Nové generátory Bosch Power Density Line

, 13. září 2013, 8:54

Bosch následuje trend stále kompaktnějších a lehčích komponentů vozidel i u své nejnovější modelové řady generátorů.

„Kompaktní generátor Power Density Line (PL) spojuje osvědčenou techniku s inovativními komponenty,“ říká Dr. Ulrich Kirschner, vedoucí divize Bosch Starter Motors and Generators. Inženýři společnosti Bosch dosáhli díky nové technice navíjení s plochými statory dosud nevídané hustoty výkonu. Zároveň byl výrazně redukován podíl mědi. „Modelová řada PL tak splňuje nejvyšší nároky prémiových výrobců,“ uvádí Kirschner.

Generátor PL se začne sériově montovat v roce 2014 do několika modelů ve čtyřech výkonových třídách od 1,5 od tří kilowattů.

Kompaktní a výkonný
Mimořádně vysoká hustota výkonu generátoru PL umožňuje použití i v nejtěsnějších motorových prostorech. S průměrem pouhých 134 až 144 mm – v závislosti na variantě – pokrývá výkonový segment od 130 do 250 ampérů při cca 2000 min-1. Řada generátorů je použitelná pro teploty v motorovém prostoru až 125 °C.

Optimalizace spotřeby paliva a emisí CO2
Účinnost nové řady generátorů PL odpovídá vysoké úrovni generátorů Bosch Efficiency Line. Volitelným použitím vysoce účinných diod HED nebo aktivního usměrnění SAR může být zvýšena až na 76%, resp. 80%. Generátory díky tomu potřebují menší mechanickou sílu, aby vyráběly elektrickou energii pro elektrické spotřebiče ve vozidle. Vylepšená účinnost a o deset procent nižší hmotnost generátoru podporuje snahu výrobců automobilů o další snižování spotřeby paliva a emisí CO2.

Analogové nebo digitální komunikační rozhraní, například LIN (Local Interconnected Network), vytváří předpoklad pro inteligentní řízení generátoru. Díky tomu lze elektrickou energii vyrábět ve větší míře při brzdění motorem a jízdě setrvačností, což může ušetřit až dvě procenta paliva.

Extrémně nízká hlučnost
Velmi velkou roli hraje hladina vnitřního hluku zejména ve vyšších segmentech automobilového trhu. I z tohoto hlediska byl generátor PL oproti předchozí generaci optimalizován. Použitím pětifázové výroby proudu se výrazně snížila hlučnost magnetů zejména v nízkých otáčkách, například při volnoběhu. Aerodynamická hlučnost při vyšších otáčkách byla snížena téměř na polovinu zdokonalením ventilátoru chlazení generátoru.

Od začátku globální zaměření
Výroba bude zahájena začátkem roku 2014 v Evropě a Asii, krátce poté v Severní Americe v rámci pokračující globalizace automobilových platforem. Zaměstnanci Bosch upravují základní konstrukci pro místní aplikace přímo ve svém regionu. Tímto způsobem nabízí Bosch celosvětově standardizovaný produkt s nejvyššími standardy kvality a zároveň individuálně reaguje na regionální odlišnosti.

Tisková zpráva Robert Bosch odbytová

Související články

Autoklub ADAC zahájil spolupráci s portálem pro řidiče Drivelog
Autoklub ADAC zahájil spolupráci s portálem pro řidiče Drivelog

Drivelog je první servisní portál, který sdružuje nabídky v oblasti mobility pro řidiče a servisy. V rámci spolupráce s autoklubem ADAC budou oba partneři v budoucnosti poskytovat na svých internetových stránkách plnohodnotnou nabídku informací na téma automobil. ADAC již začal poskytovat aktuální informace týkající se automobilu uživatelům portálu Drivelog. Ve druhé fázi nyní dohodnuté spolupráce, […]

Bosch dále rozšiřuje své telematické služby pro inteligentní řízení vozových parků
Bosch dále rozšiřuje své telematické služby pro inteligentní řízení vozových parků

Četní provozovatelé vozových parků si přejí větší transparentnost a přehled, aby mohli svou nabídku pro zákazníky ještě více zatraktivnit nebo ji dokonce rozšířit. Do této oblasti patří například analýza spotřeby paliva, lokalizace vozidla prostřednictvím GPS nebo elektronická kniha jízd s upozorněním na odcizení. Bosch nyní nabízí provozovatelům vozových parků rozsáhlé kompletní řešení, které lze individuálně […]

Automobilová technika Bosch na IAA 2013
Automobilová technika Bosch na IAA 2013

Od výjimečných produktů, jako je iBooster, přes cestu k elektrické mobilitě až po vysoce automatizovaný automobil. Technicky výjimečné produkty: eClutch, iBooster, stereovideokamera eClutch: Díky spojce Bosch eClutch budou moci řidiči vozidel s manuálním řazením v budoucnosti popojíždět v kolonách bez nutnosti ovládat spojku. Elektronicky řízené ovládání spojky překlenuje propast mezi automatizovaným a manuálním řazením. Systém […]

Automobilové technice Bosch se daří: Pětiprocentní růst, rendita šest procent
Automobilové technice Bosch se daří: Pětiprocentní růst, rendita šest procent

Výnosy Automobilové techniky Bosch z provozních činností vzrostou v roce 2013 pravděpodobně o pět procent. Tato divize Bosch roste tedy rychleji než celosvětová výroba automobilů. Tato čísla uvedl Dr. Volkmar Denner, vedoucí společnosti Robert Bosch GmbH se zodpovědností za výzkum a vývoj, na 65. mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Na straně výnosů očekává Bosch […]

Nový Bosch iBooster
Nový Bosch iBooster

Brzdové soustavy automobilů získaly v uplynulých letech na výkonnosti. Bezpečnost významně zvýšily zejména systémy ABS a ESP. Dosud rozšířený koncept podtlakového posilovače brzdové soustavy zůstal přitom během výše uvedeného vývoje téměř beze změny. Podtlakový posilovač ovšem nabízí jen omezené možnosti zpětného získávání kinetické energie (rekuperace) a za všech okolností stejnou, předem definovanou míru zvyšování síly, […]

Rekuperační systém Bosch s podporou akcelerace
Rekuperační systém Bosch s podporou akcelerace

Nový rekuperační systém Bosch BRS (Boost Recuperation System) s podporou akcelerace vyplní v současnosti stále ještě velkou mezeru mezi systémy start/stop a hybridními pohony. „Rekuperační systém BRS s podporou akcelerace přinese do střední třídy levnou elektrifikaci,“ říká Wolf-Henning Scheider, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH. „S upravenými komponenty, jako je lithium-iontový akumulátor s kapacitou 0,25 […]

Elektronické ovládání spojky Bosch eClutch šetří palivo a zvyšuje komfort
Elektronické ovládání spojky Bosch eClutch šetří palivo a zvyšuje komfort

Bez samočinného řazení může být dopravní zácpa dvojnásobně únavná. Důvodem je nutnost opakovaně ovládat spojku, plyn a brzdu. Díky spojce Bosch eClutch se budou moci rozjíždět v popojíždějící koloně bez ovládání spojky i řidiči vozů vybavených mechanickou převodovkou. Pohodlně jako se samočinnou převodovkou, jen ovládáním pedálů brzdy a plynu – aniž by motor nechtěně „zhasl“. […]

Bosch Jet Wiper – nová generace ramen stěračů nabízí více bezpečnosti
Bosch Jet Wiper – nová generace ramen stěračů nabízí více bezpečnosti

Nová ramena stěračů Bosch Jet Wiper přinášejí inovaci na čelní okno. Trysky ostřikovačů integrované do ramen stěračů cíleně přivádějí čisticí kapalinu přímo před stírací lištu. Výsledkem je rovnoměrné očištění plochy okna, aniž by byl výhled řidiče negativně ovlivňován zbytky rozstřikované kapaliny. „Jet Wiper ukazuje, že Bosch dokáže vylepšit i zdánlivě vyzrálý produkt, jako jsou stěrače […]

Emisní systém Denoxtronic – Bosch snižuje emise oxidů dusík
Emisní systém Denoxtronic – Bosch snižuje emise oxidů dusík

Evropská unie požaduje od poloviny roku 2014 drastické snížení emisí oxidů dusíku (NOx) u nových osobních a lehkých užitkových vozů. Zvýšená množství oxidů dusíku v centrech některých evropských měst jsou navíc předmětem častých diskuzí. Systémy Bosch snižují emise oxidů dusíku již dnes. Bosch nabízí jako dodavatel automobilového průmyslu technická řešení pro plnění přísných norem, jako […]

Článkový řemen Bosch – Bezstupňové převodovky zažívají na celém světě rozmach
Článkový řemen Bosch – Bezstupňové převodovky zažívají na celém světě rozmach

Jízda samými zatáčkami do kopce může stát člověka nervy. Žádný převodový stupeň se nezdá být vhodný. Jednou má motor příliš nízké, podruhé zase příliš vysoké otáčky. To se netýká bezstupňových samočinných převodovek CVT(Continuously Variable Transmission), které nemají pevně stanovené převodové stupně. Díky tomu je možná plynulá jízda bez rázů s konstantní hnací sílou a otáčkami […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!