Bloková výjimka: Španělská Mazda potrestána za monopolní jednání

, 2. dubna 2013, 0:40

CNC, španělský úřad pro hospodářskou soutěž, uložil pokutu společnosti Mazda ve výši 181.856 euro. Je to trest za omezování přístupu nezávislých servisů k technickým informacím nezbytných pro servisování a opravy vozidel japonské značky.

Oddělení španělského úřadu pro hospodářskou soutěž (CNC) 11. dubna 2011 zahájilo formální šetření proti společnosti Mazda v případě pravděpodobnosti protikonkurenčního chování. To by mohlo vést k omezení možnosti oprav vozidel Mazda v neznačkových servisech.

Řízení bylo zahájeno na základě podnětu, kdy byla odmítnuta další záruka vozu na základě dřívější záruční prohlídky v neznačkovém servisu.

Ve svém rozhodnutí ze dne 16. listopadu 2012 rada CNC konstatovala, že jednání je porušením článku 1.1 španělského zákona o hospodářské soutěži a článku 101.1 smlouvy o fungování Evropské unie. Rada prohlásila, že takové jednání může bránit nezávislým servisům konkurovat autorizovaným servisům v průběhu záruky vozidla a především tím, že omezuje zákazníkům možnost volby servisu.

Toto porušování předpisů probíhalo již od roku 2005 a rada CNC vyměřila firmě Mazda pokutu ve výši 181.856 euro.

Související články

Blokový výjimka: Kia potrestána za záruční podmínky
Blokový výjimka: Kia potrestána za záruční podmínky

Švédský obchodní soud rozhodl, že klauzule obsažená v záručních podmínkách Kia porušuje práva hospodářské soutěže a nařizuje společnosti, aby dala svým zákazníkům možnost výběru mezi neznačkovými a autorizovanými servisy. Záruka automobilky KIA porušuje evropské právo Soud rozhodl, že Kia porušuje zásady spravedlivé hospodářské soutěže. Korejská značka použila obchodní model, který omezuje klientům výběr servisu. Podle […]

Porušuje Hyundai ustanovení blokové výjimky?
Porušuje Hyundai ustanovení blokové výjimky?

Na náš portál MotoFocus.cz se obrátil čtenář s dotazem, že při koupi nového vozu má v servisní knížce uvedenu „podmínku“ provedení záruční opravy pouze v případě, pokud předchozí plánovanou údržbu provedl autorizovaný servis Hyundai. Citujeme – „Hyundai si vyhrazuje právo odmítnout záruční opravu, jestliže poskytovatel předchozí plánované údržby není autorizovaný opravce Hyundai“. Dle nás je […]

Bloková výjimka: Toyota prohrála soud ve Francii
Bloková výjimka: Toyota prohrála soud ve Francii

Francouzská federace spotřebitelů „ UFC Que Choisir „vyhrála soudní spor proti francouzské Toyotě. Spor se týkal protiprávnosti všeobecných obchodních podmínek prodeje a záruky japonského výrobce. 20. března 2013 francouzský odvolací soud vydal konečné rozhodnutí (rozsudek č. 272), čímž potvrdil ustanovení všeobecných obchodních podmínek prodeje a záruky nabízených firmou Toyota Francie za nezákonné. Dle všeobecných podmínek […]

Porušuje FIAT ustanovení Blokové výjimky? (doplněno)
Porušuje FIAT ustanovení Blokové výjimky? (doplněno)

Na náš portál MotoFocus.cz se před měsícem obrátil čtenář s prosbou o pomoc. Zakoupil si vůz FIAT Tipo a dle podmínek rozšířené záruky je nucen provádět garanční prohlídky jen v autorizovaném servisu. My se na tento případ podíváme blíže. A bohužel se tento případ netýká jen automobilky FIAT. Zaslaný dotaz do naší redakce: Dobrý den, […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!