Menu

Legislativa / Sdružení

Budoucnost 2023: Technická s emiskami už jen současně!

Přinášíme článek asociace ASEM, zabývající se nařízením EU o sjednocení pravidel o technických kontrolách. Jejich nedílnou součástí se má stát i zákonem nařízené měření emisí. Samostatně měřit emise se v budoucnu nebude povolovat. V České republice se odhaduje na cca 1.500 podnikatelských subjektů (opraven se statutem “Stanice Měření Emisí”), kterých se toto nařízení týká. Konec […]

ASEM v hledáčku bruselského internetového deníku EUobserver

ASEM i EUobserver se shodli na tom, že nejen česká, ale i evropská legislativa v kontrolách emisního chování vozidel v provozu kulhá za reálnými potřebami se zpožděním asi 20 let. Jen nesnadno lze hledat vysvětlení, proč se emisní kontroly neprovádí v rozsahu a s limity adekvátními dnešním technologiím a stavu, v jakém se nacházejí auta […]

Co se diskutovalo 5. 5. 2016 na MDČR ohledně měření emisí po 1. 7. 2016?

V diskusi bylo hned několik žhavých momentů, kdy se její členové neshodovali na názorech. Hostem byl i Ing. Jan Procházka ze ŠKODA Auto a.s., aby zde přispěl odborným poradenstvím k nově zaváděné metodice. Diskutovalo se zda nevyřadit zcela z programu měření emisí traktory, u kterých je diagnostika nejednotná a velmi těžko by se u ní […]

Co bude po 1.7.2016 a dočkáme se novel emisní legislativy?

Jak jistě víte, blíží se konec přechodného období (již od 1. 7. 2016), kdy se na Stanicích měření emisí nebude smět používat jakýsi “odlehčený kompromis” nové emisní metodiky. V souběhu se zkouškami nových emisních přístrojů s novým softwarovým průvodcem sledoval ASEM po 1.1.2016 celé spektrum problémů u Stanic měření emisí v prvních měsících právě tohoto […]

Dá Brusel zelenou vytloukání filtrů částic?

Ředitel ASEM Libor Fleischhans, se dohodl včera na schůzce s viceprezidentem německého spolku ASA Haraldem Hahnem na spojení sil v boji proti nesmyslným předpisům na evropské úrovni. Německo, Holandsko i Česko trápí přitom podobné problémy a bylo by tedy smysluplné zaujmout před evropským parlamentem společné stanovisko. Ačkoliv Brusel jistě nechce, aby se u vozidel se […]

SISA: Povrchové úpravy vozidel v opravárenských a výrobních lakovnách

Povrchové úpravy vozidel v opravárenských a výrobních lakovnách s roční spotřebou těkavých látek do 15 tun (aktuální stav, plnění a kontroly ekologické legislativy).

Stane se rozsudek soudu ve Švédsku nad KIA MOTORS precedentem pro celou Evropu? – rozhovor s předsedou organizace SBF

Christer Liljenberg stojí v čele švédské organizace dodavatelů náhradních dílů pro automobily SBF. Díky jeho organizaci byl poprvé v Evropě odsouzen výrobce aut za porušení pravidel hospodářské soutěže v kontextu Nařízení Komise (EU) č. 461/2010. Zeptali jsme se ho na podrobnosti k případu a také na několik skutečností týkajících se švédského automobilového trhu. Již v […]

SISA: Evropská komise pod vlivem aféry Dieselgate zpřísňuje pravidla pro schvalování vozidel a jejich částí

Evropská komise předložila dne 27. ledna 2016 k debatě návrh novelizující stávající předpis o schvalování vozidel a jejich částí – Nařízení EK čís. 2007/46. V návrhu jsou mj. změny reagující na aféru Dieselgate. Navrhuje se přísnější dohled nad zkušebnami, které testují nové typy automobilů i nad vozidly v provozu. Neměly by existovat finanční vazby mezi technickými zkušebnami […]

Porušení pravidel hospodářské soutěže – KIA MOTORS u nejvyššího soudu ve Švédsku nepochodila

Podmínka poprodejního servisu vozidel omezujících se pouze na autorizované autoservisy, kterou společnost Kia Motors aplikovala na svoji sedmiletou záruku na nová vozidla na švédském trhu, byla vyřešena. Nejvyšší soud ve Stockholmu zamítl žádost společnosti Kia Motors o opravný prostředek podanou ve snaze dosáhnout obnoveného soudního řízení poté, co obchodní soud uznal společnost vinnou. Důvodem žádosti […]

SISA hájí zájmy nezávislých autoservisů

V listopadu 2013 společnost ŠKODA AUTO a.s. nahradila papírové servisní knížky k automobilům elektronickými. Pro provedení zápisu do elektronické servisní knížky se nezávislý autoservis musí přihlásit do systému erWin a uhradit poplatek dle sazebníku, což má být dle vysvětlení společnosti a.s. ŠKODA AUTO z důvodu povinnosti nezávislého autoservisu zakoupit si opravárenské informace. Avšak nezávislé autoservisy […]

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace