedostatečně očištěné sklo čelního okna. Jet Wiper přivádí čisticí kapalinu na sklo jednou nebo dvěma tryskami, umístěnými přímo v rameni stěrače, ve správném množství na správné místo – přímo před stírací lištu – v jakékoli rychlosti. Tímto způsobem čištění okna lze ušetřit až 30 procent kapaliny do ostřikovačů, takže řidič ji nemusí tak často doplňovat. Alternativně může výrobce vozidla zvolit menší objem nádobky, získat tak cenný prostor a zároveň ušetřit hmotnost, což je příspěvek ke snižování emisí CO2.

Použití standardních stíracích lišt a integrovaného vyhřívání
Jet Wiper nevyžaduje žádné speciální stírací lišty, protože funguje s běžně prodávanými stíracími lištami, které se vyměňují stejně jako dosud. S novým systémem není tedy spojena náročnější údržba, ani vyšší náklady. Systém může být navíc vyhřívaný. Senzor teploty zapíná vyhřívání přívodních hadic a trysek při poklesu teploty na 5 °C, aby byl zajištěn spolehlivý provoz ostřikovačů i v zimních podmínkách.

Bosch neustále vylepšuje techniku stěračů
Úspěšná historie systémů stěračů započala již v roce 1926. Bosch tehdy uvedl jako první výrobce na trh systém s rovnoměrnou rychlostí stírání, který byl poháněn elektromotory. Po dlouhé řadě průběžných vylepšení následovala v roce 1995 stírací lišta Twin, která byla jako první vyrobena z dvoukomponentové pryže ze syntetického kaučuku s integrovanými pružinovými lištami. Tvrdá stírací hrana zaručovala skvělý výhled, měkká zadní strana zlepšovala překlápění pryžové lišty při změně směru pohybu. Dalším milníkem se stal v roce 1999 bezraménkový stěrač Aerotwin. Jednodílný pryžový prvek s integrovanou pružinou a spoilerem je tišší zejména ve vyšších rychlostech a zaručuje rovnoměrně dobré stírání. Tento systém je v současnosti automobilovými výrobci široce využíván. Výrazně menší prostor vyžaduje v roce 2001 poprvé uvedený elektronicky řízený systém ostřikování se dvěma oddělenými pohony a v roce 2011 první přímý pohon stěračů na světě ve velkosériově vyráběném vozidle, který se zcela obejde bez převodového mechanismu pod kapotou motoru.

Související články

Elektronické ovládání spojky Bosch eClutch šetří palivo a zvyšuje komfort
Elektronické ovládání spojky Bosch eClutch šetří palivo a zvyšuje komfort

Bez samočinného řazení může být dopravní zácpa dvojnásobně únavná. Důvodem je nutnost opakovaně ovládat spojku, plyn a brzdu. Díky spojce Bosch eClutch se budou moci rozjíždět v popojíždějící koloně bez ovládání spojky i řidiči vozů vybavených mechanickou převodovkou. Pohodlně jako se samočinnou převodovkou, jen ovládáním pedálů brzdy a plynu – aniž by motor nechtěně „zhasl“. […]

Rekuperační systém Bosch s podporou akcelerace
Rekuperační systém Bosch s podporou akcelerace

Nový rekuperační systém Bosch BRS (Boost Recuperation System) s podporou akcelerace vyplní v současnosti stále ještě velkou mezeru mezi systémy start/stop a hybridními pohony. „Rekuperační systém BRS s podporou akcelerace přinese do střední třídy levnou elektrifikaci,“ říká Wolf-Henning Scheider, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH. „S upravenými komponenty, jako je lithium-iontový akumulátor s kapacitou 0,25 […]

Nový Bosch iBooster
Nový Bosch iBooster

Brzdové soustavy automobilů získaly v uplynulých letech na výkonnosti. Bezpečnost významně zvýšily zejména systémy ABS a ESP. Dosud rozšířený koncept podtlakového posilovače brzdové soustavy zůstal přitom během výše uvedeného vývoje téměř beze změny. Podtlakový posilovač ovšem nabízí jen omezené možnosti zpětného získávání kinetické energie (rekuperace) a za všech okolností stejnou, předem definovanou míru zvyšování síly, […]

Nové generátory Bosch Power Density Line
Nové generátory Bosch Power Density Line

Bosch následuje trend stále kompaktnějších a lehčích komponentů vozidel i u své nejnovější modelové řady generátorů. „Kompaktní generátor Power Density Line (PL) spojuje osvědčenou techniku s inovativními komponenty,“ říká Dr. Ulrich Kirschner, vedoucí divize Bosch Starter Motors and Generators. Inženýři společnosti Bosch dosáhli díky nové technice navíjení s plochými statory dosud nevídané hustoty výkonu. Zároveň […]

Autoklub ADAC zahájil spolupráci s portálem pro řidiče Drivelog
Autoklub ADAC zahájil spolupráci s portálem pro řidiče Drivelog

Drivelog je první servisní portál, který sdružuje nabídky v oblasti mobility pro řidiče a servisy. V rámci spolupráce s autoklubem ADAC budou oba partneři v budoucnosti poskytovat na svých internetových stránkách plnohodnotnou nabídku informací na téma automobil. ADAC již začal poskytovat aktuální informace týkající se automobilu uživatelům portálu Drivelog. Ve druhé fázi nyní dohodnuté spolupráce, […]

Bosch dále rozšiřuje své telematické služby pro inteligentní řízení vozových parků
Bosch dále rozšiřuje své telematické služby pro inteligentní řízení vozových parků

Četní provozovatelé vozových parků si přejí větší transparentnost a přehled, aby mohli svou nabídku pro zákazníky ještě více zatraktivnit nebo ji dokonce rozšířit. Do této oblasti patří například analýza spotřeby paliva, lokalizace vozidla prostřednictvím GPS nebo elektronická kniha jízd s upozorněním na odcizení. Bosch nyní nabízí provozovatelům vozových parků rozsáhlé kompletní řešení, které lze individuálně […]

Automobilová technika Bosch na IAA 2013
Automobilová technika Bosch na IAA 2013

Od výjimečných produktů, jako je iBooster, přes cestu k elektrické mobilitě až po vysoce automatizovaný automobil. Technicky výjimečné produkty: eClutch, iBooster, stereovideokamera eClutch: Díky spojce Bosch eClutch budou moci řidiči vozidel s manuálním řazením v budoucnosti popojíždět v kolonách bez nutnosti ovládat spojku. Elektronicky řízené ovládání spojky překlenuje propast mezi automatizovaným a manuálním řazením. Systém […]

Automobilové technice Bosch se daří: Pětiprocentní růst, rendita šest procent
Automobilové technice Bosch se daří: Pětiprocentní růst, rendita šest procent

Výnosy Automobilové techniky Bosch z provozních činností vzrostou v roce 2013 pravděpodobně o pět procent. Tato divize Bosch roste tedy rychleji než celosvětová výroba automobilů. Tato čísla uvedl Dr. Volkmar Denner, vedoucí společnosti Robert Bosch GmbH se zodpovědností za výzkum a vývoj, na 65. mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Na straně výnosů očekává Bosch […]

Emisní systém Denoxtronic – Bosch snižuje emise oxidů dusík
Emisní systém Denoxtronic – Bosch snižuje emise oxidů dusík

Evropská unie požaduje od poloviny roku 2014 drastické snížení emisí oxidů dusíku (NOx) u nových osobních a lehkých užitkových vozů. Zvýšená množství oxidů dusíku v centrech některých evropských měst jsou navíc předmětem častých diskuzí. Systémy Bosch snižují emise oxidů dusíku již dnes. Bosch nabízí jako dodavatel automobilového průmyslu technická řešení pro plnění přísných norem, jako […]

Článkový řemen Bosch – Bezstupňové převodovky zažívají na celém světě rozmach
Článkový řemen Bosch – Bezstupňové převodovky zažívají na celém světě rozmach

Jízda samými zatáčkami do kopce může stát člověka nervy. Žádný převodový stupeň se nezdá být vhodný. Jednou má motor příliš nízké, podruhé zase příliš vysoké otáčky. To se netýká bezstupňových samočinných převodovek CVT(Continuously Variable Transmission), které nemají pevně stanovené převodové stupně. Díky tomu je možná plynulá jízda bez rázů s konstantní hnací sílou a otáčkami […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!