Služba Bosch eCall urychlí příjezd záchranářů na místo nehody

, 21. června 2013, 9:50

Po nehodě je pro oběti důležitá často každá sekunda. Řešení eCall od společnosti Bosch je koncipováno tak, aby se záchranné služby dozvěděly o neštěstí rychleji a mohly efektivněji zasáhnout – v některých případech to je výhoda, která zachrání život. Bosch nabízí od léta 2012 tuto službu pro majitele vozidel Mercedes-Benz.

Komise EU očekává, že ve 27 zemích EU bude možné tímto způsobem zachránit 2.500 lidských životů ročně. Doba příjezdu záchranných služeb se totiž zkrátí o 50 procent ve vesnických oblastech a o 40 procent v městských regionech. Navíc se zlepší informovanost o následcích nehody. Komise EU chce proto povinně zavést eCall do roku 2015. Systém nouzového volání může být aktivován stejnými senzory, které vydávají pokyn k použití airbagů. Vozidlo se službou eCall odešle data popisující nehodu, jako je například poloha vozu, čas a směr jízdy, do bezpečnostní centrály Bosch. Operátor posléze naváže telefonní spojení s posádkou a zároveň vyhledá nejbližší policejní stanici a záchrannou službu.

Není-li možné v důsledku nehody navázat telefonní spojení s posádkou prostřednictvím služby eCall, vyrozumí zaměstnanec společnosti Bosch přímo zásahové týmy. Výhodou tohoto řešení je to, že vícejazyčně hovořící zaměstnanci Komunikačního střediska Bosch komunikují v příslušných jazycích na jedné straně s účastníky nehody a na druhé straně s místními úřady. Díky tomu může například německý řidič, který se stal účastníkem nehody ve Španělsku, přímo poskytnout důležité informace o charakteru a účastnících nehody zaměstnancovi centrály i bez znalosti cizí řeči. Nazákladě předaných dat a doplňujících údajů vyrozumí Bosch obratem místní záchranné služby. Automatické nouzové volání je v současnosti k dispozici již v 19 evropských zemích. V polovině roku 2012 byla služba Bosch eCall spuštěna v Německu, Francii, Itálii, Španělsku, Velké Británii, Rakousku, Belgii, Nizozemí e Švýcarsku. Začátkem roku 2013 tento seznam rozšířilo dalších deset zemí: Norsko, Finsko, Litva, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Řecko, Portugalsko, Lucembursko a Malta. Bosch v současnosti pracuje na rozšíření služby eCall do ostatních zemí.

Uplatnění širokých znalostí skupiny Bosch
Na vývoji řešení eCall se podílely ve společnosti Bosch především obchodní oblasti bezpečnostní technika, Chassis Systems Control a Car Multimedia. Z toho je patrné, jak tato společnost používá své znalosti z nejrůznějších oblastí a trhů k vývoji nových produktů a služeb. Car Multimedia například patří mezi nejzkušenější poskytovatele navigačních, informačních a zábavních systémů pro automobily. Chassis Systems Control dodává celou řadu asistenčních systémů, jako je ABS, ESP, adaptivní tempomat, brzdový asistent a systém nočního vidění Night Vision, který rozpoznává překážky ve tmě.

Aby bylo zaručeno bezproblémové fungování služby eCall, vyvinulo Komunikační středisko Bosch – produktová oblast společnosti Bosch Sicherheitssysteme GmbH – technickou platformu, která je redundantně vybudována na mnoha místech. Jakmile senzory vozidla zaregistrují nehodu, dojde k přenosu přesné polohy automobilu (GPS) a dalších dat, jako je například VIN. Po doručení datových informací z vozidla je navázáno hlasové spojení.

Uplatnění širokých znalostí skupiny Bosch
„Již dnes nabízíme službu eCall nezávisle na místní úřední infrastruktuře a jdeme dokonce ještě o krok dál: Bosch eCall umožňuje precizněji a efektivněji podporovat zásahy záchranářů,“ vysvětluje Matthias Turck, produktový manager Mobility Services v Komunikačním středisku Bosch. Speciálně školení zaměstnanci přebírají nejen důležitou roli prostředníka, který profesionálně a věcně předá veškerá důležitá fakta místním záchranným službám, ale mají i významnou psychologickou funkci.

„Z našich více než 25letých zkušeností v oblasti bezpečnostních služeb víme, že možnost přímého rozhovoru v takové stresové situaci znamená pro postiženou osobu velkou podporu a úlevu,“ říká Matthias Turck.Komunikační středisko Bosch ovšem také filtruje nouzová volání spuštěná nedopatřením. Tím je usnadňována činnost záchranným službám. Bosch již od roku 2004 úzce spolupracuje při zpracovávání nouzových volání s příslušnými úřady v rámci svého oddělení Clearing Services.

Tisková zpráva Robert Bosch odbytová

Související články

Stereokamera Bosch zvyšuje komfort a bezpečnost
Stereokamera Bosch zvyšuje komfort a bezpečnost

Člověk vidí prostorově, může odhadovat vzdálenosti a výšku objektů a rozpoznávat pohyby v podélném směru pouze se dvěma očima. Vývojáři společnosti Bosch propůjčují nyní stejné schopnosti asistenčním systémům díky nové stereokameře. „Stereotechnika otvírá nové perspektivy pro bezpečnostní systémy založené na kamerovém snímání,“ vysvětluje Gerhard Steiger, předseda představenstva obchodní oblasti Chassis Systems Control ve společnosti Bosch. […]

Bosch přináší do automobilu internet
Bosch přináší do automobilu internet

Moderní chytré telefony a tablety jsou tak zajímavé především díky aplikacím. Jedná se přitom o bezpočet užitečných softwarových balíčků, díky nimž se lidem na cestách otvírá svět informací a komunikace prostřednictvím internetu. Od vynalezení chytrého telefonu bylo po celém světě vyvinuto již mnoho tisíc takových aplikací. Lze je stahovat z internetu buď zdarma, nebo za […]

Bosch se dotazoval kupujících ve třech zemích EU: Na prvním místě je bezpečnost
Bosch se dotazoval kupujících ve třech zemích EU: Na prvním místě je bezpečnost

Němečtí, italští a francouzští řidiči se v oblasti bezpečnosti shodují. Většina z nich oceňuje pomoc asistenčních systémů, především jako podporu v nebezpečných situacích. Na vrcholu oblíbenosti jsou funkce, které sledují slepý úhel nebo zabraňují nehodám prostřednictvím nouzového brzdění. Takový je výsledek reprezentativního dotazování řidičů v těchto třech zemích, které zorganizovala společnost Bosch koncem roku 2012. […]

Hydraulický hybridní systém Bosch – Průnik rozumu s radostí z jízdy
Hydraulický hybridní systém Bosch – Průnik rozumu s radostí z jízdy

Nový hydraulický, plně hybridní pohon Bosch spojuje hospodárnost s radostí z jízdy. Technika hydraulického hybridního pohonu, kterou Bosch vyvíjí ve spolupráci s koncernem PSA Peugeot Citroën, má jasný cíl, a tím je výrazné snížení spotřeby paliva a emisí CO2 u kompaktních vozů. Systém je vhodný také pro ostatní segmenty osobních vozů a městské dodávkové vozy. […]

100 let generátorů Bosch
100 let generátorů Bosch

Bosch představil před 100 lety jako světovou novinku první generátor s regulací napětí pro motorová vozidla. Zpočátku byl zamýšlen pouze jako zdroj energie pro nově zaváděné elektrické světlomety, nakonec však položil základy pro elektrifikaci automobilové výbavy. Brzy následovaly četné další elektrické spotřebiče, z produkce společnosti Bosch například již v roce 1914 elektricky poháněný spouštěč a […]

Bosch testuje na německých silnicích automatickou jízdu
Bosch testuje na německých silnicích automatickou jízdu

Bosch testuje automatizované řízení na německých dálnicích. Cílem těchto aktivit je vyzkoušet a dále vylepšit automobily se samočinným řízením a ovládáním v každodenních jízdních situacích. Organizace TÜV SÜD potvrdila nezávislým znaleckým posudkem účinnost bezpečnostního konceptu vypracovaného za tímto účelem společností Bosch. „Už nic nebrání zkouškám prototypů na veřejně přístupných pozemních komunikacích,“ zní jednoznačný závěr písemného […]

Bosch vyrobil miliontý radarový senzor
Bosch vyrobil miliontý radarový senzor

Nejdůležitějším orientačním bodem při řízení automobilu je vpředu jedoucí vozidlo. Jak velký je odstup, jak rychle jede? Člověk to může odhadovat jen přibližně, ale radarové senzory změří tyto veličiny s maximální přesností až 20krát za sekundu – díky tomu jsou základem mnoha výkonných asistenčních systémů, které automaticky udržují požadovaný odstup od vpředu jedoucího vozidla, v […]

Nová aplikace Bosch fun2drive přináší diagnostiku vozidla a palubní počítač do chytrého telefonu
Nová aplikace Bosch fun2drive přináší diagnostiku vozidla a palubní počítač do chytrého telefonu

Řidiči si mohou s chytrým telefonem a novou bezplatnou aplikací fun2drive od společnosti Bosch načíst na cestách kódy chybových hlášení prostřednictvím rozhraní palubního diagnostického systému OBD vozidla a přímo je předat servisu. Aplikace kromě toho zaznamenává zajímavá cestovní data a ukazuje mnoha aktuálních provozních dat motoru. Chytrý telefon se tak stává rozšířeným palubním počítačem. Novou […]

Internetová platforma společnosti Mobility Media
Internetová platforma společnosti Mobility Media

Internetová platforma společnosti Mobility Media: „Drivelog“ představuje rozsáhlou nabídku pro řidiče a servisy. Přehled všech důležitých dat a informací o svém vlastním automobilu v dosahu jednoho kliknutí myší, k tomu pohodlné vyhledání správného servisu, rezervace termínu servisní prohlídky nebo zakoupení vhodných pneumatik: To vše a ještě více nabízí nová internetová platforma Drivelog, která je v […]

Deset milionů spouštěčů start/stop Bosch
Deset milionů spouštěčů start/stop Bosch

Nedávno byl v závodě Bosch v Hildesheimu vyroben desetimiliontý spouštěč pro systém start/stop v rámci celosvětové výrobní sítě společnosti Bosch. Poptávka po této hospodárné technice od zahájení její sériové výroby koncem roku 2007 neustále roste. „Již dnes je systémem start/stop vybaveno každé druhé nové vozidlo vyrobené v západní Evropě. V mnoha modelech je systém start/stop […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!