Menu

Legislativa / Sdružení

V ČR je 50x méně STK na obyvatele než v SRN nebo v Británii

Český zákonodárce jde bohužel proti duchu směrnice Evropské unie. Ta se snaží přenesenou působnost státu zdokonalit a přitom zlevnit a přiblížit občanovi. Proč tato služba třeba v Rakousku, v Německu nebo v Anglii je o mnoho levnější zatímco v Česku se neustále zdražuje? Co je jiného tam a tady? V Německu je ca 33.000 technických […]

Trochu konfrontace na semináři o Měření emisí a TK v Rakousku

Zástupce sdružení ASEM pan Libor Fleischhans se vydal na tři dny do Rakouska, kde strávil skoro jeden celý den v “kontrolním místě” Graz West společnosti ÖAMTC (rakouský automotoklub). V následujícím článku Vám přinášíme jeho postřehy.

SISA informuje: Návrh předpisu ISO 20077-1 (2016) pro nová vozidla s možností komunikace a přenosu dat na dálku

Návrh předpisu ISO 20077-1 obsahující standardy pro nová vozidla s možností komunikace a přenosu dat na dálku, který byl předložen v současné době k celoevropské diskusi, obsahuje formulace, které nezaručují nezávislým subjektům podílet se na servisu a opravách těchto automobilů.

FCD.eu – MDČR nevidí smazání paměti závad EOBD přímo na stanici měření emisí jako nelegální postup

Nejenže se potvrdily obavy, že zákazníci budou ze strachu před negativním výsledkem u emisní kontroly mazat paměť závad těsně před Měřením emisí, ale nyní tento postup, ve čtvrtek 6. 10. 2016 písemně posvětilo i Ministerstvo dopravy. Je to přání mocné lobby STK+SME, aby zůstalo vše při starém?

Stát by měl podpořit omlazení vozového parku

Svaz dovozců automobilů (SDA) i Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) očekávají zásadní rozhodnutí vlády k podpoře obnovy přestárlého vozového parku osobních automobilů.

Čí vzorec, z tolika odlišných, je na regulaci eSTéKáček ten správný?

Přečtěte si článek, jak se vyvíjel seminář Ministerstva dopravy o regulaci počtu STK, očima sdružení ASEM.

Jak dlouho ještě budeme dýchat saze?

Stanovisko společnosti Ford Motor Company, s.r.o. k provozu automobilů s dieselovým motorem bez DPF – filtru pevných částic. Po českých silnicích dnes jezdí desítky či stovky tisíc aut s dieselovým motorem a vymontovaným nebo nefunkčním filtrem pevných částic, tzv. DPF. Tyto vozy tak dnes a denně zamořují životní prostředí vysoce toxickými zplodinami, které prokazatelně ohrožují […]

ČOI na severu Čech prověřila autočalounické služby

Provozovatel autočalounictví, stejně jako každý provozovatel služeb, je povinen vystavit spotřebiteli při objednání služby písemné doklady v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. Počátkem srpna 2016, na základě podnětu spotřebitele, uskutečnili inspektoři ČOI na severu Čech kontrolu podnikatele. Inspektorát ČOI Ústecký a Liberecký obdržel podnět spotřebitele upozorňující na nekorektní jednání podnikatele, který […]

Sloučení TK+ME do jednoho aktu se zdá být nevyhnutelné

Zpráva Ministerstva dopravy je jednoznačná: Česká republika by se vystavovala vysokým sankcím z EU, pokud by technická kontrola a měření emisní probíhaly jednotlivě na dvou pracovištích a poskytovaly je dva rozdílné subjekty. Přes snahy argumentovat pro udržení modelu obou typů kontrol u dvou rozdílných subjektů, v budoucnu tento model, pokud budeme v EU, prostě možný […]

SISA informuje: Spravedlivý a rovný přístup k vozidlům na jednotném digitálním trhu

Plnění pokynu eCall s ohledem na zavedení „interoperabilní telematické platformy“ podle zásad spravedlivé hospodářské soutěže a svobodného rozhodování spotřebitelů. Díky povinnému celoevropskému zavedení systému e-Call do všech nových osobních vozidel naplánovanému na rok 2018 se urychlí zavádění telematických technologií a rozvoj směrem k „inteligentním připojeným vozidlům“. Základní telematické funkce systému e-Call se snadno dají rozšířit tak, […]

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace