Bosch činí hybridní pohon cenově dostupným

21. června 2013, 10:08

Nový rekuperační systém Bosch BRS (Boost Recuperation System) s podporou akcelerace vyplní v současnosti stále ještě velkou mezeru mezi systémy start/stop a hybridními pohony.

„Rekuperační systém BRS s podporou akcelerace přinese do střední třídy levnou elektrifikaci,“ říká Wolf-Henning Scheider, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH. „S upravenými komponenty, jako je lithium-iontový akumulátor s kapacitou 0,25 kWh, se cíleně zaměřujeme na uspokojování potřeb ve středním cenovém segmentu.“ Díky elektrickým komponentům, které podporují motor dodatečným výkonem až 10 kW, ušetří BRS až 15 procent paliva a emisí CO2. Tím je k dispozici nová možnost pro dosažení stále přísnějších emisních limitů v Evropě, Číně a USA.

Inovativní komponenty poháněcího ústrojí od společnosti Bosch slučují do jediného systému čtyři funkce: rekuperaci, podporu akcelerace, komfortní systém start/stop a setrvačnou jízdu. Základem nového hybridního systému je velmi účinný generátor, který pracuje díky nové výkonové elektronice s napětím 48 V místo 12 V. Tento elektrický stroj je tak schopen dosahovat až čtyřikrát vyššího výkonu. Palubní síť s napětím 48 V přine se řidičům celou řadu výhod. Vyšší napětí umožní použití nových komfortních a bezpečnostních systémů. Údržba BRS je navíc jednodušší než u současných hybridních systémů. Servisní pracovníci totiž nepotřebují žádnou speciální kvalifikaci pro práci s vysokým napětím.

BRS dobíjí při brzdění a zvětšuje točivý moment
Název Boost Recuperation System odhaluje dvě hlavní funkce: zpětné získávání kinetické energie a její využívání pro akceleraci. Konkrétně celý systém funguje následovně: Během brzdění uvolňovaná energie je ukládána prostřednictvím 48V palubní sítě do lithium-iontového akumulátoru, který má kapacitu 0,25 kWh. Energie je v případě potřeby přiváděna zpět do generátoru BRS, který pak pracuje jako elektromotor a poskytuje dodatečný točivý moment. Tento podpůrný efekt je důležitý pro dynamickou jízdu především u malých přeplňovaných motorů a v oblasti nízkých otáček.

Nový systém kromě toho umožňuje funkci setrvačné jízdy, která je rozšířením známého automatického systému start/stop. Jede-li vůz po rovině nebo z mírného svahu bez sešlápnutých pedálů plynu nebo brzdy, vypne se spalovací motor. Vozidlo pak jede pouze setrvačností zcela bez emisí a hluku. Funkce setrvačné jízdy systému BRS se optimálně uplatní při jízdě po dálnici a silnici s mírným klesáním. Za reálných podmínek lze překonat až 30 procent trasy setrvačnou jízdou.

Komfortní funkce start/stop a nehlučné spuštění motoru
Rekuperační systém BRS s podporou akcelerace navíc rozšiřuje funkci start/stop. Spuštění motoru probíhá rychle, nehlučně a bez rázů – i když se spalovací motor opět připojuje po režimu setrvačné jízdy. V tomto případě pomáhá 48V akumulátor překlenovat fáze bez pohonu a spolehlivě napájí všechny komfortní a bezpečnostní funkce.

Nová architektura palubní sítě s měničem DC/DC
Palubní síť s napětím 48 V a přídavnými funkcemi je atraktivním řešením již pro vozidla střední a vyšší třídy, protože umožňuje další elektrifikaci funkcí vozidla, která by nebyla možná s nižším napětím a menším množstvím energie. Nabízí se například zlepšení funkce a snížení emisí CO2 u kompresoru klimatizace, turbodmychadla, ventilátoru chladicí soustavy a přídavného topení. Obousměrný měnič DC/DC, tzv. Power Conversion Unit – krátce PCU, propojuje novou dílčí palubní síť, která pracuje s napětím 48 V a vysokou účinností a spolehlivostí, a běžnou 12V palubní síť. Hlavní úloha PCU spočívá v zásobování konvenční 12V palubní sítě elektrickou energií, která je vyráběna a uchovávána v 48V systému. Jednotka PCU je kompaktní, a lze ji tak podle možností uložit na různá místa ve vozidle – i do motorového prostoru.

Tisková zpráva Robert Bosch odbytová

Související články

Řízení s elektrickým posilovačem ZF-Servolectric umožňuje síťové propojení
Řízení s elektrickým posilovačem ZF-Servolectric umožňuje síťové propojení

Použití elektrických posilovačů řízení v osobních vozech, jako je například systém ZF-Servolectric®, vyvinutý společností ZF Lenksysteme, umožňuje kromě nejvyšší úrovně jízdního komfortu a nepřekonatelné preciznosti také funkční propojení s mnoha asistenčními systémy, které zvyšují bezpečnost a komfort. Ve vzájemné spolupráci těchto propojených funkcí hraje hlavní roli přenos dat do systému řízení. Parametry jízdní dynamiky musí […]

Stereokamera Bosch zvyšuje komfort a bezpečnost
Stereokamera Bosch zvyšuje komfort a bezpečnost

Člověk vidí prostorově, může odhadovat vzdálenosti a výšku objektů a rozpoznávat pohyby v podélném směru pouze se dvěma očima. Vývojáři společnosti Bosch propůjčují nyní stejné schopnosti asistenčním systémům díky nové stereokameře. „Stereotechnika otvírá nové perspektivy pro bezpečnostní systémy založené na kamerovém snímání,“ vysvětluje Gerhard Steiger, předseda představenstva obchodní oblasti Chassis Systems Control ve společnosti Bosch. […]

Bosch přináší do automobilu internet
Bosch přináší do automobilu internet

Moderní chytré telefony a tablety jsou tak zajímavé především díky aplikacím. Jedná se přitom o bezpočet užitečných softwarových balíčků, díky nimž se lidem na cestách otvírá svět informací a komunikace prostřednictvím internetu. Od vynalezení chytrého telefonu bylo po celém světě vyvinuto již mnoho tisíc takových aplikací. Lze je stahovat z internetu buď zdarma, nebo za […]

Bosch se dotazoval kupujících ve třech zemích EU: Na prvním místě je bezpečnost
Bosch se dotazoval kupujících ve třech zemích EU: Na prvním místě je bezpečnost

Němečtí, italští a francouzští řidiči se v oblasti bezpečnosti shodují. Většina z nich oceňuje pomoc asistenčních systémů, především jako podporu v nebezpečných situacích. Na vrcholu oblíbenosti jsou funkce, které sledují slepý úhel nebo zabraňují nehodám prostřednictvím nouzového brzdění. Takový je výsledek reprezentativního dotazování řidičů v těchto třech zemích, které zorganizovala společnost Bosch koncem roku 2012. […]

Hydraulický hybridní systém Bosch – Průnik rozumu s radostí z jízdy
Hydraulický hybridní systém Bosch – Průnik rozumu s radostí z jízdy

Nový hydraulický, plně hybridní pohon Bosch spojuje hospodárnost s radostí z jízdy. Technika hydraulického hybridního pohonu, kterou Bosch vyvíjí ve spolupráci s koncernem PSA Peugeot Citroën, má jasný cíl, a tím je výrazné snížení spotřeby paliva a emisí CO2 u kompaktních vozů. Systém je vhodný také pro ostatní segmenty osobních vozů a městské dodávkové vozy. […]

100 let generátorů Bosch
100 let generátorů Bosch

Bosch představil před 100 lety jako světovou novinku první generátor s regulací napětí pro motorová vozidla. Zpočátku byl zamýšlen pouze jako zdroj energie pro nově zaváděné elektrické světlomety, nakonec však položil základy pro elektrifikaci automobilové výbavy. Brzy následovaly četné další elektrické spotřebiče, z produkce společnosti Bosch například již v roce 1914 elektricky poháněný spouštěč a […]

Bosch testuje na německých silnicích automatickou jízdu
Bosch testuje na německých silnicích automatickou jízdu

Bosch testuje automatizované řízení na německých dálnicích. Cílem těchto aktivit je vyzkoušet a dále vylepšit automobily se samočinným řízením a ovládáním v každodenních jízdních situacích. Organizace TÜV SÜD potvrdila nezávislým znaleckým posudkem účinnost bezpečnostního konceptu vypracovaného za tímto účelem společností Bosch. „Už nic nebrání zkouškám prototypů na veřejně přístupných pozemních komunikacích,“ zní jednoznačný závěr písemného […]

Bosch vyrobil miliontý radarový senzor
Bosch vyrobil miliontý radarový senzor

Nejdůležitějším orientačním bodem při řízení automobilu je vpředu jedoucí vozidlo. Jak velký je odstup, jak rychle jede? Člověk to může odhadovat jen přibližně, ale radarové senzory změří tyto veličiny s maximální přesností až 20krát za sekundu – díky tomu jsou základem mnoha výkonných asistenčních systémů, které automaticky udržují požadovaný odstup od vpředu jedoucího vozidla, v […]

Nová aplikace Bosch fun2drive přináší diagnostiku vozidla a palubní počítač do chytrého telefonu
Nová aplikace Bosch fun2drive přináší diagnostiku vozidla a palubní počítač do chytrého telefonu

Řidiči si mohou s chytrým telefonem a novou bezplatnou aplikací fun2drive od společnosti Bosch načíst na cestách kódy chybových hlášení prostřednictvím rozhraní palubního diagnostického systému OBD vozidla a přímo je předat servisu. Aplikace kromě toho zaznamenává zajímavá cestovní data a ukazuje mnoha aktuálních provozních dat motoru. Chytrý telefon se tak stává rozšířeným palubním počítačem. Novou […]

Internetová platforma společnosti Mobility Media
Internetová platforma společnosti Mobility Media

Internetová platforma společnosti Mobility Media: „Drivelog“ představuje rozsáhlou nabídku pro řidiče a servisy. Přehled všech důležitých dat a informací o svém vlastním automobilu v dosahu jednoho kliknutí myší, k tomu pohodlné vyhledání správného servisu, rezervace termínu servisní prohlídky nebo zakoupení vhodných pneumatik: To vše a ještě více nabízí nová internetová platforma Drivelog, která je v […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!