Bosch se dotazoval kupujících ve třech zemích EU: Na prvním místě je bezpečnost

17. června 2013, 13:10

Němečtí, italští a francouzští řidiči se v oblasti bezpečnosti shodují. Většina z nich oceňuje pomoc asistenčních systémů, především jako podporu v nebezpečných situacích. Na vrcholu oblíbenosti jsou funkce, které sledují slepý úhel nebo zabraňují nehodám prostřednictvím nouzového brzdění. Takový je výsledek reprezentativního dotazování řidičů v těchto třech zemích, které zorganizovala společnost Bosch koncem roku 2012.

„Asistenční systémy zvyšují bezpečnost a komfort v automobilech,“ je přesvědčen Gerhard Steiger, vedoucí obchodní oblasti Chassis Systems Control společnosti Bosch. „S nimi dojede člověk do cíle ve větší pohodě a bezpečněji.“ Bosch vyvinul a zavedl do sériové výroby jako první společnost na světě důležité bezpečnostní systémy, mezi něž patří například ABS a stabilizační systém ESP®. V současnosti dodává technologická společnost zákazníkům po celém světě také inovativní asistenční systémy, jako jsou předvídavé systémy nouzového brzdění a adaptivní tempomaty.

Nejčastěji prožívané kritické situace v silniční dopravě Každý den se v silniční dopravě opakují kritické situace. Podle výsledků průzkumu společnosti Bosch muselo například 70 procent dotázaných během uplynulého roku nouzově brzdit.

Většina kupujících projevuje velký zájem a je dobře informovaná
Jak dobře znají řidiči aktuální asistenční systémy, co prožívají v každodenním provozu a jak je může elektronika podle jejich mínění podporovat? Tyto otázky položil Bosch řidičům, kteří si v roce 2012 nebo ve třech předchozích letech zakoupili vozidlo střední třídy nebo nižší – tedy vozidlo, v němž jsou asistenční systémy obvykle nabízeny maximálně na přání. Kupující byli přesto dobře informováni. Výrazná většina z nich se totiž o asistenční a informační techniku zajímá, především, co se bezpečnosti týče, ale i s ohledem na komfort při unavující jízdě v dopravních kolonách.

Většina dotazovaných jezdí automobilem ráda a považuje se za zkušené řidiče, kteří se nenechají snadno rozptýlit. Přesto tvrdí, že se v uplynulých dvanácti měsících dostali do kritických situací: 70 procent si vzpomíná na nouzové brzdění, 47 procent téměř přehlédlo při změně jízdního pruhu vozidlo, které se přibližovalo zezadu, a 34 procent se v tomto období dostalo alespoň jednou do situace, v níž si nebyli jisti, zda je správnou reakcí brzdění, nebo vyhýbací manévr. Funkce, které poskytují vyšší bezpečnost, jsou proto nejžádanější. Při otázce, jací elektroničtí pomocníci jsou mimořádně zajímaví, byl s 84 procenty na prvním místě zmiňován asistent pro sledování slepého úhlu. Na druhém a třetím místě následovaly v těsném závěsu systémy nouzového brzdění, které pomáhají zabránit nehodám s chodci a nárazům do vpředu jedoucího vozidla.

Evropští řidiči jsou ale také dobře informováni o tom, jak může moderní technika zpříjemňovat jejich každodenní cestování automobilem. Ať už člověk cestuje více na přeplněných dálnicích, nebo v hektickém městském provozu, inteligentní udržování bezpečného odstupu a přizpůsobování rychlosti umožní každému dojet do cíle ve větší pohodě. Proto hned za bezpečnostními funkcemi následuje přání používat adaptivní tempomat ACC, který udržuje bezpečný odstup a reguluje rychlost jízdy v závislosti na provozních podmínkách, čímž řidiči usnadňuje řízení především v náročném provozu s častým zastavováním a rozjížděním se.

Velký zájem o asistenční funkce Řidičům leží na srdci zejména bezpečnost. Podle výsledků průzkumu společnosti Bosch jsou proto mimořádně atraktivní asistenční funkce, které sledují slepý úhel nebo dokážou zabránit nárazu do vpředu jedoucího vozidla.

Nabídka s poptávkou podporuje větší rozšíření
Anketa mezi řidiči ve třech klíčových evropských zemích kromě toho ukazuje, že další pokrok nebude trpět nedostatkem zájmu ze strany kupujících. Zákazníci jsou technickým novinkám přístupní. I s automatizovaným řízením se dokážou ztotožnit, jak ukazují výsledky dotazování. Již polovina dotázaných například věří, že bude technicky realizovatelná zcela elektronicky řízená jízda. Šedesát procent považuje takové usnadnění práce pro řidiče za dobré – pokud bude tato funkce kdykoli deaktivovatelná. Bosch pracuje i na těchto funkcích. V roce 2014 bude například zahájena výroba asistenta pro jízdu v dopravní koloně, který dokáže na dálnici v dopravní zácpě zcela automaticky brzdit, zrychlovat a řídit. Nejprve bude tato funkce aktivní při rychlostech do 50 km/h, ale v následujících letech bude stupeň automatizace postupně vzrůstat.

Výsledky průzkumu potvrzují předpoklad společnosti Bosch, že se budou stále vyzrálejší asistenční systémy rychle rozšiřovat i do největších segmentů trhu, do výbavy menších vozidel. „Vzhledem k poptávce a stále levnější a výkonnější technice využijí výrobci šanci, aby se tím odlišili od konkurence,“ říká Steiger. Dalším podporovatelem asistenčních systémů je organizace na ochranu spotřebitelů Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Pro zisk nejlepšího pětihvězdičkového hodnocení budou muset mít nové modely vozidel od roku 2014 ve své výbavě velký podíl asistenčních systémů. Bosch podporuje tento trend průběžným zdokonalováním systémů a senzorů. Začátkem roku 2013 doplnil stávající paletu radarových senzorů a kamer cenově výhodnější radarový senzor se středním dosahem a v roce 2014 bude následovat stereovideokamera Bosch, která může jako jediný senzor pokrýt všechny funkce, jež jsou významné pro hodnocení Euro NCAP.

Postoj k automatizované jízdě Řidiči jsou přístupní novinkám. Podle průzkumu provedeného společností Bosch si dokáže již polovina z nich představit, že bude plně automatizovaná jízda technicky realizovatelná. Šedesát procent všech dotázaných by příslušnou techniku přivítala, kdyby ji bylo možné vypnout.

Tisková zpráva Robert Bosch odbytová

Související články

Stereokamera Bosch zvyšuje komfort a bezpečnost
Stereokamera Bosch zvyšuje komfort a bezpečnost

Člověk vidí prostorově, může odhadovat vzdálenosti a výšku objektů a rozpoznávat pohyby v podélném směru pouze se dvěma očima. Vývojáři společnosti Bosch propůjčují nyní stejné schopnosti asistenčním systémům díky nové stereokameře. „Stereotechnika otvírá nové perspektivy pro bezpečnostní systémy založené na kamerovém snímání,“ vysvětluje Gerhard Steiger, předseda představenstva obchodní oblasti Chassis Systems Control ve společnosti Bosch. […]

Bosch přináší do automobilu internet
Bosch přináší do automobilu internet

Moderní chytré telefony a tablety jsou tak zajímavé především díky aplikacím. Jedná se přitom o bezpočet užitečných softwarových balíčků, díky nimž se lidem na cestách otvírá svět informací a komunikace prostřednictvím internetu. Od vynalezení chytrého telefonu bylo po celém světě vyvinuto již mnoho tisíc takových aplikací. Lze je stahovat z internetu buď zdarma, nebo za […]

Hydraulický hybridní systém Bosch – Průnik rozumu s radostí z jízdy
Hydraulický hybridní systém Bosch – Průnik rozumu s radostí z jízdy

Nový hydraulický, plně hybridní pohon Bosch spojuje hospodárnost s radostí z jízdy. Technika hydraulického hybridního pohonu, kterou Bosch vyvíjí ve spolupráci s koncernem PSA Peugeot Citroën, má jasný cíl, a tím je výrazné snížení spotřeby paliva a emisí CO2 u kompaktních vozů. Systém je vhodný také pro ostatní segmenty osobních vozů a městské dodávkové vozy. […]

100 let generátorů Bosch
100 let generátorů Bosch

Bosch představil před 100 lety jako světovou novinku první generátor s regulací napětí pro motorová vozidla. Zpočátku byl zamýšlen pouze jako zdroj energie pro nově zaváděné elektrické světlomety, nakonec však položil základy pro elektrifikaci automobilové výbavy. Brzy následovaly četné další elektrické spotřebiče, z produkce společnosti Bosch například již v roce 1914 elektricky poháněný spouštěč a […]

Bosch testuje na německých silnicích automatickou jízdu
Bosch testuje na německých silnicích automatickou jízdu

Bosch testuje automatizované řízení na německých dálnicích. Cílem těchto aktivit je vyzkoušet a dále vylepšit automobily se samočinným řízením a ovládáním v každodenních jízdních situacích. Organizace TÜV SÜD potvrdila nezávislým znaleckým posudkem účinnost bezpečnostního konceptu vypracovaného za tímto účelem společností Bosch. „Už nic nebrání zkouškám prototypů na veřejně přístupných pozemních komunikacích,“ zní jednoznačný závěr písemného […]

Bosch vyrobil miliontý radarový senzor
Bosch vyrobil miliontý radarový senzor

Nejdůležitějším orientačním bodem při řízení automobilu je vpředu jedoucí vozidlo. Jak velký je odstup, jak rychle jede? Člověk to může odhadovat jen přibližně, ale radarové senzory změří tyto veličiny s maximální přesností až 20krát za sekundu – díky tomu jsou základem mnoha výkonných asistenčních systémů, které automaticky udržují požadovaný odstup od vpředu jedoucího vozidla, v […]

Nová aplikace Bosch fun2drive přináší diagnostiku vozidla a palubní počítač do chytrého telefonu
Nová aplikace Bosch fun2drive přináší diagnostiku vozidla a palubní počítač do chytrého telefonu

Řidiči si mohou s chytrým telefonem a novou bezplatnou aplikací fun2drive od společnosti Bosch načíst na cestách kódy chybových hlášení prostřednictvím rozhraní palubního diagnostického systému OBD vozidla a přímo je předat servisu. Aplikace kromě toho zaznamenává zajímavá cestovní data a ukazuje mnoha aktuálních provozních dat motoru. Chytrý telefon se tak stává rozšířeným palubním počítačem. Novou […]

Internetová platforma společnosti Mobility Media
Internetová platforma společnosti Mobility Media

Internetová platforma společnosti Mobility Media: „Drivelog“ představuje rozsáhlou nabídku pro řidiče a servisy. Přehled všech důležitých dat a informací o svém vlastním automobilu v dosahu jednoho kliknutí myší, k tomu pohodlné vyhledání správného servisu, rezervace termínu servisní prohlídky nebo zakoupení vhodných pneumatik: To vše a ještě více nabízí nová internetová platforma Drivelog, která je v […]

Deset milionů spouštěčů start/stop Bosch
Deset milionů spouštěčů start/stop Bosch

Nedávno byl v závodě Bosch v Hildesheimu vyroben desetimiliontý spouštěč pro systém start/stop v rámci celosvětové výrobní sítě společnosti Bosch. Poptávka po této hospodárné technice od zahájení její sériové výroby koncem roku 2007 neustále roste. „Již dnes je systémem start/stop vybaveno každé druhé nové vozidlo vyrobené v západní Evropě. V mnoha modelech je systém start/stop […]

Výkonová elektronika Bosch
Výkonová elektronika Bosch

Výkonová elektronika je nepostradatelnou součástí každého elektrického pohonu. Hliníkové pouzdro s elektronickými komponenty je často sotva větší než krabice od bot, přesto se však jedná o centrální rozhraní mezi elektromotorem a akumulátorem. Tento systém totiž přeměňuje stejnosměrný proud, který dodává akumulátor, na střídavý proud pro elektromotor. „Čím účinněji pracuje výkonová elektronika, tím delší je elektrický […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!