O reportáži v pořadu Autosalon ještě jednou. Aneb, asi vše v pořádku nebylo

30. dubna 2013, 6:24

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se rozhodla zahájit s provozovatelem FTV Prima, spol. s r.o. správní řízení ve vztahu s výše uvedenou reportáží.

O reportáži „Jak ušetřit na servisu“, který odvysílala stanice Prima Family 23.02.2013 v pořadu Autosalon jsme se již věnovali detailně, včetně názorů mnoha stran. K obsahu se tentokrát vracet nebudeme, názory mnohých již známe.

Autoservis Auto RUPEXIM nás však v novinkách na svých internetových stránkách www.rupexim.cz upozornil na Tiskovou zprávu Rady pro rozhlasové a televizní vysílání z jejího 7. zasedání, konaného dne 9. 4. 2013. Z této tiskové zprávy vyplývá, že Rada pro rozhlasové a televizní vysílání rozhodla zahájit s provozovatelem FTV Prima, spol. s r.o. správní řízení ve vztahu s výše uvedenou reportáží.

Celé znění tohoto bodu:
„Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č.231/2001 Sb.), v platném znění, v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, rozhodla zahájit s provozovatelem FTV Prima, spol. s r.o., IČ: 48115908, se sídlem Na Žertvách 24/132, 180 00 Praha 8 – Libeň, správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 53a odst. 2 písm. b) a c) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se provozovatel mohl dopustit tím, že dne 23. února 2013 od 8:45 hodin odvysílal na programu Prima family pořad Autosalon, v jehož rámci byla v čase 9:02 hodin zařazena reportáž „Jak ušetřit na servisu“, která byla prezentována jako varování před neznačkovými náhradními automobilovými díly, ve skutečnosti měla jednoznačně komerční charakter.

Na dvou modelových příkladech byla služba specifikována, obsahovala cenu a pravidla, v jakých případech lze tuto službu využít, to vše v jednoznačně reklamním obrazovém a rétorickém kontextu, za použití loga Škoda, přičemž služba byla doporučována a vychvalována na úkor služeb konkurenčních. Celá cca pět a půl minuty trvající reportáž byla vložena do běžného pořadu, který byl označen symbolem upozorňujícím na umístění produktu. Produkt – služby autorizovaného servisu Škoda byly prezentovány v rozporu s § 53a odst. 2 písm. b) a c) zákona č. 231/2001 Sb., jelikož pořad obsahující umístěný produkt přímo nabádal k nákupu nebo pronájmu zboží nebo služeb, zejména zvláštním zmiňováním tohoto zboží nebo služeb za účelem jejich propagace a současně nepatřičně zdůrazňoval umístěný produkt.“

Že by přeci jen přišlo alespoň malé zadostiučinění, že taková reportáž není reportáž? Uvidíme.

Děkujeme firmě Rupexim za tuto informaci.
Redakce Motofocus.eu
 

Související články

Společné prohlášení profesních organizací SAČR a SISA k diskreditaci nezávislých servisů
Společné prohlášení profesních organizací SAČR a SISA k diskreditaci nezávislých servisů

Jak jsme Vám v minulých týdnech informovali, vzrůstá intenzita lživých reklam, reportáží na segment nezávislých servisů. V následujících řádcích Vám přinášíme společné prohlášení Svazu prodejců a opravářů motorových vozidel (SAČR) a Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky (SISA). “Se znepokojením jsme v poslední době zaznamenali několik nevhodných reklam či reportáží, které se […]

Jsou neznačkové servisy opravdu horší a dražší? Aneb o reportáži v Autosalonu
Jsou neznačkové servisy opravdu horší a dražší? Aneb o reportáži v Autosalonu

V sobotu 23. 02. 2013 byla na stanici Prima Family v pořadu Autosalon odvysílána reportáž „Jak ušetřit na servisu“, která dle nás staví neznačkové (nezávislé) servisy v očích zákazníka do pozice neprofesionálních dílen, které jsou drahé a používají díly pochybné kvality. Než se pustíte do čtení článku, doporučujeme shlédnout reportáž, o které pojednáváme. Reportáž je […]

Jsou neznačkové servisy opravdu horší a dražší? Aneb o reportáži v Autosalonu ještě jednou
Jsou neznačkové servisy opravdu horší a dražší? Aneb o reportáži v Autosalonu ještě jednou

Minulý týden jsme Vám přinesli článek o reportáži v pořadu Autosalon. Zaznamenali jsme na něj velké ohlasy, a proto se k němu opět vracíme. Dnes pro Vás máme komentáře osobností aftermarketu, distributorů a sdružení. Článek naleznete zde – http://www.motofocus.cz/novinky/3299,jsou-neznackove-servisy-opravdu-horsi-a-drazsi-aneb-o-reportazi-v-autosalonu a byl doplněn o cenové srovnání firmy Inter Cars. U některých firem byly doplněny značky dílů. […]

Porušuje Hyundai ustanovení blokové výjimky?
Porušuje Hyundai ustanovení blokové výjimky?

Na náš portál MotoFocus.cz se obrátil čtenář s dotazem, že při koupi nového vozu má v servisní knížce uvedenu „podmínku“ provedení záruční opravy pouze v případě, pokud předchozí plánovanou údržbu provedl autorizovaný servis Hyundai. Citujeme – „Hyundai si vyhrazuje právo odmítnout záruční opravu, jestliže poskytovatel předchozí plánované údržby není autorizovaný opravce Hyundai“. Dle nás je […]

Společnosti Ford a Allianz prověřily opravu auta, které ulovil crash hunter. Většina dílů pocházela z vrakoviště
Společnosti Ford a Allianz prověřily opravu auta, které ulovil crash hunter. Většina dílů pocházela z vrakoviště

Nabouraná auta, která z místa nehody odvezou crash hunteři (lovci nehod), bývají po opravě nebezpečná. Takový je závěr testu, který udělala Allianz pojišťovna a společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. Allianz náhodně vytipovala motoristu, který byl po nehodě „uloven“ crash hunterem a jehož vůz značky Ford spravili v neznačkové opravně. Po uhrazení faktury daly obě společnosti […]

Zkušebna DEKRA potvrdila kvalitu autorizovaných servisů ŠKODA
Zkušebna DEKRA potvrdila kvalitu autorizovaných servisů ŠKODA

Tým nezávislých expertů zkušební laboratoře DEKRA Automobil a.s. prověřil kvalitu servisní sítě v České republice. Výsledky ukázaly, že autorizované servisy ŠKODA Auto pracují podstatně lépe než nezávislé opravny. Inspektoři nasimulovali na vozech značky ŠKODA pět závad, které při řádně provedené servisní prohlídce musí opravny bez problémů najít a odstranit. Při odhalování závad zaznamenaly autorizované servisy […]

Naše reakce na tiskovou zprávu Dekra o kvalitě servisní sítě v ČR
Naše reakce na tiskovou zprávu Dekra o kvalitě servisní sítě v ČR

Již jednou jsme reagovali v našem článku na tiskovou zprávu společnosti DEKRA, která se obdobným způsobem vyzdvihovala autorizované servisy Volkswagen. Dnes reagujeme na další tiskovou zprávu, která činí srovnání autorizovaných servisů Škoda a neznačkových servisů. Na jedné straně jsou uváděny autorizované servisy Škoda, které fungují podle přísným kritérií výrobce. Na straně druhé máme neznačkové servisy, […]

Čínské neoriginální destičky v praxi…aneb jaké brzdy si vybrat?
Čínské neoriginální destičky v praxi…aneb jaké brzdy si vybrat?

Firma Elit přinesla na svých stránkách zajímavou reportáž, kterou provedl portál Auto.sme.LIVE na dvou identických Fabiích na první pohled s identickými destičkami. Firma Elit na základě této reportáže zpracovala svůj zajímavý komentář a zhodnocení. Na trhu je hodně falzifikátů jak originálních produktů, tak produktů prémiových značek. Podívejte se, v této reportáži, zda vám podezřelé levné […]

Moderní, příjemné a efektivní on-line služby nejen z dílen těch největších
Moderní, příjemné a efektivní on-line služby nejen z dílen těch největších

Že efektivní, příjemné a moderní služby nenabízí v oblasti autoopravárenství jen ti největší hráči na trhu, za nimiž stojí celé marketingové IT týmy, můžeme pozorovat například u nezávislého autoservisu Auto RUPEXIM z Vestce u Prahy. Je ale pravdou, že Auto RUPEXIM již v dnešní době mezi „malé“ autoservisy rozhodně nepatří. Je například autorizovaným partnerem mezinárodní […]

SISA: Vyjádření k reportáži o chladicích kapalinách v pořadu Autosalon televizní stanice PRIMA
SISA: Vyjádření k reportáži o chladicích kapalinách v pořadu Autosalon televizní stanice PRIMA

V pátek 28. srpna letošního roku odvysílala televize PRIMA v pořadu Autosalon číslo 35 – reportáž k chladicím kapalinám v České republice. Technický poradce a redaktor Světa motorů M. Vaculík stojící před vozidlem Škoda říká,“ chladicí kapalinu dneska musíte kupovat ve značkovém servisu, protože kompletní druhovýroba lže a barví na červeno, ty které vám ucpou […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 17. června 2017, 9:23 0 0

Dobrý den, chci zabloudit do jiného soudku.Sleduji už dlouhou bodu AUTOSALON,nelíbí se že reportéři který předvádějí automobili nedodržují vůbec dopravní předpisy,totiž v zatáčkách jezdí přes plnou -přerušovanou čáru to neukazují dobrý příklad pro jiné řidiče, stal se mi už více krát že mne několik takhle jezdíci řidiců pomalu vytlačilo ze silnice.Prosím udělejte neco s tímaby se tak nedělo. Děkuji Vám s pozdravem.

Odpověď