Menu

Události aftermarketu

O aftermarketu v pořadu Autosalon 2011 na televizi Prima

V posledním díle pořadu Autosalon 2011 na televizi Prima, byl zajímavý příspěvek, který divákům objasnil „Blokovou výjimku“ a důležitost nezávislého trhu. Na začátku byla položena základní otázka: Platí pravidlo, když mám nový vůz, že musím jezdit do značkového servisu? Následovala malá exkurze s Renaultem Duster v záruce po servisech, kde bylo vysvětleno jaké má řidič […]

Slavnostní otevření skladu firmy Trost v Nýřanech

Dne 14.10.2011 proběhlo slavnostní otevření centrálního skladu firmy Trost – Auto Technik Service v Nýřanech. Sklad je umístěn v Nýřanech, kousek za Plzní se strategickou polohou v blízkosti dálnice D5. Je určen pro zásobování zboží jednotlivých poboček zejména v České republice, Slovensku, Rakousku a středním Německu. 90% zboží putuje do zahraničních poboček. Denně je obslouženo […]

Motoristický trh – Evropa vs. Polsko 2011

Dne 29.09.2011 proběhl ve Varšavě kongres evropského sdružení Figiefa a polského sdružení SDCM. Během tohoto kongresu byl představen zajímavý materiál, který porovnává evropský a polský trh. Věříme, že bude zajímavý i pro Vás. Trh s automobilovými náhradními díly je nerozlučně spjat s vozovým parkem, proto při hodnocení výsledků prodeje náhradních dílů automobilů nelze opomíjet strukturu […]

Magie slev aneb jak vytvořit prodejní cenu

Z evropského výzkumu agentury GIPA, který se týkal kritérií pro výběr dodavatelů pro servis a prodejny, lze vyvodit spoustu zajímavých závěrů. Nejdůležitějším kritériem je samozřejmě rychlost dodání, jak pro servis, tak pro prodejnu. Stejně důležitá je dostupnost zboží a šířka nabízeného sortimentu. Množstevní sleva je brána jako čtvrté nejdůležitější kritérium výběru dodavatele u servisu, a […]

Odhadované podíly distributorů v ČR za prodej zboží a rok 2010

Nedávno jsme Vám představili tržby TOP15 distributorů v ČR. Nyní se podíváme na podíly distributorů za prodej zboží v roce 2010 a ukážeme si tyto podíly i za roky 2004 a 2007. Největší tržby na českém trhu má firma Auto Kelly. Druhá v pořadí je firma Elit. Obě firmy jsou členy skupiny Rhiag, což představuje skoro 45% […]

Shrnutí vývoje trhu s náhradními díly za rok 2010

Předkládáme Vám vývoj tržeb na nezávislém trhu s náhradními díly, který je prezentován na celkových tržbách 15 největších distributorů v České republice. Jednotlivé tržby distributorů jsou prezentovány vždy po třech, aby byl patrný trend vývoje jednotlivých skupin. Složení 15-ti největších distributorů je následující (abecedně): ACI – Auto Components International, AD Partner, APM Automotive, Auto Kelly, Auto […]

Český trh aftermarketu v kostce

Jak je velký trh aftermarketu v České republice? Malý přehled v následujících řádcích … 54.000.000.000 Kč – velikost trhu náhradních dílů a oprav 8.200.000.000 Kč – velikost českého trhu aftermarketu 6.500 nezávislých servisů 988 autorizovaných servisů 346 stanic STK 15 celorepublikových distributorů 274 poboček těchto distributorů 6.600.000 řidičů 4.500.000 osobních automobilů 4.100.000 osobních automobilů starších […]

K zamyšlení: Je na děravých cestách něco pozitivního?

K sepsání těchto pár řádků, mě přiměla jízda po polských silnicích na veletrh firmy Inter Cars. MotoFocus se již potřetí vydal tento veletrh a protože jsme ze severní Moravy a máme to necelých 400 km, opět jsme zvolili cestu autem :-(. Cesta ubíhala docela rychle, ale v necelé půlce cesty z Katovic nás čekala nepříjemnost. […]

Proč je důležitý nezávislý trh

Automobilový trh se dělí na dva segmenty – nezávislý (Independent Aftermarket – IAM) a automobilových koncernů (Vehicle Manufacturers – VM). Tyto segmenty jsou spolu úzce propojeny, přesto v rámci prodeje náhradních dílů jsou velkými konkurenty. Automobilové koncerny, které se opírají o svou monopolní pozici na trhu, mohou způsobit situaci, že nezávislé firmy (především nezávislé servisy) […]

Lukáš Ondráček jmenován Country Managerem ve firmě TROST

Novým Country Managerem pro Českou republiku a výkonným ředitelem pro obchod společnosti TROST AUTO SERVICE TECHNIK spol. s r.o., se stal k 1. 9. 2011 Ing. Lukáš Ondráček. V této nově vytvořené pozici bude zodpovědný za řízení celé společnosti. Úkolem Lukáše Ondráčka bude také strategické vedení a další rozvoj obchodu s využitím know-how mateřské firmy […]

Zásadní události a informace z trhu aftermarketu, rozhovory