Společnost Dunlop si vybudovala skvělou pověst jako pravidelný vítěz testů pneumatik a lídr na trhu s vysoce výkonnými zimními pneumatikami. Představení pneumatiky Dunlop SP Wintersport 4D je netrpělivě očekáváno organizátory testů, výrobci automobilů i samotnými řidiči, protože v porovnání se svou, v testech velmi úspěšnou, předchůdkyní Dunlop SP WinterSport 3D, přináší nový rozměr výkonu.
Předchozí pneumatika zaznamenala velké úspěchy v testech zimních pneumatik uveřejněných v předních německých a rakouských automobilových médiích. Rok 2010 uzavřela oceněním „Zimní pneumatika roku“ od britského portálu TyreReviews.co.uk, který cenu udělil na základě souhrnu výsledků testů z časopisů a zpětné vazby od britských řidičů, kteří pneumatiku otestovali během 54 000 km dlouhého testování.
Značka Dunlop byla doporučena v testech organizací ADAC Motorwelt/ÖAMTC a Stiftung Warentest. ADAC, přední německý autoklub, přidělil této pneumatice čtyři roky za sebou hodnocení „zvláště doporučujeme“ a popsal ji jako „velice vyváženou pneumatiku, velmi dobrou ve všech bezpečnostních disciplínách, s nejvyššími známkami na mokru“. ÖAMTC, rakouský protějšek ADAC, uvedl hodnocení „velmi doporučujeme“ a popisoval pneumatiku jako „velice vyváženou, dobrou na sněhu a velmi dobrou na suchých vozovkách”.
Auto Bild, největší evropský motoristický magazín, prováděl své testy zimních pneumatik za použití pneumatik o rozměru 195/65R15 na vozidle Volkswagen Golf VI. Značka Dunlop opět získala celkově výborné ohodnocení, přičemž pneumatika Dunlop byla označena za „vynikající zimní pneumatiku se špičkovým výkonem za každého počasí.“ Autobild Sportscars provedl svůj test zimních pneumatik na Audi TT vybaveném pneumatikami 245/40R18 V. Pneumatiky Dunlop opět zvítězily a byly popsány jako „příkladné”.
Vítězství v těchto testech vyžaduje důslednou snahu o dokonalost ve vývoji inovací a technologií. Dr. Bernd Loewenhaupt, Director, Consumer Tire Technology, prozrazuje některá tajemství úspěchu značky Dunlop s pneumatikami SP WinterSport 3D a také to, jak tým posunul výkon její nástupkyně na novou úroveň.
Co je inovativní systém lamel 4D v nové pneumatice Dunlop SP WinterSport 4D a jak funguje?
Lamela je ultratenká drážka v běhounu, která však existuje v mnoha odlišných typech dezénu na různých pneumatikách. Na pneumatice Dunlop SP WinterSport 4D jsou lamely navrženy tak, aby poskytovaly vynikající přilnavost v proměnlivém počasí.
Dunlop ještě vylepšil svou vítěznou technologii WinterSport 3D tím, že ji posunul do vyšší dimenze. Přilnavý výkon 3D lamely jsme zvětšili kombinací s lamelou příčnou.
3D lamely na běhounu pneumatiky rozšiřují celkový počet lamel, a tudíž i hran v kontaktu s vozovkou. To zvyšuje výkonnost při brzdění i zrychlování, zatímco systém vzájemně uzamykatelných lamel udržuje potřebnou pevnost běhounového bloku zaručující vynikající ovladatelnost.
U nové pneumatiky jsme přidali příčnou lamelu. Ta poskytuje další hranu v bočním směru, což ideálně zlepšuje boční vedení. Kombinace obou systémů (4D lamely) vytváří nezávislý mikroblok, který umožňuje lepší rozložení tlaku v kontaktu s vozovkou přispívající k lepším jízdním vlastnostem na sněhu a adhezi při zatáčení.
Jaký je rozdíl ve směsi zimních a letních vysoce výkonných pneumatik?
Nová pneumatika Dunlop WinterSport 4D je vyrobena z unikátní směsi. Zlepšení výkonu vychází nejen z jednotlivých složek směsi, ale i z techniky jejich smíchání. To má velký vliv na vlastnosti směsi, zejména z důvodu zvýšeného využití siliky, kde rozdílný způsob smíchání může vyvolat velké rozdíly. Inženýři společnosti Dunlop věnující se vytváření směsí musí kontrolovat chemickou reakci za obtížných podmínek. Směs se namíchá, načež se znovu smíchá s jinými složkami po jinak dlouhou dobu. Tento proces považují inženýři společnosti Dunlop za svůj tajný recept na „coca colu“, jelikož konkurenti si mohou myslet, že znají jednotlivé složky, ale rozhodně neznají recepturu!
U nové pneumatiky Dunlop WinterSport 4D jsme do naší receptury přidali nové složky. Funkcionalizované polymery a nový typ siliky, jež používáme, jsme vybrali tak, aby směsi dodaly správnou konzistenci a tuhost při široké škále teplot.
Směs pneumatiky Dunlop WinterSport 4D je se svým jedinečným postupem přípravy navrhnuta pro optimální pružnost při nízkých teplotách. Směs v normální pneumatice za nízkých teplot tuhne, ztrácí tím schopnost deformovat se a tvarovat podle povrchu – a to způsobuje výraznou ztrátu přilnavosti. Z tohoto důvodu je naše pneumatika efektivnější na studené, suché vozovce, při teplotě pod 7°C, a zároveň poskytuje vynikající výkon na sněhu.
Je ve společnosti Dunlop výzkum u zimních pneumatik stejně důležitý jako výzkum u pneumatik letních?
Nepochybně je ještě intenzivnější. Na mnoha trzích zimní pneumatiky překonávají v prodejnosti pneumatiky letní a téměř všechny severoevropské země jsou pro výrobce pneumatik velmi konkurenčním bitevním polem.
Naším posláním je vyrábět nejlepší pneumatiky na nejlepších výkonnostních úrovních, o čemž svědčí naše vítězství v nezávislých testech pneumatik (jen v roce 2010 získala skupina našich produktů v Evropě více než patnáct nezávislých ocenění). Společně se zpětnou vazbou při řízení a přilnavostí na mokru u letních pneumatik nám technologie našich zimních pneumatik poskytuje výrazné odlišení oproti konkurenci, což je výsledkem zvýšených investic do výzkumu a vývoje. Jsme hrdí na nové technologie u pneumatiky Dunlop SP WinterSport 4D a věříme, že můžeme stavět na skvělých výsledcích její předchůdkyně v testech pneumatik v roce 2010.
Komentáře