Společnost Bridgestone Corporation oznámila, že vyvinula novou technologii, která dokáže prostřednictvím pneumatik poskytovat řidiči v reálném čase informace o stavu povrchu vozovky.
Nová technologie je založena na konceptu snímání informací ze styčné plochy CAIS (Contact Area Information Sensing).
CAIS je obecné označení pro budoucí technologii, která sbírá a vyhodnocuje informace o stavu povrchu vozovky. Nová technologie schopná snímat okamžitá vstupní data o vibracích a digitalizovat je prostřednictvím analytických zařízení ve vozidle rozlišuje sedm různých stavů povrchu vozovky a tuto informaci předává řidiči prostřednictvím displeje na přístrojové desce.
Díky poskytování okamžitých informací o stavu povrchu vozovky umožní nová technologie řidičům lépe reagovat na nebezpečí při rychlých změnách jízdních podmínek, jako je led, sníh a déšť, a také nabízí možnost upozorňovat ostatní motoristy, kteří cestují po stejné trase. Tato nová technologie je dalším příspěvkem společnosti Bridgestone ke zvyšování bezpečnosti silničního provozu a posilování pocitu bezpečí pro řidiče.
Základní informace o technologii určování stavu povrchu vozovky:
• Senzor zrychlení umístěný na vnitřní straně běhounu pneumatiky detekuje vibrace v běhounu pneumatiky a tuto informaci posílá bezdrátově příslušnému analytickému zařízení ve vozidle. Elektrickou energii pro systém CAIS vyrábí speciální zařízení patentované společností Bridgestone.
• Analytické zařízení analyzuje vibrace v reálném čase a určuje, do jaké ze sedmi skupin povrchů vozovky aktuální stav patří (suchý, polosuchý, mokrý, rozbředlý sníh, čerstvý sníh, uježděný sníh, led).
• Výsledky určování stavu povrchu vozovky jsou zobrazovány na monitoru uvnitř vozidla.
Komentáře