Menu

Události aftermarketu

Událost českého aftermarketu v letech 2010 a 2011 – očima našeho portálu

Jak jsme Vás již minulý týden informovali událostí českého aftermarketu v letech 2010 a 2011 jste zvolili událost: „Novým vlastníkem firmy Auto Kelly se stala skupina Rhiag Group“. My se nyní ohlédneme trhem aftermarketu na uplynulé dva roky, tak jak ho viděl náš portál. – vyhodnocení ZDE V lednu 2010 se změnil název českého distributora […]

Rozdělení trhu aftermarketu podle vlastníků distributorských firem – leden 2012

Nedávno jsme Vám představili pohled na český aftermarket a jeho rozdělení na základě tržeb a dle jejich vlastníků. Minulý týden jsme Vám přinesli informaci o akvizici firmy Autobenex firmou Stahlgruber. Podíl vlastníků distributorských firem z pohledu tržeb za prodej zboží klesl z 22% na 14,4%. Naopak podíl německých vlastníků se zvýšil z 14,6% na 20,8%. […]

Společnost STAHLGRUBER posiluje díky akvizici firmy AUTOBENEX své pozice na středoevropském trhu

Společnost STAHLGRUBER GmbH sídlící v Poingu u Mnichova, jedna z vedoucích evropských firem působících v automobilovém aftermarketu, převzala k 1.1.2012 společnost AUTOBENEX, spol. s r.o. se sídlem v Praze. Jde již o druhou firmu působící na českém a slovenském trhu, která se stala součástí skupiny STAHLGRUBER. AUTOBENEX bude za partnerské podpory své nové mateřské společnosti […]

S firmou AUTO ŠTANGL a.s. bylo zahájeno insolvenční řízení

Městský soud v Praze oznámil, že dne 22.11.2011 bylo zahájeno s firmou AUTO ŠTANGL a.s., IČ: 26429951, Veselská 699, Praha 9, Letňany insolvenční řízení a dne 22.11.2011 v 14:28 hodin byla tato vyhláška zveřejněna v insolvenčním rejstříku. Soud vyzývá věřitele dlužníka, kteří chtějí své pohledávky uplatnit v insolvenčním řízení, aby podali u zdejšího soudu přihlášku své […]

Rozdělení trhu aftermarketu podle vlastníků distributorských firem

Připravili jsme netradiční pohled na trh aftermarketu. Jaké jsou podíly distributorů podle prodeje zboží, již víme, ale jak je to podle jejich vlastníků? V dnešním světě globalizace je těžké říci, že výrobek, služba nebo firma je jenom ryze česká. Zvláště jsme to v historii hodně slyšeli u automobilky Škoda, že už to není české auto, […]

Míjí krize trh aftermarketu?

Americká společnost LKQ Corporation, na začátku října 2011 oznámila zakoupení distributora náhradních dílů ve Velké Británii – Euro Car Parts. Kupní cena činila 225 milionů liber a v souladu se smlouvou může být zvýšena o 55 milionů liber, pokud anglický distributor realizuje prodejní plány v letech 2012-13. LKQ Corporation je největším dodavatelem crash dílů a […]

O aftermarketu v pořadu Autosalon 2011 na televizi Prima

V posledním díle pořadu Autosalon 2011 na televizi Prima, byl zajímavý příspěvek, který divákům objasnil „Blokovou výjimku“ a důležitost nezávislého trhu. Na začátku byla položena základní otázka: Platí pravidlo, když mám nový vůz, že musím jezdit do značkového servisu? Následovala malá exkurze s Renaultem Duster v záruce po servisech, kde bylo vysvětleno jaké má řidič […]

Slavnostní otevření skladu firmy Trost v Nýřanech

Dne 14.10.2011 proběhlo slavnostní otevření centrálního skladu firmy Trost – Auto Technik Service v Nýřanech. Sklad je umístěn v Nýřanech, kousek za Plzní se strategickou polohou v blízkosti dálnice D5. Je určen pro zásobování zboží jednotlivých poboček zejména v České republice, Slovensku, Rakousku a středním Německu. 90% zboží putuje do zahraničních poboček. Denně je obslouženo […]

Motoristický trh – Evropa vs. Polsko 2011

Dne 29.09.2011 proběhl ve Varšavě kongres evropského sdružení Figiefa a polského sdružení SDCM. Během tohoto kongresu byl představen zajímavý materiál, který porovnává evropský a polský trh. Věříme, že bude zajímavý i pro Vás. Trh s automobilovými náhradními díly je nerozlučně spjat s vozovým parkem, proto při hodnocení výsledků prodeje náhradních dílů automobilů nelze opomíjet strukturu […]

Magie slev aneb jak vytvořit prodejní cenu

Z evropského výzkumu agentury GIPA, který se týkal kritérií pro výběr dodavatelů pro servis a prodejny, lze vyvodit spoustu zajímavých závěrů. Nejdůležitějším kritériem je samozřejmě rychlost dodání, jak pro servis, tak pro prodejnu. Stejně důležitá je dostupnost zboží a šířka nabízeného sortimentu. Množstevní sleva je brána jako čtvrté nejdůležitější kritérium výběru dodavatele u servisu, a […]

Zásadní události a informace z trhu aftermarketu, rozhovory