Budoucnost neznačkových autoservisů – je vůbec nějaká?

30. dubna 2012, 0:00

Vážení čtenáři, přinášíme Vám zajímavé téma o budoucnosti neznačkových autoservisů, které zpracoval pan Zdeněk Svoboda (autoAkademie, Svoboda & Partner) do sedmi témat. Dnes Vás čeká úvod a v následujících týdnech jednotlivá témata.

"Vážení čtenáři, chtěl bych se s Vámi podělit o své zkušenosti nasbírané za desítky let v oblasti automobilového průmyslu a motoristických služeb u nás i v zahraničí.

Domnívám se totiž, že naše činnost, které se věnují tisíce z Vás v neznačkových autoservisech při údržbě a opravách automobilů je velmi vážně ohrožena. Nedojde-li včas k zásadním změnám, pak zanikne zcela, v každém případě však velká část neznačkových autoservisů v dohledné době několika málo let ukončí činnost.

Co mne k tomuto tvrzení vede, proč se trh takto vyvíjí a jaké jsou vůbec možnosti tomu předejít? O tom bych rád na internetových stránkách portálu MotoFocus.eu otevřel širokou diskuzi.

Zvolil jsem 7 klíčových témat, kde je třeba hledat odpovědi na otázku v názvu článku."

Téma číslo 1. Nebude co dělat!
Práce na vozidlech při jejich údržbě a opravách stále ubývá! Nejvíce je tím postižen neznačkový autoservis.

Téma číslo 2. Opravy jsou předražené!
V naší činnosti při údržbě a opravách automobilů se neskutečně a nehorázně plýtvá, zejména penězi zákazníků – majitelů aut.

Téma číslo 3. Jsme neproduktivní!
Při opravách a údržbě aut je dosahována velmi malá produktivita práce. Je to dáno neznalostí techniky a postupů oprav, ale zejména nízkou úrovní plánování práce.

Téma číslo 4. Používáme nevhodné díly!
Nepřehledná nabídka náhradních dílů od originálu až po ty nejlevnější, kde kvalita vůbec nemusí odpovídat ceně, vede k nesprávnému používání těchto dílů, a tím k poškození zákazníka.

Téma číslo 5. Úroveň zákaznických služeb neodpovídá potřebám a očekávání zákazníků!
Automobil se stal spotřebním předmětem každodenního života. Majitel vozu, není odborník a požadavkům na opravy a servis většinou nerozumí. Co od servisu vlastně očekává, a co mu jsme schopni nabídnout?

Téma číslo 6. Neumíme se bránit! Neznáme konkurenci, jak pracuje a jakou má strategii na trhu!
Kdo je největším konkurentem neznačkového autoservisu? Jak s ním můžeme o zákazníka bojovat?

Téma číslo 7. Jak přežít?! Jak zachovat neznačkový autoservis?
Neznačkový autoservis má jistě potenciál na 30% snížení ceny za opravy pro majitele vozu, a to při stejné míře zisku servisu, a přitom může přinést na trh mnohem vyšší kvalitu zákaznických služeb. Jak toho lze dosáhnout?

Ing. Zdeněk Svoboda – profil
Nar. 1957, absolvent ČVUT fakulty strojního inženýrství, konstruktér motorů, pracoval v ČSAO v oddělení technického rozvoje, vedl vývoj automobilů a autobusů poháněných zemním plynem. Od roku 1990 pak 12 let smluvní pracovník BMW, výstavba servisní sítě BMW v Československu, vedoucí nákupní kanceláře BMW pro střední a východní Evropu, vedl nákupní a výrobní projekty pro desítky dodavatelů a výrobce automobilů z celé Evropy. Zakladatel výstavy automobilových dodavatelů forCars v Mnichově. Zakládající člen a první předseda technické sekce SDA, pracoval s MPO a Czechinvestem na projektech průmyslové zóny v Kolíně – TPCA. Zakladatel a spolumajitel společností Auto Hase a dealerství značek BMW, Volvo, Nissan, Fiat, Subaru, Zakladatel autoAkademie v Praze – výukového střediska pro školení pracovníků v autobranži, 15 let zástupce Continental Teves v ČR, SR a později i v zemích bývalé Jugoslávie. Zakladatel sítě servisních konceptů Ate Brzdové centrum a Ate Partner. Přednáší automobilovou techniku a teorii motoristických služeb, jak doma tak i v zahraničí.

 

 

Související články

Budoucnost neznačkových autoservisů – Nebude co dělat!
Budoucnost neznačkových autoservisů – Nebude co dělat!

Další díl našeho malého seriálu o budoucnosti neznačkových servisů.Téma číslo 1. Nebude co dělat! Práce na vozidlech při jejich údržbě a opravách stále ubývá! Nejvíce je tím postižen neznačkový autoservis. V České republice je nyní přihlášeno do provozu téměř 5 milionů osobních a lehkých užitkových aut. Trh je tak zvaně téměř nasycen a probíhá již […]

Budoucnost neznačkových autoservisů – Opravy jsou předražené
Budoucnost neznačkových autoservisů – Opravy jsou předražené

Další díl našeho malého seriálu o budoucnosti neznačkových servisů.Téma číslo 2. Opravy jsou předražené V naší činnosti při údržbě a opravách automobilů se neskutečně a nehorázně plýtvá, zejména penězi zákazníků – majitelů aut. Vím, že výše uvedené tvrzení vzbudí v mnohých odmítavou reakci, ale dovolte mi to ukázat na odvinutí běžné zakázky, kterých se denně […]

Budoucnost neznačkových autoservisů – Jsme neproduktivní
Budoucnost neznačkových autoservisů – Jsme neproduktivní

Další díl našeho malého seriálu o budoucnosti neznačkových servisů.Téma číslo 3. Jsme neproduktivní Při opravách a údržbě aut je dosahována velmi malá produktivita práce. Je to dáno neznalostí techniky a postupů oprav, ale zejména nízkou úrovní plánování práce. Dnešní téma navazuje na téma číslo 2. – Opravy jsou předražené. Jsou předražené nejen z pohledu předražených […]

Budoucnost neznačkových autoservisů – Používáme nevhodné díly
Budoucnost neznačkových autoservisů – Používáme nevhodné díly

Další díl našeho malého seriálu o budoucnosti neznačkových servisů.Téma číslo 4. Používáme nevhodné dílyNepřehledná nabídka náhradních dílů od originálu až po ty nejlevnější, kde kvalita vůbec nemusí odpovídat ceně, vede k nesprávnému používání těchto dílů, a často k plýtvání penězi zákazníka. Co mne k uvedenému tvrzení vede: Nabídka náhradních dílů je velmi nepřehledná, v současné […]

Budoucnost neznačkových autoservisů – Úroveň zákaznických služeb neodpovídá potřebám a očekávání zákazníků!
Budoucnost neznačkových autoservisů – Úroveň zákaznických služeb neodpovídá potřebám a očekávání zákazníků!

Další díl našeho malého seriálu o budoucnosti neznačkových servisů.Téma číslo 5. Úroveň zákaznických služeb neodpovídá potřebám a očekávání zákazníků Automobil se v posledních letech stal běžnou součástí života většiny společnosti. Stal se denně používaným užitným předmětem, jehož složité funkci a požadavkům na servis většina uživatelů více-méně nerozumí. Jaké je tedy očekávání majitelů vozidel, jaké jsou […]

Budoucnost neznačkových autoservisů – Neumíme se bránit! Neznáme konkurenci, jak pracuje a jakou má strategii na trhu!
Budoucnost neznačkových autoservisů – Neumíme se bránit! Neznáme konkurenci, jak pracuje a jakou má strategii na trhu!

Další díl našeho malého seriálu o budoucnosti neznačkových servisů.Téma číslo 6. Neumíme se bránit! Neznáme konkurenci, jak pracuje a jakou má strategii na trhu! Kdo je největším konkurentem neznačkového autoservisu? Jak s ním můžeme o zákazníka bojovat? Dnešní příspěvek seriálu Budoucnost neznačkového servisu – je vůbec nějaká, začnu odkazem na kritické komentáře. V řadě jsem […]

Budoucnost neznačkových autoservisů – Jak přežít?! Jak zachovat neznačkový autoservis?
Budoucnost neznačkových autoservisů – Jak přežít?! Jak zachovat neznačkový autoservis?

Další díl našeho malého seriálu o budoucnosti neznačkových servisů.Téma číslo 7. Jak přežít?! Jak zachovat neznačkový autoservis? Neznačkový autoservis má jistě potenciál na 30% snížení ceny za opravy pro majitele vozu, a to při stejné míře zisku servisu, a přitom může přinést na trh mnohem vyšší kvalitu zákaznických služeb. Jak toho lze dosáhnout? V posledním […]

Autoservisům svítá na lepší časy, nahrávají jim stárnoucí vozový park a elektronizace aut
Autoservisům svítá na lepší časy, nahrávají jim stárnoucí vozový park a elektronizace aut

Postupné zlepšení ekonomické situace vlévá optimismus do žil také podnikatelům v autoopravárenství. Podle výzkumu ČSOB vzestup tržeb zaznamenali nejen velcí hráči, ale i servisy střední velikosti. Důvodem je především změna v přístupu firem, které přestaly odkládat opravy, nárůst a stárnutí vozového parku i elektronizace automobilů. Stejně jako mnohá hospodářská odvětví postihl pokles v roce 2009 […]

Budoucnost neznačkových autoservisů – očima portálu MotoFocus.eu
Budoucnost neznačkových autoservisů – očima portálu MotoFocus.eu

V uplynulých týdnech jsme Vám přinesli sérii článků pana Svobody z autoAkademie na téma Budoucnost neznačkových servisů – je vůbec nějaká? Dnes bych Vám rád přinesl náš pohled, pohled portálu MotoFocus.eu, na tuto problematiku. Tyto články vyvolaly velkou odezvu, ať už pozitivní nebo negativní. Většina negativních reakcí vyčítala panu Svobodovi, že „kope“ za autorizované servisy […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 22. ledna 2013, 20:47 1 0

Je to dáno neznalostí techniky a postupů oprav, ale zejména nízkou úrovní plánování práce. TOTO JE VELKÝ KÁMEN ŮRAZU!

Odpověď

Anonym, 22. ledna 2013, 21:00 0 0

Když to řeknu prostě,tak přežije pouze ten servis jehož majitel je BLÁZEN do své práce.
Jsou špatní a dobří doktoři,to platí i pro majitele servisů.¨
1. musí se zajímat o technologie oprav,veškeré novinky a školit se u odborníku investovat do vybavení.
2.obětovat se své práci
3.vydržet finanční potíže v začátcích
4.školit své mechaniky
PROSTĚ JE TO VELMI NÁROČNÉ ALE JDE TO!

Odpověď

Anonym, 28. února 2013, 21:19 0 0

Kdyby zákazníci,platily a servisy se nemusely doprošovat o svoje peníze,tak by spousta servisů neměla existenční problémy.Český národ je hodně vyčůraný a díky internetu,přicházíme o rabat z dílů,protože zákazníci jsou schopni získat díly, za naše nákupní ceny.Při prodeji pneu,kdy servis má běžně zisk okolo 20kč z jedné pneumatiky-z toho se opravdu nedá žít.Mám zkušenost, že některé firmy,většinou internetové obchody,mají rabat jen půl procenta z celkové ceny,oni nic nevydělají,kazí obchody ostatním,potom nevyděláme nikdo.Zákazníci jsou spokojeni a často se mi chlubí jak levně nakoupili na internetu.Jednou jsem byl svědkem,kdy zákazník si kupoval náhradní díly u jednoho rozšířeného žlutého dodavatele, dostal je za velkoobchodní cenu,stačilo, že si o slevu řekl.Na otázku prodavače,jestli si ty rozvody bude dělat sám, mu odpověděl,že najde nějakýho blbce,který mu to levně udělá.Pána jsem si dobře prohlédl,abych ho poznal,kdyby navštívil můj servis.To bych si ho vychutnal.Nechápu taky,že může dostat za velkoobchodní cenu zboží,třeba zedník.To by nám všem,stačil jeden živnostenský list,nakupovali bychom všichni za velkoobchodní ceny a všichni by jsme brzo skončily.Na to,aby servisy byly na úrovni a měly vyškolený personál včetně vybavení,to stojí peníze.Všichni gugliči a internetoví vyhledávači si neuvědomují,že když nedají firmám vydělat,tak časem na to doplatí i oni,firmy začnou propouštět a po té skončí! Značkový servisy,ty mají také existenční problémy a za těch podmínek, co mají od automobilek se ani nedivím,patřil jsem k nim také.Vždy,když slyším reklamu nějaké firmy,jak vše dělají levně,nebo zadarmo,tak to nechápu,ono zadarmo nic nefunguje.V očích novinářů a obyčejných lidí,jsme všichni podvodníci,tak ať si zkusí za dnešních podmínek podnikat samy.
Patrik Lorenz

Odpověď

Anonym, 4. května 2013, 19:09 0 0

Mate pravdu, situace je šílená. V oboru jsem na volné noze od r.1991 a dodnes se nedá říct že jsem za vodou a je mi 50 let , takže jsem nezačínal jako nějaký ,, ušoun'' v oboru. Byly doby kdy jsem měl i 9 zaměstnanců, ale vše jsem osekal v současné době jak to šlo. Šikovní zaměstnanci o které nechci přijít si nechávají vozit díly na své odpolední kšefty od stejného dodavatele jako mám já a prodejcům už to ani nepřipadá blbé se po něm jěště shánět kde je aby mu to mohli předat. Já mám celkové náklady na něj včetně školení dovolených a svátků á 216,-Kč/hod a on sám pak doma dělá na černo za 100,-Kč/hod, a to občas přijde a ještě si domů chce půjčit nějaký přístroj na diagnostiku nebo přípravky. Tak jak tomu chcete konkurovat. a to ani nemluvím o některých okolních servisech kde se dělá na fa akorát 1 auto z 10 protože je na pojišťovnu. Buzerace se strany orgánů státní správy a všech co mají kulatá razítka, revize elektriky a strojů , zvedací zařízení, jeřáby, kontroly na Švarcák, hygiena, tlakové nádoby, prodloužení svářečáků, profesáků, školení u BOSCHE. No je mi z toho k zblití jenom když to píšu. Já jako zaměstnavatel musím všechno a kdo nemá zaměstnance nebo dělá úplně načerno, tam se žádný revizáci a úředníci ani neukážou. Dokud v tomto někdo neudělá pořádek tak je vše na ho.......... Hlavně ševče máš zaplacené daně???!!! Nemáš, tak penále nebo ti seberem střechu nad hlavou. Zklamaný, vyhořatý automechanik s maturitou H.Š.

Odpověď

Anonym, 22. července 2014, 18:54 0 0

Montuji náhradní přinesené zákazníky normálně s tím ,že neřeším případné reklamace.U pneumatik to také neřeším.Účtuji si pouze přezutí a montáž.Zákazníků mám dostatek.

Odpověď

Anonym, 24. října 2017, 22:27 0 -1

proč mám jako zákazník jít do servisu s vědomím, že na mně někdo kromně práce vydělává ještě na dílech? Rád si zaplatím za profesionálně odvedenou práci a pokud je autoservis závislý na zisku z prodeje autodílů tak je někde chyba.

Odpověď