Bezpečnost znamená víc než jen skvělé vlastnosti pneumatiky v jedné oblasti. Jedním ze základních požadavků pro zajištění bezpečnosti je schopnost brzdění a zároveň rychlost není jediným faktorem způsobujícím dopravní nehody.
Existuje mnoho hluboce zakořeněných představ o nebezpečích na silnicích. Aby bylo možné se od těchto předsudků osvobodit, čerpá Michelin ze skutečně důkladného pochopení dopravních nehod, jako jsou například znalosti a zkušenosti získané prostřednictvím Accidentology Chair, která vznikla na Univerzitě v Drážďanech.
Univerzita vypracovala na základě 20 000 dopravních nehod, které se v Evropě staly v průběhu 10 let, detailní analýzu. Ta zmapovala typy dopravních nehod a poskytla vcelku ohrmující statistická data.
Studie odhalila 3 hlavní skupiny dopravních nehod:
– Nehody, které se týkají pouze jednoho vozidla, bez chodců, s, a nebo bez překážky.
– Nehody, kterých se účastnila nejméně dvě vozidla. Lze je dále rozdělit na boční střety čelní střety
– Nehody, kde jsou účastníky vozidlo a chodec.
Povětrnostní podmínky na silnicích jsou také velmi důležitým faktorem a analýza bere v úvahu i typ silnice, na kterých se nehoda stala (městská nebo venkovská silnice) stejně jako povětrnostní podmínky (sucho či mokro).
Studie mimo jiné odhaluje následující:
– 70% dopravních nehod se stane na suché silnici.
– 60% dopravních nehod ve městech se stane při nízké rychlosti
– 75% dopravních nehod se stane na rovných silnicích (20% z nich je mokrých).
– 25% nehod se přihodí při zatáčení (50% z toho na mokrých silnicích). Jsou to zpravidla ty nejzávažnější dopravní nehody.
– 99% of nehod na mokrých silnicích se stane při velmi malém množství vody na silnici.
Při přesunu z teorie do praxe Michelin využil tyto právě znalosti při definování základních vlastností nové pneumatiky MICHELIN Primacy 3. Tým 60 výzkumníků strávil 3 roky navrhováním této pneumatiky. V Technologickém centru a celé řadě továren Skupiny bylo vyrobeno téměř 25 tisíc prototypů pneumatiky, které byly potřeba pro validaci technických vlastností a výrobního procesu.
Kvůli testování bylo najeto v různých povětrnostních podmínkách více než 20 milionů kilometrů po celé Evropě, od severního Německa až po jižní Španělsko.
Zdroj. Michelin.cz
Komentáře