Menu

Legislativa / Sdružení

Stát by měl podpořit omlazení vozového parku

Svaz dovozců automobilů (SDA) i Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) očekávají zásadní rozhodnutí vlády k podpoře obnovy přestárlého vozového parku osobních automobilů.

Čí vzorec, z tolika odlišných, je na regulaci eSTéKáček ten správný?

Přečtěte si článek, jak se vyvíjel seminář Ministerstva dopravy o regulaci počtu STK, očima sdružení ASEM.

Jak dlouho ještě budeme dýchat saze?

Stanovisko společnosti Ford Motor Company, s.r.o. k provozu automobilů s dieselovým motorem bez DPF – filtru pevných částic. Po českých silnicích dnes jezdí desítky či stovky tisíc aut s dieselovým motorem a vymontovaným nebo nefunkčním filtrem pevných částic, tzv. DPF. Tyto vozy tak dnes a denně zamořují životní prostředí vysoce toxickými zplodinami, které prokazatelně ohrožují […]

ČOI na severu Čech prověřila autočalounické služby

Provozovatel autočalounictví, stejně jako každý provozovatel služeb, je povinen vystavit spotřebiteli při objednání služby písemné doklady v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. Počátkem srpna 2016, na základě podnětu spotřebitele, uskutečnili inspektoři ČOI na severu Čech kontrolu podnikatele. Inspektorát ČOI Ústecký a Liberecký obdržel podnět spotřebitele upozorňující na nekorektní jednání podnikatele, který […]

Sloučení TK+ME do jednoho aktu se zdá být nevyhnutelné

Zpráva Ministerstva dopravy je jednoznačná: Česká republika by se vystavovala vysokým sankcím z EU, pokud by technická kontrola a měření emisní probíhaly jednotlivě na dvou pracovištích a poskytovaly je dva rozdílné subjekty. Přes snahy argumentovat pro udržení modelu obou typů kontrol u dvou rozdílných subjektů, v budoucnu tento model, pokud budeme v EU, prostě možný […]

SISA informuje: Spravedlivý a rovný přístup k vozidlům na jednotném digitálním trhu

Plnění pokynu eCall s ohledem na zavedení „interoperabilní telematické platformy“ podle zásad spravedlivé hospodářské soutěže a svobodného rozhodování spotřebitelů. Díky povinnému celoevropskému zavedení systému e-Call do všech nových osobních vozidel naplánovanému na rok 2018 se urychlí zavádění telematických technologií a rozvoj směrem k „inteligentním připojeným vozidlům“. Základní telematické funkce systému e-Call se snadno dají rozšířit tak, […]

SISA pro zachování STK i SME

V souvislost s připravovanými změnami zákona č. 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích SISA vyjádřila plnou podporu stanovisku SAČR na zachování existence samostatného měření emisí vozidel vedle pravidelných technických prohlídek a tudíž zachování jak stanic technické kontroly (STK), tak i stanic měření emisí (SME). SISA považuje tuto variantu za rozumnou, reálně snadno […]

Důvodová zpráva k Návrhu novely zákona č. 56/2001

Včera zaslalo Ministerstvo dopravy všem dotčeným organizacím návrh novely zákona č. 56/2001 Sb. k připomínkování, které však musí být uskutečněno písemně odboru č. 150 do 2. 8. 2016, což je jinými slovy 5 a 1/2 pracovního dne včetně dnů odeslání a požadované nejpozdější reakce, což je v době dovolených skutečně krátký termín. ASEM se tím […]

ASEM natočil video, jak je nová emisní metodika k ničemu

7. 6. 2016 byla vydána nová verze emisní metodiky, která ruší tu přes půl roku starou. Touto změnou se opět dokořán otevřela vrata pro volný průjezd emisním vrakům zcela jednoduchým trikem, který nenapadne snad jen malé dítě. Nová metodika tedy nepřinese kýžené zvýšení účinnosti, ba naopak! Úplným ignorováním úlohy Readiness Code v EOBD protokolu prakticky […]

ASEM vyjednal s ministrem dopravy odložení emisí “online” do konce roku 2016

Po předvčerejším televizním vysílání o Emisích ve večerních Událostech inicioval ASEM na rychlo krizovou schůzku s ministrem dopravy, kde u jednoho stolu jednal hodinu s ministerskými úředníky a s ministrem. ASEM vyvolal krizovou schůzku s Ministrem dopravy (dnes 15. 7 .2016 v 10:00 u něho v kanceláři), kde jsme za členy ASEM argumentovali jejich oprávněné […]

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace